کد خبر: ۳۶۴۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۱۲ مهر ۱۳۹۱

تیغ «هدف نود» این بار بر چهره مدارس شیراز

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: اینکه شورای شهر از تمرکز آموزشگاه‌ها و مدارس غیرانتفاعی در نقاط بالای شهر و ترافیک ناشی از آن انتقاد می‌کند در واقع به توزیع عادلانه خدمات شهری بستگی دارد.

محمد حسین روزی‌طلب عصر دیروز(سه شنبه) در حاشیه ملاقات مردمی خود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ناحیه یک آموزش و پرورش نیز پذیرش آموزشگاه زبان و مدرسه غیرانتفاعی جدید به سختی میسر است و متقاضیان تاسیس به سمت ناحیه 3 و 4 هدایت می‌شوند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، وی بیان کرد: آموزش و پرورش وقت غیرآموزشی برخی از مدارس در پایین شهر را به همین امر اختصاص داد تا آموزشگاه در آن دایر شود.

این مسئول آموزشی ادامه داد: به دنبال آن هستیم که تاسیس آموزشگاه‌ها و مدارس غیرانتفاعی را در سطح شهر شیراز عادلانه توزیع کنیم.

وی تصریح کرد: آنچه که در این زمینه رخ داده در چند دهه انجام شده و اصلاح آن به زمان نیاز دارد اما این روزها در ناحیه 3 و 4 نیز آموزشگاه بسیار شده است.

به گفته وی تمرکززدایی از مدارس غیرانتفاعی و آموزشگاه‌های زبان با اقدامات شهرداری و شورای شهر میسر می‌شود.

روزی‌طلب اضافه کرد: اینکه شورای شهر از تمرکز آموزشگاه‌ها و مدارس غیرانتفاعی در نقاط بالای شهر و ترافیک ناشی از آن انتقاد می‌کند در واقع به توزیع عادلانه خدمات شهری بستگی دارد.

وی افزود: اگر زیرساخت‌ها و امکانات در پایین شهر بهتر شود موسس مدرسه غیرانتفاعی و آموزشگاه نیز احساس می‌کند که می‌تواند سرمایه خود را در نقطه دیگری از شهر سرمایه‌گذاری کند.

این مسئول آموزشی بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از دانش‌آموزان نقاط پایین شهر شیراز برای استفاده از آموزشگاه‌ها به شمال شهر می‌روند و این نشان می‌دهد که دیگر در تمام خانواده‌ها آموزش فرزندان اهمیت دارد.

 

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ح
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱
0
چه ربطی داره؟

یه مدرسه دان آموز می خواد که این اتفاقا در جنوب شهر تعدادش بیشتره! خیابون و بولوار هم که در این قسمتا بد نیست!

اون مدارسی که منظور شماست, بر می گرده به جیب پدران و مادران! اونم بر می گرده به وضع اقتصادی جامعه! که افرادی بالاتر از شورای شهر و طرح هایی بالاتر از هدف 90 در اون موثرند...