کد خبر: ۳۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۱۳ مهر ۱۳۹۱

همتی بوشهری:فارس در زمینه تئاترهم میتواند در قله باشد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: فارس در زمینه تئاتر نیز مانند سایر عرصه ها می تواند در سطح کشور در قله باشد.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر،احمد همتی بوشهری چهارشنبه شب در مراسم اختتامیه بیست و سومین جشنواره و ششمین همایش سراسری تئاتر فجر استان فارس گفت: تئاتر تجلی گاه بیان دردها و رنجهای بشر و محلی برای دفاع از آزادگی، شرف و بالندگی است که هنرمندان ایرانی با زبان بین المللی هنر می تواند اندیشه و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را گسترش دهند.

وی ادامه داد: نمایش می تواند به صفحه ای برای ارتقای سطح فرهنگ جامعه و اصلاح رفتارهای اجتماعی تبدیل شود زیرا نمایش با ظرافتی که در روح انسان ایجاد می کند تعالی دهنده بشریت است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: امروزه فقط شعر و ادبیات بیانگر درونیات انسانها نیستند بلکه نمایش نیز می تواند مفاهیم مناسبی را به مخاطبان منتقل کند.

همتی بوشهری در ادامه مقاومت، پایداری، دعوت به تحمل سختیها و غیره را از جمله موضوعاتی دانست که هنرمندان به واسطه آن می توانند به تولید اثر بپردازند تا افق روشنی در زمینه فرهنگ و هنر ترسیم کنند.

وی همچنین تاکید کرد: هنرمندان تئاتر می توانند از فرهنگ ایثار و شهادت در مضامین و متون تئاتر استفاده کنند زیرا که آنچه امروز در ایران اسلامی و فارس وجود دارد به دلیل از جان گذشتگی شهداست.  

نظرات بینندگان