کد خبر: ۳۶۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۱۳ مهر ۱۳۹۱

اقتصاد مقاومتی به معنای همکاری متقابل مردم با دولت است

اولین جلسه شورای اداری شهرستان سروستان به ریاست احسان خازن، سرپرست فرمانداری و با حضور امام جمعه،اسماعیلی نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای تامین و شورای اداری برگزار شد.

به گزارش شیرازه به نقل از سرو آنلاین،در این مراسم احسان خازن ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و تقدیر از تلاش های این نیرو در برقراری و حفظ امنیت در جامعه،گفت: امنیت از بالاترین نعمتهاست و لازم است اداراتی که در حفظ امنیت نقش موثری دارند،همکاری بیشتری با نیروی انتظامی داشته باشند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای همکاری متقابل مردم با دولت است ،تصریح کرد:در شرایط کنونی تنها راه مقابله با تهدیدهای اقتصادی نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی ایران،اقتصاد مقاومتی است.

 

رئیس شورای اداری شهرستان سروستان مطرح شدن موضوع اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری را نشان دهنده درک بالا و صحیح معظم له از تهاجم و تخاصم اقتصادی دشمن عنوان کرد و گفت:بینش بالا، درک صحیح و دشمن شناسی ایشان و ارائه راهکارهای مناسب و کارشناسانه بویژه در نامگذاری سالها گذشته تا کنون نشان از تسلط مدیریتی رهبر فرزانه انقلاب در کلیه مسایل کشوری و جهان اسلام است.

 

سرپرست فرمانداری شهرستان سروستان در ادامه با اشاره به اینکه هنوز بخش زیادی از مراکز تولیدی ما وابستگی علمی و تخصصی به کشورهای غربی دارند و غرب نیز از همین ابزار برای فشار و تهدید به کشور ما استفاده می کند بنابراین ناگزیریم برای شکست این تحریم ها با بکارگیری اقتصاد مقاومتی مبتنی بردانش ملی،وابستگی خود را از کشورهای غربی کاهش داده تا به لطف خداوند به  استقلال کامل دست یابیم.

 

وی در پایان سخنان خویش ضمن تذکر به مدیران این شهرستان در خصوص اختصاص وقت مناسب در هفته،نسبت به پاسخگویی به مراجعات مردمی،خواستار پیگیری مدیران ادارات نسبت به جذب وتحقق کامل اعتبارات اختصاص یافته به این شهرستان شد.

 

در ادامه این جلسه داریوش اسماعیلی نماینده مردم سروستان در مجلس نیز با تشریح مسئولیت های خود در مجلس شورای اسلامی ، گفت: یکی از عمده مشکلات ما در کشور،عدم ارتباط بین صنعت و دانشگاه است که امیدواریم بتوانیم با تشکیل کمیته ای در مجلس تحت عنوان کمیته ارتباط صنعت و دانشگاه بخشی از مشکلات موجود را برطرف نماییم.

 

وی همچنین با بیان توضیحاتی در خصوص شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان ها ،گفت :این شرکت فقط در حوزه شهرستان خود فعالیت دارد و تمام مردم شهرستان عضو بالقوه آن  هستند.

 

داریوش اسماعیلی افزود:حداقل سرمایه  اولیه برای تشکیل این شرکت، حدود سه میلیارد ریال می باشدکه با این وضعیت یک شرکت مادر محسوب شده و می تواند شرکت های کوچکتری را زیر مجموعه خود قرار دهد.وی ابراز امیدواری کرد؛با راه اندازی این شرکت بخشی از مشکلات شهرستان بخصوص مشکل بیکاری رفع خواهد شد.

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان