کد خبر: ۳۶۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱

کمپ نگهداری معتادان پرخطر در شیراز راه اندازی می شود

فرماندار شیراز از راه‌اندازی کمپ موقت نگهداری معتادان پرخطر در هفته آینده در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، جواد زرین‌کلاه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شیراز، اعتیاد را زمینه‌ساز بسیاری از بزهکاری‌ها در جامعه دانست و اظهار داشت: آشنایی والدین و کارکنان ادارات با مضرات مواد مخدر در ارتقای آگاهی آنان مفید بوده و در کاهش اعتیاد کودکان موثر است.

فرماندار شیراز با تقدیر از عملکرد دستگاه‌های قضایی و انتظامی استان فارس و شهرستان شیراز ادامه داد: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در اجرایی کردن مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شیراز خوب ظاهر شدند.

وی اضافه کرد: دیگر دستگاه‌ها از جمله دستگاه‌های متولی فرهنگی نیز باید در این زمینه همگام و همراه شوند.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان شیراز با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی دستگاه‌های فرهنگی در بحث اعتیاد به مواد مخدر، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های فرهنگی در شیراز باید برای پیشگیری و مبارزه با پدیده شوم اعتیاد مانند دستگاه‌های قضایی و انتظامی وارد میدان شوند.

این مسئول ادامه داد: ما نیز مانند برخی مدیران فرهنگی معتقدیم آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی در جامعه با زور و خشونت حل نمی‌شود اما مناسب است این دستگاه‌ها اعلام کنند خودشان برای پیشگیری از جرم به ویژه اعتیاد چه اقدام فرهنگی انجام داده‌اند و آن را با مردم در میان بگذارند.

وی اعتیاد را از جمله عوامل اصلی طلاق در جامعه دانست و افزود: تلاش در راستای کاهش و پیشگیری از اعتیاد افراد جامعه به مواد مخدر باعث افزایش امنیت عمومی و کاهش آمار طلاق می‌شود.

زرین‌کلاه در ادامه با بیان اینکه در مکان‌یابی مراکز DIC در سطح این شهرستان باید جوانب مختلف از جمله امنیت و آرامش ساکنان محلات در نظر گرفته شود، تصریح کرد: وجود مراکز DIC در کمیته درمان و پیشگیری باید به طور جدی بررسی شود و به وجود این مراکز باید با دید نتیجه و کارکرد نگاه کرد.

وی افزود: نباید اجازه داد که این مراکز محل تجمع معتادان شده و سبب اذیت و ابراز نارضایتی افراد ساکن در آن منطقه شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز اضافه کرد: به هر حال لازم است در بحث وجود این مراکز در مناطق مسکونی دقت‌نظر شود و در صورتی که نتیجه بررسی‌ها نشان داد که کارکرد و نتیجه وجود مراکز DIC در بافت‌های مسکونی موجب گسترش و اشاعه اعتیاد در محلات شده است این مراکز باید به مکان‌های دیگری منتقل شوند.

فرماندار شهرستان شیراز در ادامه از راه‌اندازی کمپ موقت نگهداری معتادان پرخطر در شیراز خبر داد و افزود: با توجه به راه‌اندازی کمپ نگهداری معتادان پرخطر در هفته‌های آینده لازم است دانشگاه علوم پزشکی و اداره بهزیستی آمادگی لازم را در مورد استقرار امکانات پزشکی در اردوگاه‌ها داشته باشند.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان شیراز با هشدار به صاحبان خانه‌های منقل‌داری اظهار داشت: دستگاه‌های انتظامی و قضایی همچنان شناسایی، پلمب و تخریب خانه‌های منقل‌داری را در دستور کار خود دارند.

وی ادامه داد: در این شهرستان صاحبان املاک باید دقت داشته باشند ملک خود را به چه کسانی اجاره می‌دهند و اگر خانه به افرادی اجاره داده شود که از آن بابت مقاصد منقل‌داری استفاده شود، خساراتی که در تخریب این گونه املاک وارد می‌شود غیر‌قابل جبران است.

به گزارش فارس، فرماندار شیراز گزارش نماینده آموزش و پرورش این استان را در مورد اقدامات این دستگاه برای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر قابل قبول ندانست و از آموزش و پرورش شهرستان شیراز خواست که در جلسه بعد گزارش جامع‌تری ارائه دهد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان