کد خبر: ۳۶۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱

امروز بی سیم ها موج عطر شهادت را روایت می کنند

سومین کنگره سراسری بزرگداشت شهدای مخابرات سپاه صبح امروز درسالن امام علی (ع)سپاه فجر فارس برگزار شد.

شیرازه - سومین كنگره سراسري بزرگداشت شهدا و ايثارگران فناوري اطلاعات و ارتباطات (مخابرات) سپاه حاصل تلاش چندين ماهه عاشقان شهدا، فرماندهان دوران دفاع مقدس و بسيجيان سومین حرم اهل بیت است كه به پاس زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدای مخابرات ازدل و جان کار کردند تا بتوانند اين كنگره را برگزار كنند.

سالن امام علی سپاه فجر با نمادهايي از مخابرات جبهه ها، بي سيم هاي رزمندگان، خاكريز و سنگر چهره حقيقي جبهه را به خود گرفته است .در این مراسم جايي براي نشستن نيست، اين تنها كنگره اي نيست كه با اين عظمت و شكوه برگزار مي شود، بلكه هر يادواره و كنگره كه در سومین حرم اهل بیت برگزار مي شود با استقبال عاشقان شهدا مواجه مي شود.

مراسم با حضور سردار سلامی جانشین فرماندهی کل سپاه جمعی از فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی استان فارس ،روحانیون،خانواده های معزز شهدا و میهمانانی از سراسر کشور درفضای آکنده از معنویت ،شور و احساس برگزار می شود.

سرهنگ نگارنده: فارس بیشترین شهید فاوای کشور را دارد

دبیر ستاد سومین یادواره سراسری شهدای مخابرات سپاه ضمن خوش آمدگويي به حضار،گفت:تاکنون موفق شده ایم بیش از500شهید عرصه مخابرات را درفارس شناسائی کنیم که 23 نفر از این شهدای گرانقدر روحانی هستند و فارس بیشترین شهید عرصه فاوا را به خود اختصاص داده است.

سردارمظلومی: بیش از3500شهید درعرصه فاوا درکشورشناسائی شده اند

معاونت فناوري اطلاعات و ارتباطات سپاه پاسداران به عنوان دومين سخنران اين همايش گفت: مركز حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس فاوا در ارديبهشت 89 با اهدافي چون جمع آوري و شناخت آثار به جا مانده از شهدا و تاريخ دفاع مقدس، جمع آوري تجهيزات و امكانات تخصصي مخابرات و جنگ الكترونيكي در طول دفاع مقدس، ارائه تجربيات دفاع مقدس به نسل جديد، گراميداشت ياد شهدا و ايثارگران و... آغاز به كار كرد.
 سردارحسین مظلومی به اقدامات انجام شده از سوي اين مركز اشاره مي كند كه تعدادي از آن ها عبارتند از: تدوين برنامه پنج ساله مركز، برنامه ريزي جهت جمع آوري تاريخ شفاهي «فاوا»،برگزاری 12یادواره استانی(5یادواره درتهران،2یادواره درمشهد،2یادواره درمازندران،ویادواره هایی درشهرهای همدان،اهواز،وجهرم )
 شناسائی 3500شهید حوزه فاوا درکشور که برای2500نفر از آنها پرونده مشخصات کامل تشکیل داده ایم.

معرفی شهدا با تدوین چندین کتاب،سرکشی از خانواده های شهدا وپیگیری حل مشکلات آنها و چندین اقدام دیگر دراین حوزه انجام گرفته است.
مظلومی همچنین به تاریخچه برگزاری یادوارهای مخابرات سپاه اشاره و اظهارداشت: اولین دوره درسال89درتهران دومین دوره درمهرماه 90درمشهد وسومین کنگره که اکنون درسومین حرم اهل بیت درحال برگزاری است.

سردارغیب پرور:دفاع از ولایت فقط با پیمودن راه شهدا ممکن است
فرمانده سپاه فجر فارس دراین یادواره گفت:شهدا کاری کردند که سید الشهدا کرد و در واقع شاگرد زرنگ مکتب عاشورا بودند برای همین است که جایگاه رفیع و والایی دارند.

سردار غیب پرور اظهار داشت:برگزاری این یادواره ها دراستمرار اجلاسیه سرداران و 14600شهید استان فارس است  و در همین راستا ابان ماه یادواره شهدای تخریب و در دی ماه سال جاری یادواره شهدای اطلاعات برگزار می شود.

غیب پرور افزود:اگر قرار باشد از دستاوردهای نظام اسلامی دفاع خوبی داشته باشیم لاجرم می بایست به مسیری که شهدا برایمان باز کردند نگاه کنیم.هرکسی می خواهد از حریم ولایت دفاع کند باید مسیر پاکی که شهدا ترسیم کرده اند را بپیماید و راه دیگری وجود ندارد.
سومین کنگره سراسری بزرگداشت شهدای مخابرات سپاه صبح امروز درسالن امام علی (ع) سپاه فجر فارس برگزار شد.

سردارسلامی:ما ایمان خودرا با دلار محک نمی زنیم

جانشین فرماندهی کل سپاه و سخنران اصلی این مراسم گفت:آن چیزی که حفاظت وحراست از آن بسیارمشکل است عزت و کرامت است ولی ملت ما عزت خود را نمی دهد تا نان بگیرد،کرامت خود را با سکه و مرغ عوض نمی کند و ایمان خودرا با دلار محک نمی زند.دشمن بداند این سرزمین، سرزمین ایمان، اسلام، پایداری و شجاعت عاشورایی است.

سردار حسین سلامی تاکید کرد: دشمن باید بداند که ملت ایران عزت، کرامت، شرافت، آزادی و استقلال خود را با هیچ چیز تعویض نمی کند.هیچکس دور امام مسلمین جمع نشده که سکه ارزان خرید و فروش کند و امروز بجایی رسیده ایم که آشنایی کامل از دشمن و فتنه های دشمنان داریم.

سردار سلامی ادامه داد: امروز بازی دشمنان یک بازی کودکانه و جنس حرکت آنها از جنس بچگانه است و سیاست های ضعیف و تکراری آنها برای ما نخ نما شده است.

وی با تاکید بر اینکه از قدرت نظامی دشمنان نیز آگاهی کامل داریم، اضافه کرد: حتی امروز قدرت نظامی دشمنان را می شناسیم و می دانیم که این قدرت خاصیتی ندارد و البته ما نیز برای آنها برنامه‌های خاصی داریم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ملت مسلمان ایران طی 33سال گذشته همواره بر دشمنان انقلاب پیروز بودند، یادآور شد: آنچه در تاریخ بیش از 30ساله انقلاب دیده شده شکست روزافزون و متداول دشمنان انقلاب بوده است.

سردار سلامی تصریح کرد: افسردگی تمام شخصیت آنها را فرا گرفته و رفتارهای بسیار مصنوعی آنها نیز نمی تواند این خواری و ذلت را کتمان کند.

وی گفت: برخی از کشورها بیش از 50 سال است که حضور این دشمنان را در خود می بینند و حتی اشک ها و لبخندها و تصمیم گیری های آنان نیز به تایید دشمنان بستگی دارد اما ما با نثار کردن جان، استقلال و آزادی خود را حفظ کرده ایم.

سردار سلامی افزود: اقتصاد انقلاب اسلامی ایران وابستگی به اقتصاد جهانی ندارد همانطور که طی سه سال گذشته هیچ ارزی وارد کشور نشده و این محاصره اقتصادی در جهان بی سابقه است و ما شاهد ضعیف بودن تاثیرات اینگونه تحریم ها هستیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه نمود: موج دوم مقاومت ملت ایران پایه های دشمنان را خواهد لرزاند و این موج که به زودی شاهد آن خواهیم بود پایه های دشمنان را به لرزه می اندازد.

وی تصریح کرد: 10 درصد انرژی جهان در اختیار ملت ماست و بر 70 درصد آن نیز تسلط داریم.آمریکا تا شش سال و انگلیس تا سه سال دیگر نفت ندارند و تمام فشاری که وارد می‌کنند از این رو بوده که می‌دانند روزهای مصیبت بارشان نزدیک است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: باید دو تا سه سال دوام بیاوریم و آنگاه می‌بینید که تمام ضرب و زور دشمن مانند چراغ پیه‌سوزی که دیگر روغن ندارد به خاموشی می‌گراید.

درپایان از چند تن از خانواده های معظم شهدا تقدیر بعمل آمد

{$old_album_36584}
نظرات بینندگان