کد خبر: ۳۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱

قادری؛بستن ال سي‌هاي ريالي قطع ريشه توليد کشور است

بستن ال سي‌هاي ريالي قطع ريشه توليد کشور است و به طور کامل و واضح خلاف سياست حمايت از توليد ملي است.

به گزارش شیرازه به نقل ازخانه ملت،عضو کميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از سو مديريت بانک مرکزي در هدايت نقدينگي به بخش توليد افزود: رييس کل بانک مرکزي در حالي از عدم گشايش ال سي‌هاي ريالي تا پايان سال خبرمي‌دهد که بازگشايي اين ال سي‌ها جريان هدايت نقدينگي به بخش توليد را قوت بخشيده و نقش مهمي در حمايت از توليد داخلي خواهد داشت.

جعفر قادري گفت: متاسفانه کليت سياست‌هاي بانک مرکزي در جهت خلاف حمايت از توليد است و با وجود تذکرات پي در پي مجلس هيچ گونه تغييري در سياست گذاري نيز ديده نمي‌شود.

نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از اين مسئله افزود: به طور کلي بانک مرکزي در هدايت نقدينگي به بخش توليد ناتوان است و در اثر همين موضوع نيز مشکلات متعددي به وجود آمده است. قادري تورم افسارگسيخته فعلي را ناشي از عدم توان مديريتي بانک مرکزي در هدايت نقدينگي به بخش توليد توصيف و تصريح کرد: نقدينگي که امروز در جامعه وجود دارد منجر به بروز تورم زيادي براي کشور شده که در اثر آن رشد قيمت‌ها نامعقول و کاهش قدرت خريد مردم نيز متاثر کننده است.

ال سي‌هاي ريالي ابزاري براي حمايت از توليد داخلي بود که متاسفانه در اثر اقدامات نادرست بانک مرکزي بخش خصوصي و توليدي کشور از ان محروم شده است وي ادامه داد: از طرف ديگر نيز بخش‌هاي توليدي کشور در اثر نبود و کمبود نقدينگي تحت فشار هستند و بعضا حتي ناچار به تعطيلي واحدهاي توليدي خود مي‌شوند. قادري با انتقاد از خبر درج شده از رييس کل بانک مرکزي مبني بر عدم بازگشايي ال سي‌هاي ريالي براي بخش خصوصي گفت:ال سي‌هاي ريالي ابزاري براي حمايت از توليد داخلي بود که متاسفانه در اثر اقدامات نادرست بانک مرکزي بخش خصوصي و توليدي کشور از آن محروم شده است.

وي افزود: رييس کل بانک مرکزي در حالي از عدم گشايش ال سي‌هاي ريالي تا پايان سال مي‌دهد که بازگشايي اين ال سي‌ها جريان هدايت نقدينگي به بخش توليد را قوت بخشيده و نقش مهمي در حمايت از توليد داخلي خواهد داشت. قادري بستن ال سي‌هاي داخلي را گامي در جهت تشديد تحريم‌ها توصيف و تصريح کرد:در شرايطي که گشايش ال سي‌هاي خارجي به روي توليدکنندگان داخلي بسته است، بستن ال سي‌هاي ريالي قطع ريشه توليد کشور است و به طور کامل و واضح خلاف سياست حمايت از توليد ملي است. عضو کميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تاکيد کرد:با توجه به نوساناتي که در بازار ارز به وجود آمد، گشايش ال سي‌هاي ريالي براي حمايت از بخش توليدي ضروري است. پيش از اين مقرر شده بود که طرح توقف صدور ال سي به بخش خصوصي تا پايان سال رفع شود اما روز گذشته رييس کل بانک مرکزي از ادامه اين طرح و عدم بازگشايي ال سي‌ها تا پايان سال خبر داده است.

نظرات بینندگان