کد خبر: ۳۶۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۲۵ مهر ۱۳۹۱

راه‌اندازی مرکز استعدادیابی ورزشی در فارس

مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: در سال جاری مرکز استعدادیابی در رشته‌های مختلف ورزشی در استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش شیرازه، غلامرضا کمانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در باشگاه‌های ورزشی خرید و فروش داروها و مواد انرژی‌زا ممنوع است و در این زمینه اگر ورزشکاران برای مرحله نخست از داروهای انرژی‌زای غیرمجاز استفاده کنند دو سال از حضور در رقابت‌ها محروم شده اما اگر برای مرحله دوم از این داروها مصرف شود، به صورت همیشگی از صحنه رقابت محروم و حذف می‌شوند.

وی افزود: مهم‌ترین آرمان هر رشته ورزشی، هواداران و تماشاگران آن هستند که در این زمینه هرچه تعداد آنان در یک رشته بیشتر باشد بخش‌های خصوصی نیز بیشتر به سمت آن رشته جذب می‌شوند.

 

این مسئول افزود: در این میانه فوتبال از جمله این رشته‌ها بوده که در تمام جهان و حتی روستاهای دورافتاده دارای هواداران بسیاری است.

کمانه با بیان اینکه هر رشته ورزشی جایگاه ویژه به خود را دارد، اضافه کرد: دوومیدانی، شنا، ژیمناستیک، کشتی پهلوانی و سنتی از جمله رشته‌های مدال‌آفرین هستند؛ همچنین قایق‌رانی، تکواندو و وزنه‌برداری از دیگر رشته‌های مهم محسوب می‌شوند و کوه‌نوردی، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری نیز از جمله رشته‌هایی هستند که به سلامت افراد بستگی دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس اضافه کرد: استعدادیابی یکی از ارکان مهم در ورزش است که افراد را راهنمایی می‌کند در کدام رشته ورزشی فعالیت کنند که با توجه به اهمیت آن در سال جاری مرکز استعدادیابی در استان راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری تحصیل، تهذیب و ورزش از مهم‌ترین ارکان زندگی هستند.

کمانه خاطرنشان کرد: ورزشکاران فارس در شش ماه نخست سال جاری 37 عنوان آسیایی شامل 10 مدال طلا، هشت نقره و 19 برنز، سه عنوان جهانی با دو مدال طلا و یک برنز و 16 عنوان بین‌المللی با چهار مدال طلا، هشت نقره  و چهار برنز به دست آوردند.

 

نظرات بینندگان