کد خبر: ۳۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۱

برای کنترل کیفیت کالاها قانون به تنهایی کافی نیست

آیت الله اسداله ایمانی بعداز ظهر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد اظهار داشت: اساس استاندارد بر کنترل و کیفیت است و برای رعایت کیفیت و کمیتها ابزاریهای قانونی به تنهایی پاسخگو نیست.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر،آیت الله اسداله ایمانی بعداز ظهر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد اظهار داشت: اساس استاندارد بر کنترل و کیفیت است و برای رعایت کیفیت و کمیتها ابزاریهای قانونی به تنهایی پاسخگو نیست.

وی ادامه داد: مسئله بازدارندگی ازتخلف و بالابردن سطح کیفیت در تولید مسئله درونی است و با ایجاد ایمان قوی در تولیدگنندگان می توان این کار مقدس را بهتر انجام داد.

امام جمعه شیراز با اشاره به تولیدات جاجیم و پارچه در دو شهر فارس در گذشته دور ونداشتن نیاز به بازبینی کالا ابراز کرد: دوشهر کازرون و جهرم از قدیم در تولید پارچه و جاجیم معروف بوده اند و در گذشته دور کالاهای باکیفیت خود را صادر می کردند که این نشان از وجدان کاری تولید کننده و مرغوب بودن کالا بود.

آیت الله ایمانی اضافه کرد: در گذشته به خاطر ارزانی منابع ضایعات فراوان بود ولی حال با برنامه ریزی دقیق می توان ضایعات را از بین برد.

وی تصریح کرد: وجود احساس تکلیف در کنار قوانین نیاز ضروری است در حالیکه کشور ما در عرصه علم و فناوری مقام بالایی دارد متاسفانه کیفیت و تولیدات داخلی دارای کیفیت مناسبی نیستند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: آینده کشور در گرو پیشرفت صنعت، تولید و بالابردن کیفیت کار است و امیدواریم این موضوع در جامعه تحقق پیدا کند.

در پایان این مراسم از واحدهای تولیدی برتر استان فارس تجلیل شد.

نظرات بینندگان