کد خبر: ۳۶۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱

معاون شرکت شهرک­های صنعتی کشور:مدیرانتان را محکم بگیرید تا آنها را از دست ندهید

معاون عمرانی و محیط زیست صنایع کوچک و شهرک­های صنعتی کشور، گفت: در استان مدیرانتان را محکم بگیرید تا آنها را از دست ندهید.

به گزارش شیرازه به نقل از روزنامه عصرمردم، صادقی در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک­های فارس که با حضور پررنگ بخش خصوصی برگزار شد، افزود: ما، همت مدیرعامل شرکت شهرک­های صنعتی استان را از فارس نگرفتیم، استان وی را از دست داد. لذا برای این که مدیرانی که خوب کار می­کنند از دستتان نروند محکم آنها را گرفته و از نیروی­شان استفاده کنید تا دیگر سازمان­ها یا استان­ها آنها را از دستتان نگیرند.
وی به حضور مدیران توانمند در هر استان اشاره کرد و افزود: طبیعی است وقتی مدیرانی شایسته و توانمند در استان وجود دارد دیگر نیازی نیست که مدیر از خارج استان بیاوریم.
معاون عمرانی صنایع کوچک و شهرک­های صنعتی ایران همچنین در خصوص علت عدم حضور مدیرعامل صنایع کوچک ایران در این مراسم، گفت: این عدم حضور را به دل نگیرید زیرا وی اساساً در برنامه­های تودیع شرکت نمی­کند.
صادقی در بخش دیگری از سخنانش به رشد مطلوب شهرک­ها و نواحی صنعتی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: واقعیت این است که در ایجاد نواحی و شهرک­های صنعتی به لحاظ کمی توسعه خوبی پیدا کرده­ایم اما از لحاظ کیفی دچار ضعف­هایی در بحث زیرساخت­ها هستیم که باید برطرف شود.
وی با تأکید بر این که برای مطالبه خواسته ­ها باید بدانید از کجا شروع کنید، گفت: در قانون برنامه سوم، چهارم و پنجم تأکید و الزام شده که شهرک­های صنعتی به تنهایی نمی­توانند زیرساخت­های مورد نیاز نواحی صنعتی را تأمین کنند لذا این تکلیف بر عهده دستگاه­های خدمات­رسان گذاشته شده که عملیاتی شدن آنها نیاز به همت بیشتر دارد.
عضو هیأت مدیره صنایع کوچک و شهرک­های صنعتی ایران به 3 ردیف اعتباری در نظر گرفته شده برای ایجاد و توسعه شهرک­های و نواحی صنعتی اشاره کرد و گفت: فارس همواره جزو استان­های پیشرو در جذب اعتبارات استانی بوده و این اطمینان را می­دهم که بالاترین رقم اعتبارات ملی در جذب همه تخصیص­های ملی داشته است.

وی با بیان این که ما همواره به فارس اعتبارات ویژه داده­ایم، افزود: امروز بزرگترین دغدغه ما مشکل پولی صنایع با شبکه بانکی کشور است که ما هم در همین راستا از بانک­ها گلایه­مندیم زیرا سیاست­های انقباضی بانک­ها به سیاست انسدادی تبدیل شده و صنایع در بحث دریافت تسهیلات با مشکلات متعددی روبه رو هستند.
نرخ پیشنهادی ارز برای صنعتگران 1700 تومان است
صادقی خاطرنشان کرد: نرخ ارز نیز در بحث مشکلات صنعت مزید بر علت شده و این امر به شدت صنایع کوچک را در معرض آسیب­پذیری قرار داده است.
وی افزود: صنعتگر نمی­تواند با دلار به نرخ 2500 تومان به رقابت در عرصه تولید و عرضه کالای خوب به مصرف­کننده بپردازد لذا پیشنهاد صنعتگران پایین آوردن نرخ ارز و رساندن آن به 1700 تومان است که این انتظاری بحق از جانب صنعتگران نسبت به دولت می­باشد.
معاون عمرانی و محیط زیست صنایع کوچک و شهرک­های صنعتی ایران با تأکید بر این که صنایع کوچک با کمترین سرمایه­گذاری بیشترین ایجاد اشتغال را داشته­اند از لزوم توزیع متوازن صنایع کوچک در سطح کشور سخن گفت و اظهار داشت: کشور در صورتی از  بحران­هایی که دشمنان بر علیه کشورمان آغاز کرده­اند، موفق، پایدار و سربلند بیرون می­آید که در راستای شعار سال قدم برداریم و حمایت واقعی از تولید ملی نه در شعار که در عمل محقق سازیم.

مدیرعامل هیأت امنای شهرک صنعتی بزرگ شیراز هم در این آیین با بیان این که بخش خصوصی فقط انتقاد نمی­کند و هر کجا که دید کاری انجام شده محکم می­ایستد و حمایت­های لازم را انجام می­دهد، گفت: در زمان مدیرعاملی، «همت» در شهرک­های صنعتی پروژه­های زیادی کلید خورد که سال­ها روی زمین مانده بود، حال بگذریم از این که مباحث بودجه­ای کشور اجازه نداد تا این پروژه­های نیمه­تمام نهایی شود اما به هر حال باید قدردان زحمات به ویژه در بحث افزایش چند برابری اعتبارات بود.
وی با اشاره به اینکه مدیرعامل سابق شرکت شهرک­های صنعتی با بودجه­ای محدود آبروداری کرد و شهرک­ها را به اینجا رساند، گفت: حال بیایید پروژه­هایی که به دلیل کمبود منابع روی زمین مانده تأمین اعتبار کنید.
مدیرعامل هیأت امنای شهرک صنعتی بزرگ شیراز خاطرنشان کرد: در طول این سال­ها همواره یاد گرفته­ایم مدیرانی که خوب کار می­کنند عوض می­شوند البته منظورمان این نیست که بقیه بد کار می­کنند اما به جای مقایسه شهر و استانمان با دیگر شهرها و استان­ها بهتر است به خودمان خرده بگیریم.
عرب­غنی تأکید کرد: ما استحقاق «علی همت» را نداشتیم.
وی تصریح کرد: نمی­دانم چرا مدیران توانمند را آن هم در شرایط فعلی که درگیر بحران­های متعدد اقتصادی تحمیل شده هستیم بدون هیچ توجیهی از دور خارج می­کنیم، شاید علت این باشد که نمی­توانیم نظر مخالف را بپذیریم، مسأله­ای که در حال نهادینه شدن در جامعه است. باید یاد بگیریم که در سایه وجود تضادهاست که یک سرزمین ساخته می­شود.
عرب­غنی با بیان این که ریشمان گرو هیچکس نیست اما دوست نداریم در بخش دولتی کار کنیم زیرا اگر خوب کار کنیم یک بحث است و اگر بد کار کنیم بحثی دیگر، افزود: این سخن بزرگ همواره در گوشمان است که به قطار در حال حرکت سنگ می­زنند نه قطار ایستاده!
وی در پایان اظهار داشت: امیدوارم روزی نرسد که از تولید فقط یک اسم باقی بماند، پروژه­های نیمه­تمام باید با تخصیص اعتبار تکمیل شود زیرا با دست خالی هیچ کاری برای صنعت استان نمی­توان انجام داد.

رئیس انجمن مدیران صنایع فارس هم در این آیین به رشد و شتاب خوب ایجاد شهرک­های صنعتی در استان در 3 سال اخیر اشاره کرد و گفت: سرمایه­گذاری در بخش صنعت محقق نمی­شود مگر با توسعه علمی زیرساخت­ها، عدم تخصیص بموقع اعتبارات و حمایت­های مالی لازم، در شرایط فعلی به دلیل افزایش قیمت­ها بسیاری از پیمانکاران پا پس کشیده­اند و یا در حال ضرردهی هستند.
حمیدیان با بیان این که توقع انجمن مدیران صنایع از مسئولین شرکت شهرک­های صنعتی سنگین­تر از آن چیزی است که انجام شده است، افزود: اعتقاد داریم اگر راه را آنچنان که باید و شاید باز می­گذاشتند شرایط امروز شهرک متفاوت بود.
وی با تأکید بر این که در بررسی فضای کسب و کار استان هیچ کاستی بر عهده شرکت شهرک­های صنعتی فارس نبوده است، گفت: نمی­شود که نتایج بررسی فضای کسب و کار سال 89 را به سال 91 تعمیم داد و آن را به عنوان یک فاکتور منفی در صورتحساب شرکت لحاظ کرد.
حمیدیان خاطرنشان کرد: امروز را باید بر اساس شاخص­های امروز مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

رئیس هیأت امنای شهرک صنعتی بزرگ شیراز هم در این مراسم با بیان این که متأسفانه در فارس فقر مسئولان استانی و بومی داریم، گفت: تعویض مدیران باارزش باعث تأخیر و به عقب افتادن پروژه­ها می­شود.
ابوقداره به چندین ماه باقیمانده به پایان کار دولت اشاره کرد و افزود: در روند تغییرات باید افرادی جایگزین شوند که آشنایی کامل و صد درصدی به امور داشته باشند در غیر این صورت زمان زیادی را از دست خواهیم داد و دوباره عقب خواهیم افتاد.
وی به تعویض 4 مدیرکل در بحث تعریض 3 کیلومتر از جاده شهرک صنعتی بزرگ شیراز اشاره کرد و گفت: به سراغ مدیر می­رفتیم و قصه­ها می­گفتیم و خواهش و تمنا، بعد از این که مدیر نرم می­شد، تغییر انجام می­گرفت و داستان از ابتدا شروع می­شود. ما امیدواریم مدیران خوب را خدا حفظ کند تا این همه شاهد تعویض آنها نباشیم.

مدیرعامل سابق شرکت شهرک­های صنعتی استان هم در این مراسم به رشد زیرساختی و هزینه­کردی 42 درصدی این شرکت اشاره کرد و گفت: در طول 3 سال اخیر شرکت توانست با برنامه­ریزی به این رشد که تقریباً برابر با 20 سال از زمان تأسیس شرکت می­باشد، برسد.
علی همت افزود: فارس در ایجاد نواحی و شهرک­های صنعتی در سال 90 و 89 همواره حائز رتبه نخست کشور بوده است.
وی در پایان ضمن حلالیت­طلبی خطاب به اصحاب رسانه گفت: از اصحاب رسانه که فارغ از گرایش­های سیاسی با این شرکت همراهی داشتند، تشکر می­کنم.
رشد مطلوب سرانه فضای شهرک­های صنعتی در استان
سرپرست شرکت شهرک­های صنعتی هم در این آیین از تداوم حرکت رو به رشد شرکت در ایجاد و بسترسازی مناسب برای شهرک­های صنعتی در استان سخن گفت و اظهار داشت: فضای مناسب سرمایه­گذاری را در شهرک­های صنعتی ایجاد خواهیم کرد.
علی صداقت­پور از شهرک­های صنعتی به عنوان مهمترین زیرساخت توسعه صنعتی پایدار یاد کرد و گفت: امروز سرانه فضای شهرک­های صنعتی در استان از رشد مطلوبی برخوردار است و تمام مناطق و شهرستان­های استان دارای نواحی و شهرک صنعتی هستند.

نظرات بینندگان