کد خبر: ۳۶۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۶ - ۰۲ آبان ۱۳۹۱

60 هزار کلاس در 3 سال تحویل داده شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: در سه سال گذشته در سطح کشور 60 هزار کلاس درس آماده و تحویل آموزش و پرورش شده است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس،حمیدرضا حاجی‌بابایی در مراسم افتتاح مدرسه خیرساز امام رضا (ع) به نمایندگی از 30 مدرسه در استان فارس اظهار داشت: ساخت هر کلاس درس 60 میلیون تومان هزینه دارد و برای ساخت این تعداد مدرسه 3 هزار و 600 میلیارد تومان در کشور هزینه شده است.

وی افزود: برای این تعداد کلاس 400 میلیارد تومان تجهیزات نیز هزینه شده است و در مجموع اعتبارات ساخت 60 هزار کلاس در کشور را به 4 هزار میلیارد تومان می‌رساند.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: با این تعداد طرح که آموزش و پرورش افتتاح کرده 120 هزار کلاس از نوبت بعد از ظهر به صبح آورده شده است که با در نظر گرفتن 60 هزار کلاس ساخته شده و 60 هزار کلاس ساماندهی شده از فضاهای رها شده متوجه نیاز عظیم کشور به مدرسه‌سازی می‌شویم.

وی ادامه داد: اگر از همین حالا تا صد سال دیگر نیز با همین شتاب در کشور مدرسه بسازیم همچنان نیاز داریم چرا که علاوه بر مناطق فاقد مدرسه مناسب و تعداد مدارس دوشیفته، بسیاری مدارس نیز باید نوسازی یا به دلیل فرسودگی بازسازی شوند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید نگاه خود را به سمتی ببریم که آموزش و پرورش وارد استاندارد بین‌المللی شود.

وی اضافه کرد: بسیار مسرورم از اینکه انتقاداتی که از آموزش و پرورش می‌شد از رنگ دیوار، بخاری نفتی و نبود معلم به گلایه از نبود کامپیوتر و هوشمند نشدن برخی کلاس‌ها تقلیل یافته است.

این مقام مسئول ادامه داد: 6 میلیون و 800 هزار دانش‌آموز ابتدایی در کشور وجود دارد که تمام آنها باید ورزش کنند.

وی ادامه داد: 12 میلیون دانش‌آموز سالن ورزشی نیاز دارند و ساخت 4 هزار سالن ورزشی و 400 استخر در کشور شروع شده است و در استان فارس نیز حداقل باید 10 استخر احداث شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: شک نکنید که بسیاری از مسائل و معضلات اجتماعی همچون طلاق، سرقت، اعتیاد و ... در صورت سرمایه‌گذاری بر روی آموزش و پرورش با هزینه بسیار کمتری کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: با تاکیدات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و رئیس جمهور رویکرد محور بودن آموزش و پرورش در کشور در حال فراگیر شدن است.

این مقام مسئول اظهار داشت: رسانه‌ها باید به مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها در بحث سهم ادارات در هوشمندسازی مدارس کمک کنند و مسئولان را برای این مصوبه قانونی مورد سؤال قرار دهند.

 

نظرات بینندگان