کد خبر: ۳۷۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۲ - ۰۳ آبان ۱۳۹۱

بخش دوم مستند زیبای \"الا یا اهل العالم\"+ فیلم

به گزارش شیرازه، در مستند «الا یا اهل العالم» تلاش شده به تبیین معارف نهفته در پیاده‌روی اربعین حسینی و نمایش ابعاد و جلوه‌های زیبای این پیاده‌روی میلیونی پرداخته شود.

پس از سقوط دیکتاتور عراق، هر ساله میلیون‌ها زائر از سراسر عراق و کشورهای جهان، در ایام اربعین حسینی، با طی مسافت‌های طولانی با پای پیاده به زیارت اباعبدالله الحسین(ع) می‌روند اما متاسفانه زیبایی‌های حیرت‌انگیز این مراسم پرشور معنوی آن طور که باید تابحال از رسانه به تصویر کشیده نشده است.

در این مستند دو قسمتی به جای نریشن از توضیحات و نکات حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در سفرهای مختلف که به همراه دانشجویان دانشگاه هنر و جمعی از هنرمندان و فیلمنامه‌نویسان در این پیاده‌روی و عزاداری باشکوه حضور پیدا کرده، استفاده شده است.

امام حسين(ع) تنها شخصيت ديني و مذهبي درجهان است كه از سال 61 هجري قمري تاكنون مراسم زيارت اربعين براي او ادامه دارد این زیارت از شعائر الهي و نمادهاي تشيع وايمان است. از نخستين اربعين حسيني كه جابر به زيارت كربلا رفتند تا سال جاري هرسال زيارت اربعين در برنامه پيروان اهل بيت قرارداشته و دارد؛ درحالیکه جمعيت ميليوني زائران اربعين هيچ نمونه‌اي در جهان ندارد، حتی بزرگتر از موسم حج تمتع است و تمامی عناصر خبری لازم را داراست اما هیچ بازتاب درخوری در رسانه‌های دنیا ندارد.

 شور و حال معنوي زائران در این مسیر و ايثار و فداكاري عاشقان اباعبدالله الحسين(ع) درايام اربعين، بزرگ‌ترين مراسم مذهبي جهان را به نمايش مي‌گذارد و بايد از اين حماسه بزرگ و قدرت نمايي عظيم عاشوراييان در روز اربعين، با همراهی نهادهای فرهنگی دست اندرکار براي تبيين و توسعه فرهنگ حسيني در جهان و هدايت و نجات جهانيان بهره‌برداري نمود.

بخش اول این مستند که حاصل چندین بار حضور سازندگان اثر در پیاده روی اربعین از نجف به کربلای معلی است دو شب پیش از شبکه دوم سیما پخش شد که با هنرمندی، بخشی از زیبایی پیاده روی میلیونی اربعین را به تصویر کشیده است.

دانلود

 

نظرات بینندگان