کد خبر: ۳۷۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۴ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱

راه اندازی مراکز مشاوره روانی در بیمارستان‏های عمومی شیراز

مسئول واحد سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از راه اندازی مرکز مشاوره روانی در بیمارستان‏های عمومی شیراز خبر داد.

به گزارش شیرازه، دکتر مجتبی نقشواریان، مسئول واحد سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دیروز (15آبان) در جمع خبرنگاران  با اشاره به راه اندازی مراکز مشاوره روانی در بیمارستان‏های عمومی شیراز، اظهار داشت: بیماری‏های جسمی – اختلالات روانی به ویژه افسردگی اساسی، عوامل اجتماعی و مشکلات خانوادگی علل مهم اقدام به خودکشی هستند.

دکتر نقشواریان با بیان اینکه 22 درصد از جمعیت جامعه مبتلا به اختلالات روانی هستند، تصریح کرد: به دلیل برچسب اجتماعی از مراجعه به مراکز تک تخصصی روانپزشکی خودداری می‏کنند در همین راستا در جهت برچسب زدایی و به عنوان یک اقدام پیشگیرانه از هفته بهداشت روان، با همکاری و همت مسئولین بیمارستان‏های عمومی، تیم مشاوره روانی شامل روانپزشک، روانشناس و مددکار فعالیت خود را در بیمارستان‏های شهید فقیهی، شهید رجایی، نمازی و قطب الدین آغاز کرده اند.

 مسئول واحد سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: افراد در معرض خطر خودکشی و سایر آسیب‏های اجتماعی با تشخیص روانپزشک در این تیم مورد مشاوره قرار گرفته و در صورت نیاز به مراکز تخصصی و فوق تخصصی ارجاع داده می شوند.

وی یاد آور شد: کلینیک پیشگیری از خودکشی از شهریور ماه 91 در سال روز جهانی پیشگیری از خودکشی در بیمارستان علی اصغر (ع) شروع به کار کرده و همه روزه خدمات مشاوره‏ای به مراجعان ارائه می‏شود.

 دکتر نقشواریان افزود: با توجه به اهمیت موضوع، به منظور افزایش توانمندی روانشاسان شاغل در مراکز مشاوره روانی بیمارستان‏ها، کارگاه‏های آموزشی در زمینه پیشگیری از خودکشی در نظر گرفته شده است.

 پایان پیام/

نظرات بینندگان