کد خبر: ۳۷۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۱ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱

مدیرکل صداوسیمای فارس:دشمن از روحیات ملت ایران بی‌خبر است

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس با بیان اینکه دشمن از روحیات ملت ایران بی‌خبر است افزود: هوشیاری ملت ایران و تعهد آنان به ارزش‌های اسلام و انقلاب خیال‌های خام دشمن را نقش بر آب می‌کند و مردم دیندار ایران اسلامی با بصیرت خود این توطئه‌ها را پشت سر می‌گذارند

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، محمدباقر کشفی روز گذشته در مراسم اختتامیه کارگاه آموزشی خبرنگاران افتخاری بسیج سپاه فجر فارس اظهار داشت: در طول سال‌هایی که از نظام اسلامی سپری شده نقش بسیج در حل بسیاری از مشکلات بسیار پررنگ بوده و وجود بسیج دلگرمی و ظرفیتی بسیار عظیم برای ملت ایران و یار و یاور رهبری در صحنه‌های مختلف است.

وی افزود: با توجه به اینکه انقلاب اسلامی حرف و ایده‌ای تازه مبتنی بر اسلام را در جهان معاصر مطرح کرد که در تضاد با سیاست‌ها و منافع دنیای استکبار بود مورد هجوم دشمنان اسلام در عرصه‌های مختلف جنگ سخت و نرم آنان و همچنین مقابله در عرصه تحریم اقتصادی و سایر حوزه‌ها قرار گرفت.

کشفی با بیان اینکه دشمن با ادبیات و گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت و ایستادگی ملت ایران با سه شیوه مقابله می‌کند ابراز داشت: نخستین شیوه تهدید است که دشمن از هر فرصت و بهانه‌ای برای تهدید نظام اسلامی استفاده می‌کند و موضوع تحریم‌ها گام دیگر دشمن برای به زانو در آوردن نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: عملیات جنگ نرم و رسانه‌ای دشمن نیز سومین حرکت استکبار بوده که این تاکتیک را در صحنه کارزار با جمهوری اسلامی عملی کرده و دریافت بیش از 2 هزار شبکه ماهواره‌ای در ایران در زمینه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و حوزه کودک و نوجوان با هدف فروپاشی بنیان و نظام خانواده و اعتقادات هر ایرانی گواه این مدعا است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس با بیان اینکه دشمن از روحیات ملت ایران بی‌خبر است افزود: هوشیاری ملت ایران و تعهد آنان به ارزش‌های اسلام و انقلاب خیال‌های خام دشمن را نقش بر آب می‌کند و مردم دیندار ایران اسلامی با بصیرت خود این توطئه‌ها را پشت سر می‌گذارند چرا که سعادت دنیا و آخرت تمام بشریت در مسیر معنویت و تبعیت از اهل بیت (ع) است.

کشفی خطاب به خبرنگاران بسیجی ابراز داشت: در صحنه اخبار و اطلاعات و رسانه‌ها باید خود را تجهیز کنیم و موضوع شناخت و درک بهتر از حرفه خود و رعایت اصول حرفه‌ای خبر برای تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطبان پیام انقلاب و همچنین حرکت در مسیری که معمار بزرگ انقلاب اسلامی ترسیم کرده‌اند باید سرلوحه فعالیت‌های ما باشد.

وی صداقت در خبر را بسیار مهم و از ارکان اساسی آن دانست و خاطرنشان کرد: اگر صداقت در اطلاع‌رسانی را رعایت کرده و هدفمند و هوشمند در راستای انعکاس اخبار حرکت کنیم افکار عمومی را با خود همراه می‌کنیم چرا که اعتماد مخاطب به یک رسانه خبری بزرگ‌ترین سرمایه آن است.

این مقام مسئول با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد پوشش اخبار و فعالیت‌ها تصریح کرد: موضوع بسیار مهمی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند بحث امیدبخشی و پرهیز از القای روحیه یاس و ناامیدی در جامعه و همچنین حرکت در راستای ایجاد وحدت و هم‌افزایی و دوری از عوامل تفرقه‌انگیز به عنوان خط قرمزهای خبری است.

کشفی ادامه داد: وجود اختلاف نظرها امری طبیعی است و نباید اجازه داد این‌گونه اختلافات سبب بروز شکاف و تفرقه شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های صدا و سیمای مرکز فارس اضافه کرد: رادیو و تلوزیون فارس به صورت 24 ساعته فعالیت می‌کند و روزانه بیش از دو ساعت نیز با شبکه‌های ملی ارتباط داریم که با توجه به عمومی بودن شبکه‌های استانی به تمام ابعاد و موضوعات مورد نیاز مخاطبان پرداخته می‌شود.

وی از پخش 190 ساعت برنامه از کنگره سرداران و 14 هزار 600 شهید ولایت‌مدار فارس توسط صدا و سیمای این استان خبر داد و تصریح کرد: پاسداشت مقام شامخ شهیدان و ترویج روحیه ایثار و مقاومت از جمله اهداف سیمای مرکز فارس است که در این راستا و در مناسبت‌های مختلف و به ویژه معرفی فارس به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) به آن پرداخته می‌شود.

نظرات بینندگان