کد خبر: ۳۷۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۱۸ آبان ۱۳۹۱

عشایری:هیچ زمین آزادی برای واگذاری به طرح مسکن مهروجود ندارد

قائم مقام وزیر و مدیر کل راه و شهرسازی فارس، گفت: هم‌اینک به رغم وجود متقاضیان مسکن مهر در شیراز، زمینی برای ایجاد واحدهای جدید و واگذاری به متقاضیان در سطح این کلان‌شهر و شهر جدید صدرا در اختیار نداریم.

به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، "هوشنگ عشایری" افزود: تاکنون هرآنچه زمین داشته‌ایم، به اشکال مختلف برای تأمین مسکن متقاضیان و سایر خدمات لازم در اختیار متقاضیان قرار داده‌ایم.

وی تصریح کرد: برای آزادسازی 88 هکتار از اراضی در شهر جدید صدرا که به‌ عنوان شهرک اقماری برای اسکان سرریز جمعیت کلان‌شهر شیراز احداث شد، مسیر آزادراهی را تغییر نقشه‌ داده و این میزان از اراضی را به مسکن مهر تحویل داده‌ایم.

عشایری با بیان اینکه امروز در شهر جدید صدرا هیچ زمین آزادی برای واگذاری به طرح مسکن مهر و متقاضیان جدید این طرح نیست، گفت: شهرک امام‌رضا(ع) - لپویی - که بخشی از واحدهای مسکونی مسکن مهر در آن واقع شده، پس از تکمیل یکی از بهترین شهرک‌های منطقه خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه هم‌اینک این شهرک مراحل ساخت و تکمیل را می‌گذراند و نمی‌توان در مورد امنیت یا خدمات آن نظری قاطع داد، گفت: در این شهرک زمین مناسب برای ساخت پاسگاه دیده شده و نقشه آن از نیروی انتظامی دریافت شده است و به‌ دنبال مناقصه برای ساخت این پاسگاه انتظامی هستیم.

وی تصریح کرد: زمینی مناسب به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شده است که به‌ دنبال خیر برای ساخت درمانگاه یا بیمارستانی مناسب در این منطقه هستند.

عشایری همچنین گفت: شش واحد آموزشی برای این شهرک پیش‌بینی شده بود که کار ساخت آن تا مرحله سفت‌کاری انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی در خصوص وضعیت مسکن مهر در فارس و شیراز، گفت: در سطح استان 120 هزار واحد مسکن مهر پیش‌بینی ساخت شده بود که تاکنون 30 هزار واحد آن تحویل داده شده و تا پایان امسال بین 35 تا 40 هزار واحد دیگر نیز تحویل داده خواهد شد.

عشایری خاطرنشان کرد: باقی‌مانده واحدهای مسکن مهر در سه‌ مرحله تا پایان شهریور سال آینده تحویل متقاضیان خواهد شد، یک مرحله تا پایان امسال، مرحله دوم در خرداد‌ماه سال 92 و آخرین مرحله شهریور 92 خواهد بود.

صبح روز پنج شنبه وزیر مسکن و شهرسازی به فارس سفر خواهد کرد.

نیکزاد این سفر را به طرح‌های مسکن مهر و سایر طرح‌های وزارت راه و شهرسازی در سطح شهرستان شیراز اختصاص داده و بازدیدی از شهرک‌های صدرا، امام رضا(ع) و همچنین پروژه‌های عمرانی نظیر تقاطع غیرهمسطح حسینی‌الهاشمی خواهد داشت.

براساس برنامه‌زمان‌بندی اعلام شده، وزیر راه و شهرسازی امروز بعدازظهر پنجشنبه، جلسه‌ای با مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در خصوص طرح‌های مسکن مهر برای رفع مشکلات احتمالی این طرح و بررسی اقدامات انجام شده که در سفر قبلی مصوب شده بود، خواهد داشت.

نظرات بینندگان