کد خبر: ۳۷۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱

حمیدرضاترقی :شکرگزار نباشیم ممکن است دوم خرداد دیگری شکل بگیرد

معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت:حرکت نظام و مسیر انقلاب توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده و درایت ایشان و عنایات الهی اجازه بازگشت به عقب را نمی‌دهد اما اگر شکرگزار نعمات نباشیم ممکن است دوم خرداد دیگری شکل بگیرد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، حمیدرضا ترقی معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید به آن پرداخته شود تحلیل استراتژی مخالفان اصولگرایان در عرصه داخلی و خارجی است.

وی افزود: استراتژی دشمنان انقلاب اسلامی این است که انتخابات 92 را به مقطع پایان اصولگرایی در کشور تبدیل و کارکرد اصولگرایی در هشت سال گذشته را زیر سئوال ببرند.

ترقی ادامه داد: عملکرد اصولگرایان از سال 84 تاکنون در عرصه داخلی و خارجی این ذهنیت را برای مخالفان نظام پدید آورده که اگر مانع جدی بر سر تداوم راه اصولگرایی ایجاد نکنند دیگر هیچ راه بازگشتی به سکولاریسم و لیبرالیسم و تامین منافع استکبار ندارند.

وی بیان کرد: شاخصه‌های اصولگرایی بنابر دیدگاه مقام معظم رهبری تبیین شده است و می‌توان جوهره و ماهیت انقلاب اسلامی را در آن مشاهده کرد.

ترقی تصریح کرد: شاخصه‌های اصولگرایی همان اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی است که امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در راه تحقق آن تلاش و حرکت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری اصولگرایی را از جوهره انقلاب تفکیک نکرده‌اند و آن را یک جریان سیاسی در حال رقابت ندانسته‌اند بلکه شاکله و محتوا و جوهره انقلاب همان اصولگرایی است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: پایبندی به هویت انقلاب اسلامی، عدالت‌خواهی، پاسداری از استقلال سیاسی و اقتصادی کشور، اعتماد به نفس و خودباوری، اهتمام به پیشرفت علمی و همه‌جانبه کشور، فسادستیزی، استکبارستیزی، برخورداری کارگزاران نظام از سلامت اقتصادی و اخلاقی، متعبد بودن و درنغلتیدن به گرداب اشرافی‌گری و تجملات دنیوی جوهره انقلاب و شاخصه اصولگرایی است.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: مقام معظم رهبری در سال 84 تعبیرشان این بود که حرکت انقلاب به ریل اصلی خود بازگشت.

وی تصریح کرد: دستاورد عظیم روی کار آمدن این گفتمان، عزت ملی، خودباوری و اعتماد به نفس همگانی، پیشرفت و توسعه همه‌جانبه کشور، رفاه و توسعه جامعه و پیاده کردن ارزش‌های نظام و فاصله گرفتن از سکولاریسم سیاسی و لیبرالیسم اقتصادی و فرهنگی بود.

ترقی ادامه داد: به بیان مقام معظم رهبری با روی کار آمدن این دولت ریشه‌های سکولاریسم پدید آمده در دستگاه اجرایی کشور خشکانده شد.

وی تصریح کرد: در این دوره از جایگاه والایی در عرصه بین‌المللی برخوردار شدیم و بدون عقب‌نشینی از مواضع، دستاوردهای چشم‌گیری داشتیم.

ترقی بیان کرد: کارنامه اصولگرایان پس از سال 84 درخشان است و  نباید تصور کرد که این رشد و توسعه و کارنامه قابل قبول تنها متعلق به دولت است بلکه تمام قوا و نیروهای اصولگرا و به ویژه شخص مقام معظم رهبری در تحقق آرمان و اهداف اصولگرایی در کشور تلاش کردند.

وی افزود: نتیجه و آثار اصولگرایی در کشور این بود که امروز استکبار جهانی و آمریکا در برابر یک قدرت تقویت شده قرار گرفته که بسیاری از برنامه‌های آن بر خلاف خواست آمریکا محقق شده است.

معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اضافه کرد: غربی‌ها نمی‌خواستند ما حتی یک سانتریفیوژ داشته باشیم اما اکنون چند مورد آن در حال فعالیت است و موقعیت ایران در بین کشورهای دارای تکنولوژی هسته‌ای موقعیت ویژه‌ای است.

این فعال سیاسی در ادامه گفت: خسارات تحریم در شرایط فعلی برای غرب چند برابر خسارت ایران است و پیشرفت کشور متوقف که هیچ، حتی کند نیز نشده است.

به گفته وی، در سال 84 شکاف بین ملت و نظام ایجاد شده بود که روز به روز کاهش یافت و استقبال مردم از مقام معظم رهبری در خراسان نشان داد که علاقه و توجه آنان به رأس خیمه نظام روز به روز بیشتر و بیشتر شده است.

ترقی اظهار داشت: غرب زمانی می‌بیند که یکی از موانع اصلی سازش تفکر و گفتمان اصولگرایی است و بزرگترین پیشرفت‌های در عرصه‌های ممنوعه از نظر غرب توسط همین جریان مدیریت می‌شود در صدد بر می‌آید که این تفکر را به چالش بکشد.

وی تصریح کرد: در دو سال اخیر تلاش سازماندهی شده‌ای صورت گرفته تا اصولگرایی را مضمحل کنند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از انتخابات سال 88 سعی کردند جریان دیگری را جایگزین اصولگرایی کنند که موفق نشدند اما باز نیز به توطئه ادامه دادند.

به اعتقاد ترقی، اکنون تلاش آن‌ها بر این است که در انتخابات سال 92 کاری کنند که از کارنامه درخشان اصولگرایی در کشور چیزی جز مشکلات اقتصادی بازگو نشود.

وی ابراز داشت: گسترش سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های دینی و توسعه همه‌جانبه کشور را کنار می‌گذارند و با ظالمانه‌ترین فضاسازی علیه اصولگرایان، گرانی و مشکلات را بزرگ‌نمایی می‌کنند.

ترقی اضافه کرد: برخی از موضع‌گیری‌ها، مچ‌گیری‌ها و زیر سئوال بردن عملکردها در همین راستا آب به آسیاب دشمن ریختن است.

وی افزود: دولت با ابتلا به بیماری انحراف نخستین عاملی بود که خودش گفت من را اصولگرایان به قدرت نرسانده‌اند.

ترقی تصریح کرد: عواملی مانند جوانفکر، کلهر و دیگران منکر این شدند که احمدی‌نژاد اصولگرا و از جمع اصولگرایان است.

وی همچنین گفت: نقشه‌هایی که توسط دیگران طراحی و با واسطه اجرا می‌شد حتی به مجلس نیز سرایت کرد و با وجود تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم کمک مجلس به دولت، تخریب و بهانه‌گیری و تقابل سکه رایج شد.

عضو حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: نقدها و انتقادات به گونه‌ای مطرح شد که هیچ چیز از عملکرد دولت با عنوان اصولگرایی باقی نماند و در این زمینه حتی به موتلفه نیز انتقاد وارد است.

وی ابراز داشت: اصولگرایان دقت کنند که اگر خارج از چارچوب مد نظر مقام معظم رهبری انتقاد مطرح کردند باعث می‌شوند مردم بگویند زمانی مجلس و دولت هشت سال در دست اصولگرایان بوده و وضع این‌گونه است دوباره نباید از آن حمایت کرد.

به گفته این فعال سیاسی، در نقدها باید از مقام معظم رهبری الگو بگیریم که کفه ترازوی نقد را به نفع نقاط مثبت بالا نگاه می‌دارند.

وی تصریح کرد: مردم باید بدانند که در این هشت سال نقاط مثبت و خدمات برجسته بسیاری انجام شده است.

ترقی اظهار داشت: مسائل فرعی و جزئی نباید آن‌قدر بزرگ شود که سیاه‌نمایی داخلی، خوراک سیاه‌نمایی شبکه‌های ماهواره‌ای را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: حرکت نظام و مسیر انقلاب توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده و درایت ایشان و عنایات الهی اجازه بازگشت به عقب را نمی‌دهد اما اگر شکرگزار نعمات نباشیم ممکن است دوم خرداد دیگری شکل بگیرد.

ترقی در ادامه بیان داشت: یکی از توطئه‌هایی که دنبال می‌شود این است که بگویند حمایت مقام معظم رهبری از اصولگرایان اشتباه بوده و اگر این حمایت نبود مشکلات عدیده فعلی به وجود نمی‌آمد.

وی تصریح کرد: این مشکلات جزئی و مقطعی است و بسیار ساده‌تر از آنکه دشمن می‌پندارد، مدیریت می‌شود.

این فعال سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری در سال 92 گفت: تلاش داریم با ارائه تحلیلی واقع‌بینانه از مسائل و مشکلات کشور تمام نیروها و تشکل‌های اصولگرایی را هماهنگ کنیم تا به یک جمع‌بندی نهایی برسند.

معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی افزود: متناسب با آن تحلیل، گفتمان انتخاباتی آینده انتخاب و شاخصه‌های رئیس جمهوری که بتواند مسائل کشور را مدیریت کند، تدوین می‌شود.

وی اضافه کرد: تمام افرادی که در مظان نامزدی ریاست جمهوری هستند با شاخص‌ها تطبیق داده شده و افرادی با درصد بالای انطباق کنار یکدیگر چیده می‌شوند.

ترقی بیان کرد: از میان لیست نهایی یک نفر که بالاترین امتیاز را بیاورد به جامعه معرفی و مابقی افراد نیز به عنوان تیم اجرایی و کابینه برای فعالیت در کنار رئیس جمهور پیشنهاد می‌شوند تا تیمی مقتدر و کارآمد با اقتدار به اعتماد مردم پاسخ گوید.

نظرات بینندگان