کد خبر: ۳۷۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱

توزیع شیر رایگان درمدارس فارس از ماه آینده

کارشناس مسئول تغذیه و پوشاک آموزش و پرورش فارس از توزیع رایگان شیر در مدارس ابتدایی و راهنمایی فارس از ابتدای آذر ماه امسال خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، جواد روحانی اظهار داشت: 600 هزار دانش‌آموز مدارس دولتی این استان، جامعه هدف برای این طرح هستند که از آذر ماه امسال بین آنان شیر رایگان توزیع می‌شود.

وی در مورد کیفیت این شیر توزیعی که دارای 2.5 درصد چربی است، بیان کرد: اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی از مرحله تولید تا توزیع آن بازرسی به عمل می‌آورد که بر همین اساس در سال گذشته دو واحد تولیدی شیر به دلیل تخلف جریمه شدند.

روحانی تصریح کرد: بر اساس بودجه‌ای که در طول سال تحصیلی در نظر گرفته می‌شود، دانش‌آموزان 50 تا 60 نوبت و در هر نوبت 200 سی‌سی شیر دریافت می‌کنند.

کارشناس مسئول تغذیه رایگان آموزش و پرورش این استان خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها دانش‌آموزان گروه سنی شش تا 16 سال با سوء تغذیه مواجه هستند و نیاز است خانواده‌ها به منظور رفع این مشکل با افزایش میان‌وعده‌های غذایی و الزام دانش‌آموزان به مصرف شیر، حبوبات و میوه با این موضوع مقابله کنند تا آنها در سنین بالاتر به پوکی استخوان و دیگر بیماری‌ها مبتلا نشوند.

روحانی در ادامه این گفت‌وگو از توزیع تغذیه و پوشاک رایگان بین 230 هزار دانش‌آموز زیر پوشش آموزش و پرورش در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته شیراز خبر داد و گفت: از اوایل بهمن به مناسبت عید نوروز به دانش‌آموزان دختر و پسر نیازمند پوشاک اهدا می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال شش نوع اقلام غذایی از قبیل سیب، پرتقال، بیسکویت خشک و سبوس‌دار، کیک و خرما بین این دانش‌آموزان توزیع می‌شود.

روحانی ادامه داد: توزیع پوشاک و تغذیه رایگان تنها در مناطق محروم این استان و مناطق کمتر توسعه‌یافته شهرستان شیراز هر سال اجرا می‌شود، ضمن اینکه برای اجرای این طرح در تمام مدارس این استان به چهار میلیارد تومان بودجه نیاز است.

این مقام مسئول در پایان اضافه کرد: سال گذشته پسته، بادام، انجیر و کنسرو لوبیا در قالب تغذیه بین برخی از دانش‌آموزان مناطق محروم توزیع شد اما امسال به دلیل مشکلات بازار و عدم استقبال واحدهای مربوطه، توزیع این اقلام صورت نپذیرفت.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان