کد خبر: ۳۷۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۲۵ آبان ۱۳۹۱

قادری:شرکت‌های آب و برق وگازبه شهرداری‌ها واگذار شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با استقبال از طرح واگذاری شرکت‌های توزیع آب، برق و گاز به شهرداری‌ها، گفت: با تصویب این طرح شاهد کاهش چشم‌گیر هزینه‌های کشور خواهیم بود.

به گزارش شیرازه به نقل از خانه ملت، جعفر قادری درباره بحث مدیریت واحد شهری و انتقال مالکیت و مدیریت شرکت‌های آب، برق وگاز از دولت به شهرداری‌ها، افزود: اگر این طرح به تصویب برسد، می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های کشور و نظام شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما معتقدیم تولید آب، برق وگاز تولیدی محلی بوده، بر همین اساس توزیع آنها نیز می‌تواند در اختیار شهرداری‌ها قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه قرار گرفتن شرکت‌های توزیع در زیرمجموعه شهرداری‌ها در تمام شهر‌های دنیا امری متداول و پذیرفته شده است، گفت: متاسفانه ما در کشور برخلاف همه کشور‌های توسعه‌یافته و شهر‌های دنیا عمل می‌کنیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: البته ممکن است در این میان بخشی از هزینه‌های دولت به شهرداری‌ها منتقل شود که جا دارد با درنظر گرفتن زوایای مختلف این طرح در مجلس و اختصاص اعتبارات لازم، طرح واگذاری شرکت‌های توزیع آب، برق و گاز انجام شده و در ریل اصلی و واقعی خود اجرایی شود.

وی تاکید کرد: در تصویب جزئیات این طرح باید به نحوی عمل کرد که واگذاری شرکت‌های توزیع آب، برق وگاز هزینه اضافی بر دوش شهرداری‌ها تحمیل نکند.

نماینده مردم شیراز در مجلس نهم، با  مثبت ارزیابی کردن طرح تشکیل اتحادیه شهرداران، گفت: این طرح با هدف معرفی نماینده‌ای از شهرداری به اتحادیه جهانی شهرداران و تاثیرگذاری بیشتر در عرصه جهانی در دستور کار قرار گرفته است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی، افزود: شهرداری‌ها یک سازمان غیردولتی و نیمه‌عمومی هستند که به طور طبیعی زیرمجموعه وزارت کشور تلقی نمی‌شوند، بر این اساس باید ساختار مجزایی برای نمایندگی شهرداری‌ها ایجاد شود که اتحادیه شهرداران می‌تواند این نقیصه را برطرف کند.

نظرات بینندگان