کد خبر: ۳۷۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۲۵ آبان ۱۳۹۱

دادگستری فارس درباره کلاهبرداران تلفنی و پیامکی هشدار داد

با روی‌کار آمدن شیوه‌های جدید کلاهبرداری و سوء‌استفاده‌های مالی از طریق ارتباط تلفنی و ارسال پیامک، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس در این خصوص به مردم، کسبه و بازاریان هشدار داد.

به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، احمد رحمانیان از مردم خواست در صورت تماس افراد مشکوک و طرح درخواست برای واریز وجه یا ارسال اطلاعات شخصی و محرمانه، ضمن امتناع از چنین اقدامی، پلیس را در جریان قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان قبل از هر اقدامی در تماس‌های تلفنی فرد تماس‌گیرنده را شناسایی کنند، گفت: شگردهای جدید کلاهبرداری اغلب از طریق پیامک و یا تماس‌های تلفنی است که در اکثر پرونده‌های تشکیل شده در دستگاه قضایی مال باختگان توسط افراد مجهول الهویه اغفال شده‌اند.

معاون دادستان شیراز متذکر شد: اغلب این افراد با تماس به اصناف مختلف تقاضای سفارش کالا یا اجناس و یا ارائه خدمتی را کرده و جهت واریز مبلغ مورد معامله فرد مال باخته را مجبور به انتقال وجه از طریق عابر بانک با استفاده از منوی زبان انگلیسی می کنند.

رحمانیان افزود: کلاهبرداران با استفاده از ترفندهای ویژه به رمزهای اینترنتی صاحبان کارت بانکی نفوذ کرده و به انتقال مبالغ به حسابهای مجهول دیگر اقدام می کنند.

وی همچنین با اشاره به کلاهبرداران پیامکی نیز بیان کرد: کلاهبرداران با استفاده از ارسال پیامک مبنی بر برنده شدن مشترک به جهت خوش حسابی، افراد را به پای عابر بانک کشانده و به همان روش گفته شده از افراد کلاهبرداری می کنند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شیراز تاکید کرد: چنان چه شهروندان به زبان انگلیسی آشنایی ندارند به هنگام استفاده از عابربانک از ورود به منوی انگلیسی حتی با راهنمایی و هدایت افراد ناآشنا و غیر معتمد اجتناب کنند.

رحمانیان تاکید کرد: چنان چه افرادی با ارسال پیامک مدعی برنده شدن افراد در قرعه کشی شدند ، مراتب را جهت پیگیری به پلیس فتا فرماندهی انتظامی فارس اطلاع دهند.

نظرات بینندگان