کد خبر: ۳۷۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۲۷ آبان ۱۳۹۱

پاک فطرت:شهرداری ثروتمند در گرو داشتن شهروندان ثروتمند است

شهردار شیراز با اشاره به پرو‍ژه های در دست اجرا در شهر گفت: شهرداری زمانی مقتدر و کارآمد است که ثروتمند باشد و شهرداری ثروتمند در گرو داشتن شهروندانی ثروتمند است.

به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، مهندس علیرضا پاک فطرت، در دیدار با مدیر کل امور مالیاتی استان فارس افزود: تزریق عادلانه مالیات بر ارزش افزوده فشار را از کلانشهرها کم می کند.

وی ادامه داد: افزایش توان مالی شهروندان، زمینه نهادینه شدن فرهنگ پرداخت مالیات را فراهم می کند و از طرفی افزایش ارزش افزوده، زمینه افزایش مالیات بر ارزش افزوده را فراهم می کند.

او اظهار کرد: سهم شهرداری ها از مالیات بر ارزش افزوده دو و یک دهم درصد است و در شیراز فقط در پروژه های عمرانی هزینه می شود.

پاک فطرت، یکی از راه های کاهش اتکا به نفت را نهادینه کردن فرهنگ مالیات دانست و گفت: تمام کشورهای توسعه یافته ازابتدا ، سامانه مالی خود را با تکیه بر پشتوانه مالیات استوار کرده اند.

شهردار شیراز افزود: عزم دولت هم این است که اتکا به نفت کم و درآمدهای مالیاتی افزایشی متعادل پیدا کند.

او اضافه کرد: شکل عادلانه این است که تمام مردم براساس میزان درآمد خود مالیات پرداخت کنند و از این مالیات در مسیر توسعه استفاده شود.

شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به پرو‍ژه های در دست اجرا در این شهر گفت: شهرداری زمانی مقتدر و کارآمد است که ثروتمند باشد و شهرداری ثروتمند در گرو داشتن شهروندانی ثروتمند است.

وی ادامه داد: خوشبختانه اجرای پروژه های مختلف در شیراز زمینه را برای ایجاد ارزش افزوده مناسب در شهر فراهم کرده و امیدواریم جامعه شهری شیراز به سمتی برود که توان مالی شهروندان این شهر ارتقا پیدا کند تا شهری مناسب و درخوربرای شهروندان داشته باشیم.

نظرات بینندگان