کد خبر: ۳۷۵۷۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۲۷ آبان ۱۳۹۱

صادق و با صفا کسی است که مانع عزل شما از خبرگان شد نه سران فتنه

آقای علي محمد دستغيب كه در جريان آشوب هاي بعد از انتخابات 88 به عنوان يكي از مراجع تقليد جماعت سبز و البته رسانه هاي بيگانه مطرح شد، كار را بدان‌جا رساند كه با نامه‌نگاري‌هاي خود به مجلس خبرگان، موجبات شاد شدن دشمنان كشور را نيز فراهم كرده بود...

آقای علي محمد دستغيب كه بعد از ماجراي فتنه 88، همواره جانب آشوب طلبان را گرفته بود، در جديدترين اظهارنظر خود بيان كرد كه سران فتنه، افراد صادق و باصفايي هستند!

به گزارش شیرازه به نقل از بولتن، آقای علي محمد دستغيب كه در جريان آشوب هاي بعد از انتخابات 88 به عنوان يكي از مراجع تقليد جماعت سبز و البته رسانه هاي بيگانه مطرح شد، كار را بدان‌جا رساند كه با نامه‌نگاري‌هاي خود به مجلس خبرگان، موجبات شاد شدن دشمنان كشور را نيز فراهم كرده بود.

اقدامات هنجارشكنانه وي تا آنجا ادامه پيدا كرد كه برخي از اعضاء مجلس خبرگان درصدد جمع آوري امضاء براي استيضاح و اخراج وي شدند.

 

آيت الله كعبي، يكي از اعضاء مجلس خبرگان در اين باره گفت: بنده خواهان عزل این نماینده بر اساس تبصره ماده 83 شدم، که با تحسین و تأیید اکثریت خبرگان روبه‌رو شد و به دنبال نطقم، طرح سلب صلاحیت ایشان را تهیه و کمتر از نیم ساعت امضاها را در این رابطه جمع‌آوری کردم.

وی ادامه داد: ‌از سعه صدر نظام نباید سوء‌استفاده شود و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اختلاف سلیقه و دیدگاه و تنوع برداشت‌ها در چارچوب اسلام، نظام، خط امام و ولایت فقیه قابل تحمل و پذیرش است اما اختلاف در مبانی پذیرفته نیست.

در حالی که براساس آیین‌نامه، تعداد 20 امضا برای بررسی مجدد صلاحیت دستغیب کافی بود، 26 امضا در این زمینه جمع‌آوری شد و مساله با رهبر انقلاب در میان گذاشته شد. با این حال، رهبر انقلاب با بزرگواری خویش از اعضای خبرگان خواستند این کار را انجام ندهند و مخالف را تحمل کنند، در حالی که در صورت عدم توصیه ایشان، احتمال اخراج دستغیب از این مجلس قطعی بود.

متن فرمایش رهبر انقلاب كه همان ايام در خبرگزاري فارس منتشر شد بدین شرح بود: راجع به این مطلبی هم که جناب آقای شاهرودی نقل کردند، به نظر من خبرگان اقدام نباید بکنند به اینکه کسی را که حالا عقیده‌ی مخالفی در بین خودشان دارد، اعلام کنند. این به نظر من اقدام خیلی مناسبی نیست. حالا من البته نمی‌خواهم به خبرگان تکلیفی بکنم یا چیزی را به عنوان تکلیف بگویم؛ سلیقه‌ی من این است. بالاخره یک نفر عقیده‌ دیگری در یک مسئله‌ خاصی دارد؛ اینجور نیست که در مبانی و اصول اختلافی وجود داشته باشد و به نظرم نمی‌آید اینجوری باشد.

اما اين موضوعات نيز موجب نشد كه آقای علي محمد دستغيب، دست از اقدامات ناهنجار خود بردارد. در همين حال، وي چند روز پيش در دیدار با جمعی از اصلاح طلبان شیراز، به حمايت مجدد از سران فتنه پرداخت و آنان را افرادي صادق و دلسوز معرفي كرد.

وي در بخشي از سخنان خود گفت: "در همین کشور ما هم انسانهای صادقی هستند که واقعا برای خدا کار می کنند و نظری غیر از پیاده شدن دستورات اسلام و عمل بر طبق قانون اساسی ندارند. آقایان حضرت حجة الاسلام خاتمی، مهندس میر حسین موسوی و حجة الاسلام کروبی، واقعاً انسانهای صادقی هستند و دم از اسلام و اجرای قانون اساسی می زنند. بنده این مطلب را بارها در مجلس خبرگان به سمع اعضا رسانده ام که آقای خاتمی شخص صادقی است و خلاف صدق عمل نکرده است؛... بنده از آقای میر حسین موسوی جز صداقت سراغ ندارم."

ادعاي آقاي دستغيب در حالي است كه بر اساس شواهد موجود در انتخابات 88، همين سه نفري كه وي نام برده، تمامي مراحل براندازي انقلاب را كه توسط سرويس هاي جاسوسي غرب ديكته شده بود، در ايران پياده سازي كردند. معلوم نيست اين آقايان از نظر آقای دستغيب چگونه پايبند به قانون اساسي بودند در حالي كه اساسي ترين شروط قانون اساسي، يعني تمكين از نتيجه انتخابات و در صورت داشتن اعتراض، طي نمودن مكانيسم طراحي شده براي آن را نيز رعايت نكردند و با دعوت طرفداران خود به آشوب، چندين ماه اوضاع كشور را ناامن جلوه دادند.

وي در بخش ديگري از حرف هاي خود، نكات جالب تري نيز بيان كرده است:

"این بزرگواران آدمهای با صدق و صفایی هستند و نمی خواستند که جمهوری اسلامی از بین برود؛ این ها می خواستند زحماتی را که امام با کمک مردم متحمل شد به هدر نرود و آنطوری که نظر امام و بر طبق مصالح اسلام و قانون اساسی بود باشد و تمام هدفشان این بود که مردم دنیا و آخرت خوبی داشته باشند."

آقاي دستغيب گويا فراموش كردند در جريان حوادث بعد از انتخابات دو شعار اساسي حاميان سران فتنه، مخالفت صريح با جمهوري اسلامي و مهم‌ترين ركن آن يعني ولايت فقيه بوده است. مگر شعار "جمهوري ايراني" از سوي طرفداران اين جريان داده نشد؟ مگر شعار دشمن‌شاد كن مخالفت با "اصل ولايت فقيه" توسط همين افراد داده نشد؟ و مگر امام خميني اين دو (صيانت از جمهوري اسلامي و اصل ولايت فقيه) را به عنوان مهم‌ترين اجزاء انقلاب اسلامي بيان نفرمودند كه در صورت نبود آنها، كشور بار ديگر به سمت ديكتاتوري سوق خواهد كرد؟! پس چگونه آقاي دستغيب اين افراد را انسان هاي دلسوز براي جمهوري اسلامي معرفي مي كند؟! آيا ايشان مي توانند جوابي منطقي، براي اين رفتارهاي براندازانه و ضد جمهوري اسلامي سران فتنه داشته باشند؟
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ح
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱
0
\\\"در حالی که براساس آیین‌نامه، تعداد 20 امضا برای بررسی مجدد صلاحیت دستغیب کافی بود، 26 امضا در این زمینه جمع‌آوری شد و مساله با رهبر انقلاب در میان گذاشته شد. با این حال، رهبر انقلاب با بزرگواری خویش از اعضای خبرگان خواستند این کار را انجام ندهند و مخالف را تحمل کنند، در حالی که در صورت عدم توصیه ایشان، احتمال اخراج دستغیب از این مجلس قطعی بود.\\\"



احتمالا شما باید از رهبر تحمل مخالف رو یاد بگیرید!!! و در صورت پیدا شدن مخالف, فقط به فکر حذف اون و پاک کردن صورت مسئله نیوفتید!
علی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱
0
نمدانیم این مطلب را بگذاری

نویسنده محترم باید به مطالبی که از قول مقام معظم رهبری آوردند بیشتر توجه کنند (کسی را که حالا عقیده‌ی مخالفی در بین خودشان دارد، اعلام کنند. این به نظر من اقدام خیلی مناسبی نیست. حالا من البته نمی‌خواهم به خبرگان تکلیفی بکنم یا چیزی را به عنوان تکلیف بگویم؛ سلیقه‌ی من این است. بالاخره یک نفر عقیده‌ دیگری در یک مسئله‌ خاصی دارد؛ اینجور نیست که در مبانی و اصول اختلافی وجود داشته باشد و به نظرم نمی‌آید اینجوری باشد.) . اما میبینینم که نویسنده محترم تمحمل خودشان را از دست داده وهیچ توجهی به سخنان مقام معظم رهبری ندارند . به نظرم مخالفرا باادب تر میتوان خطاب کرد.
علی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱
1
باعرض سلام . پیام اینجانب را نذاشتید . به نظرم تحمل نقد یک سایت خبری باید بیشتر لز این باشد . موفق باشید
علی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱
0
باعرض سلام . بنده منظورم تحمل نویسنده این سایت درمورد خبرشان بود . که متاسفانه سایت مذکور پیام بنده درروز یک شنبه را نگذاشت و سانسور کردند. من هم موافق به تحمل دیگاه مخالف هستم نه با خطاب خارج از شان یک روحانی اینطور آنرا خطاب قرار داه اند . حضرت امام و مقام معظم رهبری همیشه مخالفین را باپیشون آقا صدامیکذدند . به نظرم همه باید منتقدین خودرا بااحترام خطاب کنیم . نمی دانم شاید مطالب من سانسور فرمایید
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱
0
سلام <br />
چه کسی گفته ایت ا... سید علی محمد دستغیب مخالف است؟<br />
ایا ایشان توسط رسانه های غربی تبلیغ می شود؟<br />
ایا سخنان ایشان همان سخنان دشمنان اسلام است ؟<br />
ایا نظرات ایشان همان نظرات آقایان کروبی و موسوی و ... است؟<br />
آیا ایشان در زمان حمله فتنه گران به عزادران در روز عاشورا بیانیه داد و این حرکت را محکوم کرد؟<br />
ایا واقعا فقط بی بی سی و رادیو فردا سخنرانی های ایشان را پخش می کند ؟<br />
آیا مخالفین نظام از ایشان به عنوان آیت ا... نام می برند؟<br />
شما مقایسه کنید اگر پاسخ های بالا منفی بود ایشان قطعا همان شهید دستغیب است و راهشان هم همان راه امام ره است ؟<br />
اگر این طور نیست به ماهیت فعلی این آقای بزرگوار که در مقطی از تاریخ خدماتی را انجام داده است باید شک کنیم و به ایشان متذکر شویم که اگر شهید دستغیب بود بازهم به خود اجازه این حرف ها را می دادی