کد خبر: ۳۷۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۲۷ آبان ۱۳۹۱

دستغیب: به رسمیت شناختن معارضین سوریه خلاف مقرارت است

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس نهم با بیان اینکه دخالت جبهه غربی_ عربی در سوریه بحران آفرین است، گفت: تصمیم‌گیری برای مردم سوریه و به رسمیت شناختن تروریست‌ها از سوی جبهه غربی _ عربی فاقد مشروعیت است.

به گزارش شیرازه به نقل از خانه ملت، با اشاره به تحولات امنیتی سوریه  طی چند روز گذشته و به رسمیت‌شناختن معارضین سوریه از سوی  کشورهای عربی و غربی، اظهارداشت: تصمیم‌گیری برای مردم سوریه و به رسمیت شناختن تروریست‌ها به عنوان نماینده قانونی آنها فاقد مشروعیت بوده و هیچ‌گاه مورد قبول دولت و مردم این کشور نخواهد بود.

نماینده مردم شیراز درمجلس شورای اسلامی با بیان‌ اینکه به رسمیت شناختن معارضین سوریه از سوی کشورهای غربی و عربی خلاف مقرارت بین‌المللی است، تصریح کرد: پذیرش گروه‌های تروریستی به عنوان نماینده قانونی ملت سوریه در مجامع بین‌المللی، ناقض کنوانسیون وین مبنی برعدم دخالت در امور داخلی کشورها بوده و قابل پذیرش نیست.

وی، ادامه داد: فراهم‌‌ شدن شرایط تصمیم‌گیری برای مردم سوریه و شرکت در انتخابات بدون دخالت کشورهای غربی- عربی می‌تواند زمینه‌های بازگشت ثبات و آرامش را به این کشور فراهم کند.

نماینده اصولگرای مجلس نهم با تاکید براینکه ملت سوریه باید برای به رسمیت‌شناختن مخالفین تصمیم‌گیری کنند، افزود: بلوکه کردن اموال دولت بشار اسد و در اختیار قراردادن این اموال به مخالفان سوری و به رسمیت شناختن ٱنها نمی‌تواند برای گروه‌های تروریستی که با حمایت غرب به کشتار مردم سوریه دست می‌زنند ایجاد مشروعیت کند.

نایب رئیس کمیسون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با بیان اینکه موضع کشورهای حامی بشار اسد از ابتدا مشخص بوده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای پیدایش بحران ساخته دست غرب در سوریه حامیان بشار اسد معتقد به ایجاد روند اصلاحات در این کشور و با حضور بشار اسد هستند و این رویکرد می‌تواند در بازگشت ثبات و آرامش به سوریه کمک شایانی کند.

بر اساس گزارش‌های موجود، دولت انگلیس در صدد است تا گروه جدید ضد سوری  را به عنوان گروه مخالف دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به رسمیت بشناسد.

نظرات بینندگان