کد خبر: ۳۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۰۶ آذر ۱۳۹۱

نقش تحول‌آفرین بسیج نشأت گرفته از فرهنگ عاشورا است

فرمانده سپاه ناحیه مهر گفت: بسیج تاکنون توانسته است نقش تحول‌آفرین خود را در عرصه‌های گوناگون به نمایش بگذارد و این امر نشأت گرفته از فرهنگ عاشورایی و تفکر بسیجی است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، محمد فرزانه اظهار داشت: بعد از گذشت 33 سال از عمر بابرکت بسیج که پایه‌گذاری این درخت تناور از تدابیر امام خمینی (ره) بود، امروز شاهد استحکام هرچه بیشتر این شجره طیبه هستیم.

وی با بیان اینکه بسیج افتخار می‌کند پیرو مکتب عاشورا است افزود: به همین سبب بسیج برای ارزش‌های انقلاب و اسلام اهمیت قائل است و هفته بسیج فرصت بسیار مناسبی است تا از رشادت‌های دلاورمردانی یاد کنیم که در هشت سال دفاع مقدس حماسه‌ها آفریدند و از نهضت حضرت امام خمینی (ره) دفاع کردند.

فرمانده سپاه ناحیه مهر گفت: محور اصلی بسیج توسعه و بصیرت‌افزایی بین جوانان است چرا که امروز بیش از هر زمان دیگری جوانان به آن نیاز دارند.

فرزانه ابراز داشت: بسیج تاکنون توانسته است نقش تحول‌آفرین خود را در عرصه‌های گوناگون به نمایش بگذارد و این امر نشأت گرفته از فرهنگ عاشورایی و تفکر بسیجی است و به همین سبب باید نسبت به ترویج فرهنگ عاشورایی و بسیج تلاش کنیم.

وی ادامه داد: پاشیده شدن بذر معرفت بسیج بین جوانان ما به یقین از درس‌های حماسه حسینی است و اگر امروز بسیجیان ما در شناخت دین و حق بصیرت نداشته باشند راه را اشتباه می‌روند.

این مسئول با اشاره به اینکه در فرهنگ عاشورا درس‌ها و عبرت‌هایی نهفته است، خاطرنشان کرد: یکی از درس‌های واقعه عاشورا، درس ولایتمداری اصحاب امام حسین (ع) است که به ما آموخت چگونه در راه قرآن باید از خود گذشت.

فرمانده سپاه ناحیه مهر بیان داشت: با مقارن شدن هفته بسیج امسال با دهه نخست محرم  فرصتی به دست آمد که تناسب هویت بسیج و عاشورا تبیین شود.

وی اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی برگرفته از نهضت کربلا و فداکاری‌های ابا عبدالله‌الحسین (ع) بوده و امروز بسیجیان و عزم مردمی مایه پایداری این نظام و انقلاب است.

فرزانه با اشاره به، به ثمر نشستن برخی از نهضت‌های اسلامی در منطقه خاورمیانه اظهار داشت: با الهام از تفکر و عدالت‌خواهی مجموعه بسیج باعث درهم کوبیده شدن بسیاری از پایگاه‌های استکباری در منطقه شد که در در نهایت در باتلاق خود دفن می‌شوند.

وی ادامه داد: روند بیداری اسلامی و از هر چیزی مهم‌تر، الهام‌بخشی انقلاب اسلامی و تأثیر آن در منطقه، خشم استکبار را به دنبال داشته است، به همین سب دشمن برای رهایی از مرگ حتمی خود با دامن زدن به اختلافات داخلی و تحریم‌های اقتصادی، قصد مأیوس کردن ملت بزرگ ایران از وضعیت موجود نظام را دارد.

عضو شورای تأمین شهرستان مهر گفت: محور اصلی دشمنان ما نیز از همان ابتدا بر مبنای اقتصاد شکل گرفت، همان‌طور که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود ابراز داشتند، از چند سال گذشته دشمن توجه خود را به اقتصاد ایران متمرکز کرده و این آخرین حربه‌ای است که علیه ملت ما به کار می‌برد.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم در این جنگ اقتصادی موفق شویم، به یقین آمریکا را خلع سلاح کرده‌ایم و این امر تحقق نمی‌یابد مگر اینکه به اقتصاد کشورمان رونق بدهیم.

فرزانه افزود: امید می‌رود با فرهنگ‌سازی در مدیریت صحیح مصرف و فراگیر شدن اقتصاد مقاومتی که رهبر انقلاب نیز بر آن تأکید دارند، اقتصاد حقیقی استحکام یابد چرا که تحقق این موضوع باعث یأس و ناامیدی دشمن می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه مهر در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح فعالیت‌ها و عملکرد بسیج و سپاه در چند ماه گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: نخستین قدمی که در راستای خدمت به بسیجیان صورت گرفت، رسیدگی به مشکل مسکن آنان در این شهرستان بود که با پیگیر‌های  انجام شده، زمینه همکاری شهرداری نیز مهیا شد.

وی اضافه کرد: در بخش‌های عمرانی و ساخت و سازهای سپاه، پیگیری پروژه‌های معوقه سال 90 در بخش‌های  گله‌دار و وراوی بود که نسبت به تکمیل این پروژه‌ها موفقیت‌هایی به دست آمد و در هفته بسیج تعدادی از پایگاه‌های مقاومت افتتاح شد.

این مسئول ادامه داد: پیگیری احداث ساخت دو پروژه عمرانی ورزشی نیز از مصوبات فرماندهی سپاه فجر فارس بود که این مجموعه در بخش وراوی به اتمام رسید و در بخش مرکزی نیز در حال احداث است و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

فرمانده سپاه ناحیه مهر گفت: مجموعه اداری بسیج دانش‌آموزی شهرستان مهر با جذب اعتبارات اولیه آن 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

فرزانه با اشاره به معوق ماندن ساخت مجموعه ورزشی شهدای گمنام این شهرستان از سال‌های قبل اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته از قرارگاه قرب و منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و با اعزام کارشناسان، برآوردهای اولیه آن انجام شده است.

وی افزود: این پروژه با اعتبار 13 میلیارد ریال با تمام امکانات ورزشی به تصویب رسیده است اما با توجه به وضعیت فعلی و مسائل اقتصادی کشور موفق به جذب بودجه آن نشده‌ایم که امید می‌رود با مکاتبات صورت گرفته با وزیر نفت، این امر تحقق یابد.

 

برچسب ها: بسیج ، مهر ، عاشورا ، شیرازه
نظرات بینندگان