کد خبر: ۳۷۸۱۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۰۷ آذر ۱۳۹۱

کارخانه بازیکن سازی همچنان مهره هایش را می فروشد

تیم فجر شهید سپاسی که در مسیر اخلاق‌گرایی همواره پیشتازبوده و بازیکنش، بازیکن جوانمرد دنیا شناخته می شود امروز اسیر وعده و ناجوانمردی ها شده است.

شیرازه،باشگاه فجر سپاسی که به نام شهید مجید سپاسی مزین گشته،در طول قدمت 24 ساله خود به معدن و کارخانه بازیکن سازی مشهور است، حاصل دسترنج این تیم سهم دیگر تیم ها می شود،همواره در لیست تیم های ندار به حساب می اید و تنها چشم امیدش همیشه نیروی جوانی و غیرت بازیکنان جوانش است.
از افتخارات فجر همین بس که در فصل ۷۸-۷۹سوم لیگ شد و درسال ۱۳۸۰ به قهرمانی جام حذفی ایران رسید.
غلام پیروانی کسی که10سال تمام برای فجر خون دل خورد با رفتنش به تیم امید عملا از فجر جداشد و همین جدایی کافی بود تا فجر روند روبه رشدش در لیگ فوتبال ایران قطع شده و حتی در سال88 به لیگ آزادگان سقوط کند.
 این تیم درسال 1390با مربیگری کلانتری مربی جوان و بومی خود بار دیگر جواز حضور در بالاترین سطح فوتبال ایران را گرفت و درنهایت موفق شد با همه کاستی‌ها، در لیگ برتر باقی بماند، این درحالی بود که  تیم‌های برق و پیام مخابرات به لیگ دسته دوسقوط کرده بودند.
در آستانه شروع لیگ یازدهم زمزمه هایی از سوی مسئولان این تیم مبنی برفروش امتیاز آن به گوش رسید که هزینه‌های تیم‌داری در فوتبال نسبتا حرفه‌ای امروز لیگ برتر زیاد است و با این وضع تیمداری مشکل است.
این مسئله نگرانی گسترده دربین اهالی ورزش و طرفداران فوتبال در شیراز را فراهم آورد به طوری که همه مقایسه می کردند که چطور اصفهان تیمی به قدری سپاهان دارد و آنطور مسئولان از آن حمایت می کنند درحالی تنها تیم شهید در کشور این دچار بحران بی پولی می شود.
نتیجه فشار مردم و افکارعمومی باعث شد تا مسئولان فجر برای بقا دست به دامان مسئولین ورزشی و غیر ورزشی شوند.جعفری مدیر عامل فجر درچهارم خردادماه در مصاحبه با خبرگزاری فارس گفت:سپاه به عنوان متولي و حامي تيم فجر اعلام كرده است كه به دليل مشكلات مالي ديگر قادر به تيمداري نيست،وی اظهار داشت: اگر مسئولان استان از تیم فجر حمایت نکنند فوتبال فارس نابود می‌شود وخواستار حمایت جدی و واقعی از فجر برای بقا شد.
هواداران تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیرازدر6خردادماه با تهیه طوماری به طول 15 متر به محضر مبارك رهبر معظم انقلاب ، خواستار حمایت از این تیم شدند كه با نام شهید سپاسی مزین شده است ،روزها به سرعت درحال سپری شدن بود ودوست داران وعلاقمندان به ورزش فوتبال در استان فارس همچنان منتظر مشخص شدن وضعيت تيم فوتبال فجر سپاسي بودند.

سرانجام قول ها وعده هایی از سوی مسئولین ورزشی استان وحتی استاندار داده شد و تقریبا هیچ کدام ار آنها آنطور که شایسته بود عملی نشد و تنها مثل همیشه فجر، با حمایت سپاه و قول های شفاهی بعضی مسئولین،در اخرین روزهای نقل و انتقالات چند بازیکن جوان جذب و با محمود یاوری لیگ برتر را شروع کرد.

لیگ برتری که یک ماراتن 34هفته ای نابرابررا پیش رو فجر ترسیم کرده بود ،اما فجر با اتکا به نیروی جوانی وانگیزه بالا وتجربه یاوری همه راشگفت زده کرد،هرچند موفقیت ها ادامه داشت اما خبری از تحقق کمک های وعده داده شده نبود و از طرفی تیم های دولتی هم چشم طمع به بازیکنان جوان این تیم دوخته بودند.

تنگناهای مالی فجر تاجایی پیش رفت که درمقابل پیشنهاد مالی پرسپولیس برای جذب رضا حقیقی چاره ای جز تسلیم نداشتند،حقیقی شاه مهره فجر از این تیم رفت و حتی شنیده می شود عباس محمد رضایی دیگر بازیکن تعیین کننده فجر در آستانه رفتن است .

محمودیاوری امروز در مصاحبه با خبرگزاری فارس گفت:در شرایطی که مسئولان این استان و اداره کل ورزش و جوانان فارس به وعده‌های حمایت از تیم فجر عمل نمی‌کنند فروش بازیکن به سایر تیم‌ها تنها راه باقی‌مانده برای تامین هزینه‌ها است.

قطعا با ادامه روند فروش بازیکنان کلیدی، این تیم در نیم فصل دوم به مشکلات جدی برخورد خواهد کرد و حتی ممکن است درانتهای فصل فجر سپاسی را درجمع فانوس به دستان ببینیم.هرچند کمک300میلیونی چند روز پیش پتروشیمی به تیم فجر سپاسی می تواند به سهم خود گره کوچکی از مشکلات این باشگاه را باز کند، اما واقعیت نشان دهنده این مساله است که فوتبال حرفه‌ای در میان مسئولین استانی از جایگاه مناسبی برخوردار نبوده وبا بی مهری‌هایی مواجه است.به طوری که هیچکس گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات تیم فجر ندارد.

واقعا اگر بناست حمایتی صورت گیرد بايد زماني كه باشگاه به آن نياز دارد انجام شود و گرنه بعدا شايد دردي را دوا نكند و مصداق نوش دارو بعد از مرگ سهراب باشد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۱
0
اگر به دسته یک سقوط نکنه شانس آورده.
اکبری
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۱
0
فجر همیشه مظلوم بوده وخواهد بود.
سمیرا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۱
0
هیچکس گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات تیم فجر ندارد
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۱
0
شیراز دلسوز نداره.یه کلام