کد خبر: ۳۷۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۱ - ۰۹ آذر ۱۳۹۱

وهابیت از کدام طایفه هستند

استاد حوزه علمیه وهابیت جنایتکار را از قوم و طایفه عمر بن سعد و شمر ملعون دانست و تصریح کرد: قوم ضاله وهابیت در سامرا و پاکستان بمب گذاری می‌کنند و شیعیان را به جرم گفتن یا حسین به شهادت می‌رسانند.

به گزارش شیرازه از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در جمع زائران و عزاداران حسینی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه ذکر صلوات برکات و خاصیت‌های فراوانی دارد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برکات ذکر صلوات این است که طبق سخن پیامبراکرم(ص) هنگام عبور از پل صراط به انسان کمک می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در روز قیامت هر کسی نور داشته باشد گرفتار آتش جهنم نمی‌شود، تصریح کرد: صلوات نورانیت ایجاد می‌کند و موجب عبور از پل صراط می‌شود.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به پیام عدم وابستگی به دنیا در حادثه قیام عاشورا اشاره و تصریح کرد: وابستگی به دنیا ریشه تمام گناهان و ظلم‌ها است.

فرحزاد دنیا را بسیار فریبنده عنوان و اضافه کرد: در کلام ائمه معصومین(ع) دنیادوستی بسیار پست و بی‌ارزش جلوه داده شده است.

 

در کربلا بسیاری افراد آخرت خود را به دنیا فروختند

وی با اشاره به اینکه دنیا تنها عالمی است که انسان در آن گناه می‌کند، اظهار کرد: حب دنیا در طول تاریخ سرنوشت انسان‌های بزرگی را تغییر داد و در حادثه کربلا نیز بسیاری افراد امام حسین(ع) و آخرت خود را به دنیا فروختند. 

کارشناس برنامه سمت خدا با تاکید بر اینکه دنیا ارزشی ندارد که انسان حرص بخورد که چرا به ثروت و مقام نرسید، اضافه کرد: مقام و ثروت پرستی از آثار دنیا دوستی است که ائمه معصومین(ع) به دلیل حب دنیا برخی افراد خانه نشین و شهید شدند.

فرحزاد با اشاره به اینکه دنیا بی‌ارزش است که در آن بسیاری از پیامبران خدا را به قتل رساندند، تصریح کرد: حب دنیا و خوشی‌های آن موقت و زودگذر است.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح زندگی حضرت یحیی بن زکریا(ع) پرداخت و اضافه کرد: این پیامبر گرامی به دلیل خوف الهی بسیار می‌گریست و به همین دلیل هم دچار زخم چشم شده بود.

 

*خون امام حسین(ع) تا زمان ظهور جوشش خواهد داشت 

کارشناس برنامه سمت خدا با تاکید بر اینکه شهادت یحیی بن زکریا(ع) با امام حسین(ع) مشابه است، تصریح کرد: هنگام شهادت امام حسین(ع) و حضرت یحیی سر از بدن هر دو آنان جدا شد.

فرحزاد با اشاره به اینکه خون حضرت یحیی(ع) پس از شهادتش تا زمانی که قاتلان وی مجازات شدند می‌جوشید، اضافه کرد: خون امام حسین(ع) نیز تا زمان ظهور منتقم آل علی(ع) جوشش خواهد داشت. 

وی با تاکید بر اینکه دنیا ملعون است مگر آنکه انسان در دنیا کار خیر انجام دهد، اظهار کرد: حسادت، چشم و هم چشمی، حرص، طمع و رفتارهای ناپسند دیگر از دنیادوستی به وجود می‌آید.  

استاد حوزه علمیه وهابیت جنایتکار را از قوم و طایفه عمر بن سعد و شمر ملعون دانست و تصریح کرد: قوم ضاله وهابیت در سامرا و پاکستان بمب گذاری کرده و شیعیان را به جرم گفتن یا حسین و یا زهرا به شهادت رسانده و شادی می‌کنند همچون هنگامی که سر مبارک امام حسین(ع) را وقتی برای ابن زیاد بردند، آن‌ها تکبیر می‌گفتند و شادی می‌کردند.  

فرحزاد در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: توسل و ارتباط با اهل‌بیت(ع) موجب می‌شود حب انسان نسبت به دنیا کاهش یابد.

نظرات بینندگان