کد خبر: ۳۷۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۱ - ۱۳ آذر ۱۳۹۱

صفار هرندی:هرگونه مذاکره با آمریکا از موضع عزت خواهد بود

مشاور فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر قرار باشد ایران با امریکا مذاکره کند این مذاکره از موضع عزت است نه بدان دلیل که ملت ایران کم آورده و تحریم ها اثر کرده است.

شیرازه،به همت سپاه ثارالله شیراز اولین پیش یادواره شهدای گمنام عرصه اطلاعات سپاه استان فارس با حضوریادگاران 8 سال دفاع مقدس و خانواده معظم شهداء در شامگاه یکشنبه 12 آذرماه در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد.

صفارهرندی:مذاکره با آمریکا از موضع عزت خواهد بود

به گزارش ایرنا،مشاور فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر قرار باشد ایران با امریکا مذاکره کند این مذاکره از موضع عزت است نه بدان دلیل که ملت ایران کم آورده و تحریم ها اثر کرده است.

محمدحسین صفارهرندی یکشنبه شب در نخستین یادواره شهدای اطلاعات سپاه ناحیه ثارالله شیراز، با بیان اینکه نسخه شهدا برای عزت ملت ایران و انقلاب اسلامی مثبت عمل کرده، افزود: امروز همه دنیا اعتراف می کنند که ایران لقمه سهلی نیست.

صفارهرندی اظهارداشت: آنهایی که دنبال رفع تهدیدها، تحریم ها، افزایش امنیت و عدم ایجاد جنگ در کشور هستند باید فرهنگ شهادت را پیشه کنند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که اگر بخواهیم ترس به خود راه داده، محزون شده و در عشق مقتدای خود غرق نباشیم جنگ تحمیل می شود، تحریم ها فشار می آورد اما رمز موفقیت حزب الله پایبندی به فرهنگ شهادت است.

صفارهرندی ادامه داد: مصداق شهادت صحنه بزرگی به وسعت همه تاریخ و هستی به نام کربلا و واقعه عاشوراست که نقطه اعلای شهادت در عاشورا متجلی است.
وی عنوان کرد: هنر بسیج و سپاه از ابتدای تاسیس این بود که تمام هستی خود را به کربلا و عاشورا گره زده است که درغیر این صورت امروز شاهد برکات سپاه نبودیم.
صفارهرندی گفت: مشکل بسیاری از کسانی که شروع انقلابی داشته و در میانه راه دچار انحراف شدند این بوده که قله برای آنها درست انتخاب نشده بوده است.
وی افزود: علت ماندگاری جریان تاریخی شیعه داشتن قله است که با داشتن قله ای مانند حضرت ثارالله (ع) و واقعه روز عاشورا هیچ وقت شیعه راه را گم نکرد.
صفار هرندی گفت : البته انحراف های ریز و درشت همیشه در مسیر بوده اما این خط سیر حرکت باقی مانده است.
صفار هرندی بیان داشت: اگر عاشورا نبود شهادت تفسیری از جنس تقدس و ارزشمند پیدا نمی کرد چه بسا خود مقوله شهادت هم دست مایه بسیاری از انحرافات می شد که خون اباعبدالله(ع) و حادثه عظیم عاشورا شهادت را بیمه کرده است.
وی ادامه داد: ویژگی شهدای اطلاعات که آنها را نسبت به بقیه ممتاز می کنند این است که آنها صرفا برای خدا و نه هیچ بنده ای در دنیای مادی کار می کردند و شهدای گمنامی همه وجود خود را خالص برای خدا می دیدند و این به معنای واقعی گمنامی و اخلاص است.

صفارهرندی گفت: شهدای اطلاعات عملیات و تخریب از شجاع ترین و زاهد ترین انسان ها بودند.

مشاور فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: شهدا هیچ نیازی به برگزاری این جلسات، تکریم ها و بزرگداشت ها ندارند زیرا آدمی که با خدا معامله می کند نیازی به قضاوت مردم ندارد.

وی بیان کرد: برگزاری چنین جلسات برای این است که اگر ظرفیت فتنه دشمنان افزایش پیدا کرد ما دچار هراس نشویم و پیام شهدا را به خوبی دریافت کنیم.

میرزائیان:معروفی بالاتر از معرفی شهدا نداریم

به گزارش تنویر،در این یادواره سرهنگ ‌منصور ميرزائيان، فرمانده سپاه ثارالله شيرازبا بيان اينكه اين محفل و مجلس متعلق به شهداست، گفت: شهدا و خانواده‌های آن‌ها باعث سرافرازی و افتخار ميهن اسلامی‌مان شدند و اميدواريم كه اين توفيق را داشته باشيم تا لحظاتی از عمرمان را خادمی خانواده‌های شهدا كنيم.

وی با بيان اينكه برخی شهدای عرصه گمنامی را می‌شناسيم كه خانواده‌های آن‌ها نمی‌دانستند آن‌ها شهدای اطلاعات بودند، خاطرنشان كرد: زمانی‌كه رزمندگان در پشت جبهه استراحت می‌كردند بچه‌های اطلاعات در قلب دشمن در حال شناسايی و عمليات بودند و در شب عمليات جلودار بودند يعنی بيشترين خطر را آنان به چشم می‌ديدند.

سرهنگ ميرزائيان خاطرنشان كرد: اين يادواره، پيش مقدمه كنگره 313 نفر از شهدای اطلاعات سپاه فارس است كه به ‌همت ناحيه ثارالله شيراز برگزار شد و اميدواريم در آينده شاهد برگزاری چنين برنامه‌هايی توسط نواحی ديگر باشيم.

فرمانده سپاه ثارالله شيراز گفت: ‌امروز اگر از شهدا گمنام، نام آورده شود و عكس آن‌ها به ديد عموم گذاشته و برای بزرگداشت آن‌ها يادواره برگزار شود بهترين معروفات است و چه معروفاتی بهتر از معرفی شهداست .

سرهنگ ميرزائيان یاد آورشد: هنوز آثاری از برخی از شهدای اطلاعات در دست نيست كه اگر آثاری از شهدای اطلاعات دارند، تقاضا می‌شود آن را به دبيرخانه كنگره شهدای گمنام‌ ارسال كنند تا در كنگره شهدای اطلاعات كه در دی‌ماه در شيراز برگزار می‌شود، از آن استفاده كنيم .

نخستین یادواره شهدای گمنام اطلاعات سپاه فجراستان فارس 21 دی ماه جاری در شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان