کد خبر: ۳۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۲۰ آذر ۱۳۹۱

یادوراه شهدای تخریب، معبری برای شناخت خط شکنان بی ادعا+تکمیلی

در مظلومیت بچه های تخریب چی همین بس که چون بیشتر عملیات آنان شبانه بود و امکان لو رفتن عملیات بود، هیچ گونه فیلم از بچه های تخریب ضبط نشده است.

به گزارش خبرنگار شیرازه؛ هنگام عملیات که می شد رزمندگان تخریب چی همیشه جز اولین نفرات عملیات بودند که معبر را برای بچه های رزمنده دیگر باز می کردند. بیشترین ترکش ها، انفجارها، نابینایی و قطع نخاع برای بچه های تخریب بود. در مظلومیت بچه های تخریب چی همین بس که چون بیشتر عملیات آنان شبانه بود و امکان لو رفتن عملیات بود، هیچ گونه فیلم از بچه های تخریب ضبط نشده است. ویژگی های بارز بچه های تخریب چی شجاعت، جسارت و شهادت طلبی است که هر کدام از این افراد به اندازه فرمانده گردان و تیپ شجاعت داشتند و هرجا که گردان یا لشکری می ماند، فرمانده ها، تخریب چی ها را صدا می زدند!

در همین راستا برای زنده نگه داشتن نام شهدا و مخصوصاً 400 شهید تخریب چی سپاه، بسیج و ارتش استان فارس در دوران دفاع مقدس اولین یادواره شهدای تخریب، روز پنج شنبه 23 آذر ماه در حسینیه عاشقان ثارالله واقع در بلوار پاسداران ساعت 8:30 صبح برگزار می شود.

محمود رجایی دبیر اجرایی ستاد یادواره شهدا در گفتگو با خبرنگار شیرازه اظهار داشت: این مراسم در دو نوبت صبح و عصر برگزار می گردد. در نوبت صبح از سردار وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح برای سخنرانی دعوت شده است و برنامه عصر در سالن ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب  با اجرای نمایشگاه پیرآمید وبرنامه های متنوع دیگر برگزار خواهد شد.

این یادگار دفاع مقدس افزود: از خانواده  شهدا، جانبازان و آزادگان شیرازی و رزمندگان سراسر کشور دعوت به عمل آمده است.

وی ادامه داد: عکس 400 شهید تخریب چی استان فارس بر روی بافت های قالی تهیه شده و به خانواده شهدا اهدا می شود.

این قالی بافت ها بدون آرم سازمان خاصی تهیه شده است و تنها کد در آن  تخریب چی شهید می باشد که قبل از اسم در پایین قالی بافت  تهیه شده است.

بافت این آثار هنری به عرض 50سانتیمتر و طول 70 سانتیمتر از جنس ابریشم مصنوعی  با 1500 گره از 2 ماه پیش تا کنون شروع شده است.

 

 

{$old_album_38171}
نظرات بینندگان