کد خبر: ۳۸۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
ایت الله ایمانی

فارس نیازمند نقشه راه است

امروز هم اگر به فکر باشیم نتیجه می گیریم و اگر به فکر نیفتیم دوباره این مشکلات پیش می‌آید، باید مسئولان مساله نفت را از اقتصاد ما جدا کنند و به این وابسته نشوند فارس نیازمند نقشه راه است.
به گزارش شیرازه به نقل از سحاب نیوز، آیت‌الله اسدالله ایمانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با بیان اینکه این بدبدختی است که خریداران نفت، مدیریت نفت ما را به دست گرفته‌اند افزوود: در سال گذشته شاهد مشکلات اقتصادی بودیم و معیشت برخی از اقشار جامعه ما دچار آسیب شد و البته عده ای هم از این فضای آلوده سوء استفاده کردند، اما متوسطین جامعه دچار آسیب شدند که به خاطر غفلت‌هایی از داخل و تحریم‌هایی از خارج بود.

وی ادامه داد: رهبری 17 سال قبل مطرح کردند که مسئولان و دولتمردان کاری کنند که اقتصاد ما به نفت متکی نباشد و هر وقت دلمان خواست شیر نفت را بازکنیم و مدیریت نفت به عهده مالک باشد نه خریدار.

 امام جمعه شیراز گفت: آن موقع عده ای پوست خند زدند که چگونه ممکن است چنین کاری شود،اما این بدبختی است که خریداران مدیریت نفت ما را به دست گرفته‌اند. ایمانی ابراز داشت: اگر دولتمردان، 17 سال قبل سخنان رهبری را به گوش و جان خریداری کرده و عمل کرده بودند بی شک جامعه ما در 91 آسیب نمی دید و دشمن لبخند نمی زد.

وی ادامه داد: امروز هم اگر به فکر باشیم نتیجه می گیریم و اگر به فکر نیفتیم دوباره این مشکلات پیش می‌آید، باید مسئولان مساله نفت را از اقتصاد ما جدا کنند و به این وابسته نشوند فارس نیازمند نقشه راه است.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اگر نگاهی به گذشته فارس داشته باشیم می بینیم که یکی از متغیرهای ثابت آمار بیکاری است و این در سال‌های مختلف یکسان بوده و آهنگ رو به رشد داشته و متوقف نشده است گفت: ما استان کشاورز خیز هستیم و در این زمینه آن طور که باید و شاید اشتغال‌زایی نشده که نیاز به همت دارد.

ایمانی افزود: در برخی جاها در کشاورزی به دنبال معیشت بوده‌ایم و اقتصادی فکر نکردیم و این در حالی است که باید با برنامه‌ریزی به دنبال رشد باشیم وی بیان داشت: بازرگانی و خدمات هم در استان شکل سنتی دارد و از ظرفیت‌ها حداکثر استفاده نشده است و با مسائلی که نباید همراه شده است که باید این نقص‌ها را رفع کرد و این عیب‌ها را اصلاح کنیم.

ایمانی افزود: در استان معادن بسیار خوب و اثرگذار و گران قیمتی داریم ولی برای آنان چه کار کرده‌ایم و بخش خصوصی چه کرده است.

خطیب نمازجمعه شیراز ادامه داد: باید صنایع وابسته به کشاورزی را توسعه دهیم و در زمینه نفت و گاز که پتانسیل‌های زیادی دارد به فکر توسعه باشیم.

وی با بیان اینکه باید صنایع الکترونیک و و فولاد را در استان تقویت دهیم افزود: در زمینه حمل و نقل باید راه آهن را به بندرعباس وصل کنیم تا اقتصادی شود اگر این سرمایه عظیم به بنادر وصل نشود اثری ندارد.

ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: بانک‌های ما نقدینگی استان را در استان خرج نمی‌کنند به ویژه موسسه‌های مالی و اعتباری که نقدینگی استان را جمع کرده و جاهای دیگر هزینه می‌کنند.

وی گفت: دانشگاهیان، نخبگان و مسئولان برای توسعه استان نیازمند نقشه راه هستیم و باید به دنبال این نقشه و حرکت در راستای آن باشیم و در این نقشه راه، نقص‌های گذشته را اصلاح کنیم.


نظرات بینندگان