کد خبر: ۳۸۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۲
واکنش اساتید علوم پزشکی شیراز درباره استاد تمامی لنکرانی

مفاخر علمی کشور را هتک نکنید!

جمعی از پزشکان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به جعلی خواندن مدارج علمی کامران باقری لنکرانی طی نامه ای اعتراض کردند.
در این نامه آمده است:

اخیرا در یک  پایگاه خبری موضوع پروفسوری یا همان استاد تمامی جناب آقای دکتر کامران باقری لنکرانی مورد استبعاد واقع گردیده و با برخی از سرقت های عناوین علمی درگذشته به غلط مورد مقایسه قرارگرفته است. درهمین ارتباط ما جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی  شیراز، لازم دانستیم نکاتی را متذکر گردیم:

1- رتبه استاد تمامی یا پروفسوری یک رتبه دانشگاهی است که با تصویب هیات ممیزه به اعضای هیات علمی اعطا می شود . برای احراز این رتبه لازم است عضو هیات علمی با سابقه حداقل سه سال دانشیاری ، امتیازات لازم در حیطه های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و اجرایی را کسب   نماید. آقای دکتر لنکرانی در سال 1380 به افتخار دانشیاری و در سال 1384  به رتبه استاد تمامی با تصویب هیات ممیزه نایل گردیده اند.

2- از ایشان تاکنون نزدیک به 150 مقاله علمی نمایه برداری در نمایه های بین المللی به غیر از مقالات در نشریات داخلی منتشر شده است . تنها در سال 2013 میلادی که درآغاز ماه چهارم آن هستیم  پنج مقاله علمی بین المللی و دو کتاب از  ایشان منتشر شده است. شاخص ارجاع که یکی از شاخص های علم سنجی است برای ایشان تاکنون عدد 793 بوده  است و H index ایشان نیز در حال حاضر عدد 15 است. مجموعه این شاخص ها ایشان را در شمار یکی از پرکارترین و پر ارجاعترین نویسندگان علوم بالینی پزشکی کشور قرارداده است.

3- دکتر لنکرانی درحال حاضر تنها استاد تمام رشته فوق تخصصی بیماری های گوارش و کبد بالغین  دانشگاه علوم پزشکی و جوانترین آنها در کشور است . وی با سابقه 21 سال تدریس در دانشگاه علوم پزشکی شیراز شاگردان زیادی را تربیت کرده و شاگردان ایشان در کسوت متخصصین داخلی و فوق تخصص های گوارش و کبد در بسیاری از نقاط کشور و بعضا خارج از کشور مشغول به خدمت هستند.

4- ایشان درحال حاضر در سه نشریه علمی کشور به عنوان مدیر مسئول و رئیس هیات تحریریه مسئولیت مستقیم دارند.

5-در سال های اخیر ایشان یکی از مدعوین از کشورمان در همایش های بین المللی علمی در خارج از کشور  بوده اند که آخرین آنها سخنرانی در همایش جهانی تحقیقات پزشکی در کشور آفریقای جنوبی با حضور نمایندگان اغلب کشورهای جهان بوده است .

ما با دعواهای سیاسی و طرفداران کاندیداهای ریاست جمهوری کاری نداریم اما تقاضای  ما از رسانه ها این است که طرفداری آنها از کسی ، آنها رابه خلاف گویی در مورد دیگران و سایر امور غیر اخلاقی دچار نکند و مفاخر علمی کشور را هتک ننمایند.

انذار قرآن کریم را جدی بگیریم:
ولا یجرمنکم شنان قوم علی الا تعدلوا. اعدلوا هو اقرب للتقوی و اتقو الله ان الله خبیربما تعملون

مائده 8


نظرات بینندگان