کد خبر: ۳۸۳۷۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۲
بدون فراهم شدن زیرساخت ها و اطلاع رسانی مطلوب

تعجب نکنید، فقط یک هفته تا زمان اجرای طرح ترافیک شیراز باقی مانده

اما آن چه از این اقدام مسئولین شهری می توان برداشت کرد این است که ظاهرا باید این طرح هرچند با نواقص فراوان اجرا شود، چون به نظر می رسد آینده کاری خیلی از مسئولین شاغل در شورا و شهرداری به اجرای این طرح گره خورده است!

به گزارش شیرازه، همین مردادماه سال گذشته بود که بعد از كش و قوس‌هاي فراوان بر سر اجرايي شدن يا نشدن طرح ترافيك در شيراز، شوراي ترافيك استان به دلیل كامل نبودن زيرساخت‌هاي اين طرح از جمله تعداد اتوبوس‌هاي لازم براي تقويت حمل و نقل درون‌شهري، پاركينگ‌هاي مورد نياز در نزديكي حريم طرح، امكانات الكترونيكي پليس و نرخ قطعي برچسب‌هاي تصميم به لغو موقتي اين طرح گرفت.

اما بعد از گذشت حدود 9 ماه از لغو این طرح، در آستانه انتخابات چهارمین دوره شورای شهر، شهرداری شیراز به دنبال اجرای طرح ترافیک شیراز از اول اردیبهشت ماه، یعنی ظرف هفته آینده است، البته مسئولین شهری شیراز برای اینکه به زعم خود فشار زیادی به مردم نیاید، می گویند طرح فعلا ارشادی بوده، تنها در ساعات ادارای اجرایی و پلیس خاطیان را هدایت کرده و جریمه نمی کند!

با اذعان به این که وضعیت ترافیک شیراز روز به روز بدتر و به یک معضل تبدیل شده و نیاز به یک طرح جامع ترافیکی و طرح هایی مثل طرح زوج و فرد در این کلان‌شهر به شدت احساس می‌شود، اما سوال اینجاست، آیا مشکلات و نواقصی که برای این طرح ذکر شده بود مرتفع گردیده است؟ به عنوان مثال آیا مشکل تعداد اتوبوس ها، پارکینگ ها، امکانات و نیروی انسانی لازم برای پلیس و....حل شده است؟

واقعیت این است که اتوبوسهای درون شهری مثل قبل دچار معضلات خاص خود بوده، وضعیت پارکینگ ها هم برای مردم واضح و مبرهن است و بدتر از همه سرنوشت نامعلوم قطار شهری شیراز است که به حق باید سازمان میراث فرهنگی دخالت کرده و آن را تملک نماید!

حال، جدا از آماده نبودن زیرساختها به شکل واقعی، نحوه اطلاع رسانی مسئولین شهری برای اجرای این طرح به مردم در نوع خود جالب است، به طوری که به زدن چند بنر در برخی نقاط شهر و اعلام اجرای طرح در پشت قبض های تلفن، گاز و برق بسنده شده است! به جرات امروز کمتر کسی از شهروندان شیرازی از زمان و نحوه اجرای طرح ترافیک اطلاع دارد.

بدیهی است که ساکنان محدوده مرکزی کلان‌شهر شیراز که درگیر با انواع آلودگی‌های صوتی و هوایی هستند، در این محدوده سردرگم و گرفتار، منتظر اجرای این طرح بوده تا از مواهب آن بهرمند باشند، اما باید به این نکته نیز توجه داشت که این بار هم مثل دو سال گذشته شهروندان شیرازی با سخنان و اظهارنظرهای مختلف و متضاد مسئولان مربوطه دچار سردرگمی هستند و تنها این مسئولان هستند که میوه خود را از چنین اظهار نظرها و پافشاری های عجیب و غریب می چینند و به زعم خود اجرای این طرح را به کارنامه خود می افزایند تا مبادا از لبه اعتماد مردم پرت شوند!

شاید مهمتر از هر کاری برای مسئولین شهری این باشد که طرح مذکور هر چند با نواقص فراوان اجرا شود تا به زعم خود سرنوشت کاری مسئولین شاغل در شورا و شهرداری تضمین شود! اینجاست که مسئولین ارشد اجرایی استان که پای چنین مصوباتی را در شورای ترافیک با اذعان به کاستی ها و نواقص فراوان موجود در طرح و با آگاهی از مناسب نبودن زمان اجرای این طرح امضا می کنند، پاسخگو باشند، یا به مردم حق بدهند تا خود در مورد اجرای عجولانه طرح زوج و فرد و احیانا توافقات پشت صحنه این ماجرا، قضاوت های متفاوتی داشته باشند.
انتهای پیام/523
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Netherlands
سه‌شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۲
0
چجوری آخه؟
هنوز که مجوزها رو به ما ندادن؟
ما مدارکمون رو دادیم ساکن محدوده هم هستیم
مسخره کردن؟
این همه برو بیا؟
آهاااااااااااااااااااااااااای خدانشناسا ما چکار کنیم
لعنت به هر چی مردم آزاره
reza nikmard
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۲
0
پس چرا خبری نیست. فقط دیروز یکی از همکلاسی ها گفت روی قبض های آب و برق اعلام شده. چه ضایع
reza nikmard
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۲
6
پس چرا خبری نیست. فقط دیروز یکی از همکلاسی ها گفت روی قبض های آب و برق اعلام شده. چه ضایع
سام نظری
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۲
0
اگر قرار باشد هرکس پول بدهد بتواند اتومبیلش را بیاورد اصلاً اجرا نکنید؛ زیرا از عدالت بسیار دور است و احترام گذاشتن به پولدارهاست و سنگین تر نمودن پتک تبعیض است.