کد خبر: ۳۸۳۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۲

آقاي رئيس‌جمهور! حافظه تاريخي مردم ضعيف نيست

يادش بخير! سال ۸۴ زماني كه دكتر محمود احمدي‌نژاد كانديداي رياست جمهوري بود و يكي از شعارهاي اصلي تبليغات انتخاباتي‌اش مبارزه با اسراف و تبذير در ساختار دولت و جامعه بود.
چه روزهاي خاطره‌انگيزي بود! خيلي از مردم به خاطر همين شعار و به خاطر اينكه احمدي‌نژاد، لازمه تحقق عدالت در جامعه را نبرد با اسراف مي‌دانست، پاي صندوق‌هاي رأي رفتند و به او رأي دادند. خيلي‌ها بي‌اندازه خرسند بودند از اينكه به كسي رأي داده‌اند كه قرار است از تجملات در دولت بكاهد و به شدت با آن مبارزه كند.
از آن زمان تا به امروز، نزديك هشت سال مي‌گذرد. همايش‌ها و جشن‌هاي گوناگوني از سوي دولت و زيرنظر دكتر احمدي‌نژاد در طول اين هشت سال برگزار شد كه هيچ سنخيتي با شعارهاي اسراف‌ستيز احمدي‌نژاد نداشته است و اين روزها، اخبار برگزاري يك جشن صدهزار نفري در استاديوم آزادي، صدر اخبار رسانه‌هاست. خبري كه انتقاد و اعتراض كارشناسان، نمايندگان مجلس، علما و مردم را برانگيخته است.
و باز يادش بخير كه احمدي‌نژاد در توجيه اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها گفت: «طرح هدفمند كردن يارانه‌ها جلوي اسراف را مي‌گيرد.»
سال ۸۷ را هم يادمان نرفته كه باز همين آقاي احمدي‌نژاد در يكي از سخنراني‌هايش تأكيد كرد: «جلوگيري از اتلاف نعمت‌ها و اسراف زمينه‌ساز رشد اقتصادي است.»
مي‌گويند حافظه تاريخي مردم ضعيف است اما خيلي از همين مردم هنوز فراموش نكرده‌اند كه دكتر احمدي‌نژاد، در جمع روحانيون استان سمنان اظهار كرد: «بايد اسراف و بى عدالتى را در كشور محو كنيم.»
اين شعارها تا جايي مورد استقبال قرار گرفت كه اسفند ماه ۸۷ فهمي هويدي، نويسنده مصري در مقاله‌اي نوشت: «محمود احمدي‌نژاد، اسراف را از دولت دور مي‌كند.»
باز هم خاطرمان هست كه سوم شهريور ماه ۹۱، رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار اعضاي هيئت دولت، ضمن نكوهش معضل اسراف در كشور، دولت را به صرفه جويي و پرهيز از اسراف توصيه كردند.
با همه اينها، در شرايطي كه همه ما به ويژه دولت بايد از اسراف پرهيز كنيم، در شرايطي كه هموطنان زلزله‌زده بوشهري به كمك ويژه دولت نياز دارند و در شرايطي كه نيازمندان جامعه چشم اميدشان به دست سخاوت دولت است، آيا برگزاري يك جشن ۱۰۰ هزار نفري با حداقل ۲۸ ميلياردتومان هزينه، با عدالت و شعار مبارزه با اسراف سازگار است؟! كدام را بايد باور كرد؟! آن شعارهاي دلفريب را يا اين جشن‌هاي كذايي را؟!
نویسنده :
محمدصادق زماني
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۲
0
شما هم فقط منتظرید 4 تا رسانه ضد دولت موضع بگیرند و بعد سریع بیایید وسط کار. براتون متاسفم. زنده باد بهار