کد خبر: ۳۸۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۲
با موضوع انتخابات ریاست جمهوری یازدهم صورت گرفت

برگزاری تریبون آزاد دانشجویی در دانشگاه شیراز

تریبون آزاد دانشجویی با موضوع «انتخابات ریاست جمهوری یازدهم» در دانشگاه شیراز برگزار شد.

ظهر دیروز «تریبون آزاد دانشجویی» با موضوع انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با همکاری صدا و سیمای مرکز فارس و بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در راستای پرشور کردن این انتخابات و عمل به فرمان مقام معظم رهبری در خلق حماسه‌ای دیگر در این راه، در دانشگاه شیراز برگزار شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس محور‌های این برنامه را «نقش حضور مردم در افزایش اقتدار نظام» و «شاخص‌ها و ملاک‌های انتخاب کاندیدای اصلح» تشکیل می‌داد.

در این تریبون، دانشجویان دانشگاه شیراز برای ساعتی به بیان انتظارات و مطالبات خود از رئیس‌ جمهور آینده پرداختند.

در این برنامه دانشجویان به این نکته اشاره داشتند که شک و تردیدی درباره حضور مردم در انتخابات وجود ندارد همان‌گونه که در بسیاری از صحنه‌ها که نیاز به حضور ملت بوده، پایبندی خود را به اسلام و انقلاب ثابت کرده‌اند، اما مسئله مهم این است که آیا مردم ایران از فضای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علمی و... که توسط روسای جمهور پیشین به وجود آمده راضی هستند.

از طرفی دانشجویان تاکید کردند که با توجه به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، دانشجویان باید پیگیری بیشتری داشته باشند و از کاندیدای اصلح حمایت کنند که یکی از ویژگی‌های وی این است که کادری قوی، مشاوران برجسته کشوری و فکری پویا داشته باشد و برخی بحران‌های کنونی که به دلیل ضعف مدیریت به وجود آمده را برطرف کند.

در این برنامه دانشجویان به نکاتی از جمله اینکه در انتخابات ریاست جمهوری آینده، باید مردم به جای فرد‌گرایی به سیستمی که یک کاندیدا قصد ایجاد آن را دارد، توجه کنند همچنین رئیس بعدی قوه مجریه با داشتن تمام نقاط مثبت روسای جمهور پیشین، به دور از تفکرات خودمحوری، فردی عدالت‌طلب و خدمتگزار ملت باشد، توجه داشتند.

از دیگر نکات مطرح شده توسط دانشجویان می‌توان بر اینکه در سال‌های پس از انقلاب، ثابت شده که احزاب و گروه‌ها در میان مردم جایگاهی ندارند و قلب ملت با آرمان‌ها و اعتقادات جمهوری اسلامی بوده و به عدالت، آزادی و استقلال عشق می‌ورزند و لازم است در انتخابات ریاست جمهوری آینده، خودخواهی و باندبازی وجود نداشته باشد و فرد انتخاب شده، رای مردم را برای خود پیروزی ندانسته و دچار توهم و غرور نشده و تمام سعی خود را برای برطرف کردن مشکلات کشور به کار گیرد، اشاره داشت.

دانشجویان بر این نکته تاکید داشتند که وظیفه تصمیم‌گیری درباره تائید صلاحیت کاندیدا‌ها به عهده شورای نگهبان بوده و دیگر افراد حق اظهار نظر درباره صلاحیت نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری آینده و صحبت در مورد تبعات حضور این نامزد‌ها در انتخابات را ندارند.

دانشجویان همچنین انتقادی به صدا و سیمای مرکز فارس و رسانه ملی داشتند چرا که مشابه این برنامه در اسفند ماه سال گذشته در دانشگاه شیراز برگزار شده، اما سخنان دانشجویان به طور کامل پخش نشده و تاکید کردند که اگر قرار باشد رسانه ملی سخنان و مطالبات دانشجویان را بازتاب ندهد، ضربه‌ای به این قشر وارد نمی‌شود و دانشجو از راه‌های دیگر سخن خود را بیان می‌کند.

همچنین لازم به یادآوری است که این برنامه در فضای باز روبه‌روی در ورودی دانشگاه شیراز برگزار شد که به دلیل وجود دوربین‌های مدار بسته بر فراز درب ورودی این دانشگاه، دانشجویان این مکان را مناسب نمی‌دانستند و تقاضای برگزاری چنین برنامه‌هایی به دور از دستگاه‌های تصویربرداری داشتند.

به گزارش فارس، برنامه تریبون آزاد دانشجویی از شنبه تا چهارشنبه ساعت 22 از شبکه فارس پخش می‌شود.

نظرات بینندگان