کد خبر: ۳۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۲
رئیس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس:

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به فارس سفر می‎کنند

رئیس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از یکشنبه هفته آینده به مدت سه روز به استان فارس سفر می کنند.
داریوش اسماعیلی افزود: در این سفر اعضای کمیسیون به هفت تا ده گروه تقسیم شده و از مراکز صنعتی و معدنی شهرستان های مختلف استان فارس بازدید و مسایل را بررسی می کنند.
وی ادامه داد: در روز پایانی سفر (سه شنبه) با حضور استاندار فارس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای و فعالین اقتصادی استان فارس جلسه ای تشکیل و نتایج بازدیدها و بررسی ها، ارائه می شود.
 اسماعیلی ابراز امیدواری کرد: این هیات بتواند بخشی از مشکلات حوزه های صنعت و معدن فارس را در تعامل با استاندار این استان، صاحبان صنایع و مدیران بخش های مختلف، حل و فصل کرده و موضوعات فرا استانی را برای پیگیری به مرکز منتقل کنند.
نائب رئیس مجمع نمایندگان فارس افزود: بعد از این بازدیدها و جلسات، مسائل مراکز صنعتی و معدنی فارس در هفته های آتی با حضور مسئولین ارشد استان، کشور و نمایندگان مجلس، بررسی و آنچه نیازمند تصمیماتی کلان باشد مشخص و پیرامون آن ها
تصمیم گیری خواهد شد.
اسماعیلی با اشاره به جایگاه فارس در بخش کشاورزی گفت: اعتقاد داریم جایگاه تولیدات کشاورزی  فارس در کشور باید حفظ شود اما ظرفیت صنعتی و معدنی موجود نباید در سایه این جایگاه فراموش شده یا به آن کم توجهی شود.
وی با بیان اینکه فارس می تواند در بخش های صنعت و معدن نیز مانند کشاورزی، قطب مطرحی در کشور باشد، گفت: فارس مهمترین تولید کننده منابع گاز کشور است و ظرفیت تبدیل به قطب انرژی در بخش نفت و گاز را دارد.
نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار یادآور شد: فارس، دارای مواد معدنی از جمله سنگ، آهک، گچ و نمک با کیفیت فوق العاده‎ای  است، اما متاسفانه این منابع مورد بی مهری قرار گرفته است، حال آنکه ایجاد و توسعه صنایع وابسته به این مواد، خود زمینه ساز رونق اقتصادی و شکوفایی فارس خواهد بود.

نظرات بینندگان