کد خبر: ۳۸۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۲
طی یک سال گذشته

597 نفر زندانی جرایم غیر عمد در استان فارس آزاد شدند

رییس هیات مدیره ستاد دیه و مدیرکل زندان های استان فارس گفت:درسال گذشته 597 نفر زندانی جرایم غیرعمد با پرداخت بیش از 134میلیارد ریال از زندان های این استان آزاد شدند.
به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، موسی احمدی روز شنبه در دیدار با رییس کل دادگستری استان فارس بیان داشت:فعالیت های چشمگیری با همکاری اعضای هیات مدیره و هیات امنای ستاد دیه فارس در سال های 90 و 91 در ستاد دیه این استان انجام شده است.

وی اظهار کرد:در سال گذشته ستاد دیه فارس، جزو ستادهای دیه برتر کشور در زمینه آزادی زندانیان، جذب کمک های مردمی و گذشت و رضایت شاکیان بود.

رییس هیات مدیره ستاد مردمی دیه استان فارس اضافه کرد:اصل بدهی زندانیان آزاد شده در سال گذشته بیش از639 میلیارد ریال بود و ستاد دیه استان با پرداخت 21درصد از اصل بدهی و 74درصد از طریق تخفیف شکات و شوراهای حل اختلاف و پنج درصد نیز از طریق سایر منابع این افراد را آزاد کرده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان فارس هم در این نشست گفت:از کل زندانیان آزاد شده 381نفر معادل64درصد دارای محکومیت های مالی غیرعمد و 216نفر معادل36درصد دارای محکومیت های دیه در جرایم غیرعمد بوده اند.

وی افزود: 20درصد از مبالغ پرداختی ستاد دیه فارس از طریق کمک های مردمی موردی، 39 درصد کمک بلاعوض، و 41درصد نیز با پرداخت وام قرض الحسنه بوده است.

مدیرعامل ستاد دیه فارس ادامه داد:همچنین جمع کل مبالغ جمع آوری شده در گلریزان های سال91 نسبت به سال قبل از آن 32 درصد افزایش داشت و امیدواریم با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در سال جاری کمک های مردمی افزایش یابد تا بتوانیم زمینه آزادسازی شمار بیشتری از زندانیان جرایم غیرعمد در زندان های این استان فراهم شود.
نظرات بینندگان