کد خبر: ۳۸۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲

احمد رضا دستغیب: هیئت رئیسه مانع وجود لابی سنگین در مجلس شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ضمن تذکر نسبت به تردد نمایندگان دولت بین صندلی‌های نمایندگان مجلس، گفت: هیات رئیسه مجلس اجازه ندهد که این شبهه ایجاد شود که یک لابی گری در ارتباط با سوال از وزیر صورت می گیرد.
به گزارش شیرازه به نقل از خانه ملت، احمدرضا دستغیب در نشست علنی امروز (سه شنبه ۳ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین نامه‌ای، گفت: تذکر بنده درخصوص ماده ۲۳ است، بعضی از ادبیات، جدید و فراقانونی است، تذکری که در مانیتور ثبت می شود باید استماع بفرمایید و به عنوان رئیس جلسه اعلام کنید که تذکر وارد است یا خیر؟

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه واقعا نمی توانیم دیگر فریاد بزنیم، گفت: اگر می دانید تذکر را باید با فریاد اعلام کنیم پس چه لزومی دارد که این تذکرات در مانیتور ثبت شود و چه ضابطه ای برای ثبت این تذکرات در مانیتور وجود دارد؟

وی خطاب به رئیس جلسه ادامه داد: شما بفرمایید هر کس بیشتر فریاد زد تذکر او استماع می شود.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه شما اعلام می کنید نماینده‌ای اصرار دارد، در حالی که در آیین نامه کلمه اصرار وجود ندارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر تذکری ثبت می شود باید استماع شود و آیین نامه را باید رعایت کنید چون به آیین نامه سوگند خورده اید.

دستغیب در بخش دیگری از سخنانش در ارتباط با سوال درخصوص ماده ۴ آیین نامه گفت: سوال، تذکر و تحقیق و تفحص حق نمایندگان است و به عنوان یک ابزار نظارتی حق ملت است و به اصلاح امور نیز کمک می کند.

وی ادامه داد: تردد نمایندگان دولت در بین صندلی نمایندگان مجلس و مطرح کردن برخی از وعده ها و مطرح کردن پاسخ نامه هایی که صورت گرفته برخلاف آیین نامه است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خطاب به هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: هیات رئیسه محترم مجلس اجازه ندهد که این شبهه ایجاد شود که یک لابی گری در ارتباط با سوال از وزیر صورت می گیرد./


نظرات بینندگان