کد خبر: ۳۸۵۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۷ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲

روایت شهردار شیراز از کلنگی که به زمین خورد و در زمین ماند

چطور امکان دارد دو سال از گلنگ زنی یک پروژه بگذرد اما تاکنون هیچ گونه عملیات اجرایی آن آغاز نشده باشد!
به گزارش خبرنگار شیرازه، شهردار شیراز در حاشیه بازدید از تقاطع دکتر حسابی (شهدای جهاد) در جمع خبرنگاران گفت: پروژه قطار شهری در تمام کلان شهرها یک پروژه ملی است و نیاز به اعتبارات دولتی  دارد. پاک فطرت با بیان اینکه شهرداری بیش از سهم و تعهداتش در قطار شهری هزینه کرده است. افزود: با وجود اینکه دولت در سال گذشته مشکلاتی را در تأمین اعتبار داشت؛ شهرداری سعی کرد با هزینه های خودش پروژه را تعطیل  نکند به طوری که در سال 91 پیشرفت پروژه قطار شهری حداقل به اندازه سه سال گذشته بوده است.
 وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 10/5 کیلومتر از فاز اول خط یک قطار شهری آماده افتتاح است و منتظر تأمین واگن هستیم و در صورت فراهم شدن واگن ها در 6 ماه اول به بهره برداری می رسد.
شهردار شیراز با بیان اینکه خط دوم قطار شهری بدون اعتبارات دولتی و با هزینه های شهرداری شروع خواهد شد، اظهار داشت: عملیات اجرایی این خط به زودی شروع می شود و برای فاز اول آن که از میانرود تا میدان امام حسین است حداقل 10 میلیارد تومان اعتبار آماده شده است.
پاک فطرت تصریح کرد: پروژه قطار شهری را از خودمان می دانیم و در حد توان به آن کمک خواهیم کرد. وی بیان داشت: شهرداری قصد داشت خط 2 قطار شهری را کلنگ زنی کند اما گفتند که کلنگ زنی شده است و وقتی پرسیدم چه کسی گلنگ زنی کرده، گفتند دو سال پیش توسط وزیر سابق کشور کلنگ زنی شده است اما چطور امکان دارد دو سال از گلنگ زنی یک پروژه بگذرد اما تاکنون هیچ گونه عملیات اجرایی آن آغاز نشده باشد!
 پاک فطرت ابراز داشت: شهرداری دارای دو دستگاه TBM حفر تونل های قطار شهری است و این دستگاه ها سرمایه های مردم هستند و نباید بدون استفاده بماند تا مستهلک شوند.
در صورت آماده نبودن پروژه، شهر را خرابه نمی کنیم
شهردار شیراز ضمن اشاره به اینکه عملیات اجرایی خط 2 قطار شهری مانند خط یک نخواهد بود و تمام حفاری ها در زیر زمین انجام خواهد شد، بیان داشت: در عملیات اجرایی قطار شهری خط 2 اجازه نخواهیم داد شهر مانند خط یک خرابه شود و بدون اینکه پروژه آماده باشد، خیابان ها را از بالا به پایین نابود کنیم!
پاک فطرت در خصوص عملیات اجرایی تنگ سرخ ابراز داشت: برنامه زمانبندی اجرای تنگ سرخ، 4 ساله است و معتقدیم این طرح را می شود سه ساله نیز به اتمام رساند.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی تنگ سرخ طبق توافق با دولت و سازمان آب 50 درصد از هزینه ها را شهرداری و 50 درصد را دولت پرداخت خواهد کرد و آغاز عملیات اجرایی با بودجه شهرداری شروع شده است.
شهردار شیراز در خصوص اجرای طرح ترافیک به صورت ارشادی گفت: اجرای طرح ترافیک، گام سنگین و حساسی است و در مرحله ارشادی پلیس و شهرداری بر روی فرهنگ مردم کار می کنند تا زمانی که مجموعه پلیس و مدیریت شهری عملیات طرح را به صورت زوج و فرد اجرایی کنند.
پاک فطرت خاطرنشان کرد: تمام مبادی ورودی به محدوده طرح ترافیک مجهز به دروبین های ثبت تخلف خواهند شد؛  در مراحل اجرای طرح در برخی مبادی که پلیس حضور ندارد تخلفات از طریق دوربین ضبط و ثبت خواهد شد.
وی تصریح کرد: خطوط BRT در محدوده طرح ترافیک، ظرف سه ماه آینده تکمیل خواهد شد و هر ماه یک خط به بهره برداری می رسد.
تقاطع دکتر حسابی، کلکسیونی از کارهای عمرانی است
شهردار شیراز با بیان اینکه تقاطع شهدای جهاد (دکتر حسابی) یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی شهر شیراز است، عنوان کرد: این پروژه مجموعه ای از کارهای عمرانی، راهسازی و فضای سبز و پل سازی است به طوری که بیش از 100 هزار متر مربع آسفالت در این تقاطع استفاده  می شود و 50 هزار  مترمربع فضای سبز  و 5 پل در این تقاطع وجود دارد.
پاک فطرت یادآور شد: تقاطع دکتر حسابی، بزرگراه حسینی الهاشمی و آفرینش را به بزرگراه آرین متصل خواهد کرد. وی ضمن اشاره به اینکه همزمان با افتتاح تقاطع دکتر حسابی فاز یک بزرگراه آرین نیز به بهره برداری می رسد، اظهار داشت: با افتتاح تقاطع دکتر حسابی تردد برای شهروندان شهرک اطراف از جمله گویم، گلستان، قصرقمشه، نمایشگاه بین المللی و دانشگاه پیام نور روان تر خواهد شد و از ترافیک غرب و شرق، شمال و جنوب کم می شود. پاک فطرت عنوان کرد: این پروژه دارای 97 درصد پیشرفت فیزیکی است و با توجه به تملک ها و بهره برداری از فاز اول بزرگراه آرین، حدود 100 میلیارد تومان هزینه در برداشته است.
شهردار شیراز با اشاره به هفته شیراز و نیازمندی به ایجاد دبیرخانه دائمی در معاونت فرهنگی گفت: اگر بخواهیم شیراز را به جایگاه اصلی خود برسانیم باید تمام مجموعه شهرداری با توان و اداره کار کنند تا هر روز، روز شیراز باشد. پاک فطرت اضافه کرد: شهر شیراز یک شهر تاریخی فرهنگی است و نیازمند دبیرخانه دائمی برای معرفی شیراز در طول سال به دنیا است.
وی بیان داشت: در طول هفته شیراز، دو تا سه پروژه تأثیرگذار کلنگ زنی خواهد شد و همزمان با افتتاح یک پروژه یک طرح که مطالعات آن انجام شده کلنگ زنی می شود.
انتهای پیام/523
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
فرافکن
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
2
عجب رسمی شده ها... به جای اینکه پاسخگو باشن هی سوال و اظهار تعجب و باید و نباید و ...
راستی به نظر شما تو این دو سال کی باید پیگیر عملیات اجرایی کلنگ به زمین شده می بود؟؟؟
شاید من یا تو!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
5
وقتی کلنگ زنی ها و افتتاح ها فقط برای دادن آمار و ... باشه نه خدمت رسانی همینه دیگه...
چند بار افتتاح می کنند و شعار خدمت رسانی هم میدن اما کو خدمت...؟؟؟