کد خبر: ۳۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲

شناسایی 179 نقطه حادثه خیز در شهر شیراز

رئیس پلیثس راهور شیراز گفت: تاکنون 179 نقطه حادثه‌خیز در شهرستان شیراز شناسایی و برای رفع آن اقدام شده است.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، حسن طاهری ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: ارتقای سطح فرهنگ ترافیک، با کوشش و تلاش ارگان‌ها، سازمان‌ها به ویژه مردم به نتیجه می‌رسد.

وی با بیان اینکه استان فارس در کاهش کشته‌های رانندگی و فرهنگ‌سازی در ترافیک رتبه دوم کشوری را به دست آورده است، افزود: در بیشتر معابر شیراز به علت سنتی و کم‌عرض بودن آنها شاهد تصادف‌های مکرری هستیم، که برای روان‌سازی ترافیک در این محدوده شهری نیاز به همکاری و مشارکت شهرداری است. 

رئیس پلیس راهور شیراز گفت: توقف در ایستگاه‌های تاکسی، اتوبوس، عبور از چراغ قرمز و توقف دوبله از عوامل عمده تصادفات در این شهراست.

طاهری اضافه کرد: بر اساس آمار پزشک قانونی در سال 90 حدود 263 نفر در حادثه رانندگی در زرقان، خرامه، کوار و خان زنیان کشته شده‌اند که این رقم در سال گذشته به 208 نفر کاهش یافته است.

این مسئول ابراز داشت: 4 هزار و 352 تصادف خودرو در سال گذشته به دلیل توجه نکردن به جلو بوده که در این مورد شهرستان شیراز رتبه نخست را داشته است.

رئیس پلیس راهور شیراز با اشاره به اینکه بیشترین حوادث رانندگی از ساعت 12 تا 14 و 16 تا 18 اتفاق است، افزود: بلوار رحمت با 511 تصادف، چمران 466 مورد و قصردشت 32 مورد بیشترین محورهای حادثه‌خیز در شیراز بوده است.

طاهری ادامه داد: 578 هزار و 772 خودرو در سطح شیراز وجود دارد که از هر چهار خودرو سه دستگاه به دلیل تخلف از سوی پلیس راهور جریمه و روزانه 20 هزار خودرو شناور وارد چرخه ترافیک این شهرستان می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در سال 90 حدود 620 هزار برگ جریمه صادر و در سال گذشته نیز این رقم به 435 هزار مورد رسیده است.

رئیس پلیس راهور شیراز متذکر شد: در سال گذشته در بزرگراه‌های این شهر 98 هزار تخلف صورت گرفته، 80 هزار برگ جریمه صادر شده، 24 هزار مورد سرعت غیرمجاز، 36 مورد نبستن کمربند ایمنی، یک‌هزار و 500 مورد حرکت مارپیچ، 2 هزار و 400 حرکت مخاطره‌آمیز و نیز توقیف 2 هزار و 400 خودروی متخلف ثبت شده از جمله فعالیت‌های پلیس راهور این شهرستان بوده است.


نظرات بینندگان