کد خبر: ۳۸۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
جمعه این هفته صورت می گیرد

گردهمایی بزرگ خادمان، زائران و مجاوران شهر مقدس شیراز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از گردهمایی بزرگ خادمان، زائران و مجاوران شهر مقدس شیراز جمعه این هفته در آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) خبر داد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، فریدون فعالی اظهار داشت: این همایش آغازین برنامه جشنواره بین‌المللی زیارت در شیراز است که با حضور خادمان، زائران و مجاوران سومین حرم اهل بیت (ع) و با حضور عموم مردم برگزار می‌شود.

دبیر ستاد برگزاری همایش بین‌المللی زیارت در فارس افزود: در این روز اجرای برنامه نمایش تعزیه در صحن حرم مطهر شا‌ه‌چراغ علیه‌السلام برای عموم زائران برگزار می‌شود.

فعالی افزود: مهمانان این همایش پس از نمایش عمومی تعزیه، شاهد برگزاری آیین زیارت حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام، آیین غبارروبی از حرم مطهر و مراسم نقاره‌زنی در دارالقرآن حرم مطهر هستند و پس از نماز جماعت مغرب و عشا و سخنرانی تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی علیه‌السلام ساعت 21:30 اطعام زائران حرم توسط چند تن از خیران به صورت نذری انجام می‌گیرد.

وی چاپ و توزیع بیش از 5 هزار نسخه کتابچه زیارت حرم مطهر، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع شیراز سومین حرم اهل بیت علیه‌السلام و مسابقه پیامکی بزرگ حرم‌شناسی را از دیگر برنامه‌های جانبی روز جمعه اعلام کرد.

به گزارش فارس، همایش بین‌المللی زیارت در روزهای 13 و 14 اردیبهشت ماه سال جاری در شهر مقدس شیراز برگزار می‌شود.

برگزاری همایش بزرگ فارس سرزمین آسمانی در تالار حافظ با اجرای برنامه‌های سرود، تواشیح، نقاره‌زنی و نقاره‌خوانی، پخش کلیپ گردشگری زیارتی، سخنرانی پژوهشگران مذهبی و مقامات استانی و کشوری، تقدیر از خادمان حوزه تئاتر و تحقیق، عکس، فیلم و نقاشی و خادمان و پیر غلامان حرم اهل بیت (ع) از برنامه‌های اصلی این جشنواره است.

از برنامه‌های جنبی این همایش نیز می‌توان به افتتاح موزه قرآن و تفسیر با یک‌هزار و 200 جلد قرآن نفیس، برپایی نمایشگاه عکس و کتاب فارس سرزمین آسمانی، نمایش تعزیه، نقاشی و خطاطی شهری، و قرائت زیارت‌نامه حضرت شاه‌چراغ (ع) در مدارس منتخب شیراز اشاره کرد
نظرات بینندگان