کد خبر: ۳۸۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
توسط خیرین حوزه سلامت

بیمارستان حضرت شاهچراغ، در جنوب شیراز ساخته می شود

بیمارستان حضرت شاهچراغ، در جنوب شیراز و در قالب یک بیمارستان بسیار مجهز، طراحی و با همکاری شهرداری زمین مناسب نیز آماده و با همراهی خیران تاکنون 3میلیارد تومان برای ساخت آن جذب شده است.
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، مدیر عامل مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس گفت: با توجه به محقق شدن بخش مهمی از اهداف تبیین شده برای این مجمع طی ۱۰ سال فعالیت، امسال یکی از اولویت‌ها حرکت به سمت تامین بخشی از نیاز به خوابگاه‌های دانشجویی است.

علی‌اکبر رامجردی امروز در جمع خبرنگاران در شیراز با اشاره به توسعه کمی تعداد دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی طی سال‌های اخیر، افزود: استفاده بیش از ظرفیت از خوابگاه‌های دانشجویی موجود، یک واقعیت است.

وی اضافه کرد: اکنون در دانشگاه علوم پزشکی حتی خوابگاه‌هایی وجود دارد که چهاربرابر ظرفیت واقعی در هر اطاق، دانشجو ساکن شده است.

رامجردی، ایجاد خوابگاه‌های جدید و متناسب را یک نیاز و ضرورت برشمرد و گفت: متاسفانه به‌دلیل وضعیت اقتصادی، اکثر قریب به اتفاق دانشجویان توان تامین منزل و پرداخت اجاره‌بها را ندارند حتی دانشجویان دوره‌های دکترا و تخصص در رشته‌های مختلف پزشکی و پیراپزشکی.

وی گفت: مشکل تامین خوابگاه به‌خصوص در بخش متاهلین و خواهران، ممکن است دشواری‌ها و مشکلات بیشتری را ایجاد کند.

اجرایی شدن ساخت بیمارستان شاهچراغ در جنوب شیراز

رامجردی دیگر اولویت مجمع خیرین تامین سلامت در سال ۹۲ را حمایت از بیماران دانست و گفت: در برخی بیماری‌ها، تجهیزات و دارو هزینه بسیار بالایی را به فرد بیمار و خانواده او تحمیل می‌کند، هزینه‌هایی که همه را نیازمند کمک می‌کند، حتی کسانیکه به‌عنوان قشر مرفه مطرح هستند.

وی با اشاره به وجود صندوق خیریه حضرت‌زهرا(س) برای جذب و هدایت کمک‌های نقدی خیران و کسانیکه حتی با مبالغ اندک قصد مشارکت در امور خیر را دارند، خاطرنشان کرد: ما امسال امیدواریم برخی از پروژه‌های خیرساز را نیز تکمیل کنیم که توسعه و تجهیز بیمارستان امیر، ساخت اقامت‌گاه همراه بیمار مربوط به بیمارستان شهید فقیهی و سرعت بخشیدن به مراحل کار در بیمارستان حضرت شاهچراغ، از آن جمله است.

رامجردی تصریح کرد: بیمارستان حضرت شاهچراغ، در جنوب شیراز و در قالب یک بیمارستان بسیار مجهز، طراحی و با همکاری شهرداری زمین مناسب نیز آماده و با همراهی خیران تاکنون ۳میلیارد تومان برای ساخت آن جذب شده است.

وی ساخت و تجهیز این بیمارستان را نیازمند ۶۰ میلیارد تومان اعتبار دانست و ابراز امیدواری کرد که با توجه به قرار گرفتن این بیمارستان در جنوب شهر شیراز و پاسخگویی به نیاز بخش اعظمی از مردم در موضوع خدمات بهداشتی و درمانی مناسب، شاهد همراهی بیش از پیش خیران و نیک‌اندیشان باشیم.

رامجردی گفت: تمام همکاری‌ها با مجمع خیرین تامین سلامت، در قالب کمک‌های مالی و نقدی نیست، هر فرد در هر تخصصی به هر شکل می‌تواند با این مجمع همکاری کند، همانگونه که امروز امور حقوقی توسط چند وکیل توانمند و بخشی از امور مهندسی توسط تعدادی از مهندسان همکار و همراه و موضوع اطلاع‌رسانی توسط خبرنگاران و رسانه‌های نیکوکار در حال انجام است.

این مقام مسئول همچنین گفت: طی ده سال فعالیت این مجمع، خیران بیش از ۲۵۲ میلیارد تومان در حوزه سلامت، کمک کرده‌اند که ۳۰ درصد از آن مربوط به شهرستان‌های استان فارس و مابقی مربوط به شیراز بوده است.


نظرات بینندگان