کد خبر: ۳۸۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

باید علوم انسانی در کشور پاک‌سازی شود

علوم انسانی نخست باید در کشور پاک‌سازی شود تا بتواند به عنوان ریلی برای علوم تجربی باشد و تشنگان خود را در دنیا سیراب کند.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی روز گذشته در مراسم بزرگداشت هفته معلم که توسط دانشجویان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان کازرون با حضور امام جمعه و مسئولان این شهرستان در سالن آمفی‌تئاتر این دانشگاه برگزار شد ضمن‌گرامی داشت یاد و خاطره شهید استاد مطهری و روز معلم در سخنانی اظهار داشت: ثبات فکر مرحوم آیت‌الله شهید مطهری را به نیازهای جامعه رهنمون می‌کرد تا وی بتواند داشته‌های خود را در قالب آن مطرح کند.

وی، نیازهای امروزه امت اسلامی را بسیار گسترده و وسیع عنوان کرد و افزود: در این راستا می‌طلبد هر کسی آموخته‌های صحیح خود از اسلام را در اختیار تشنگان آن قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: گرچه آیت‌الله مطهری مایه افتخار مملکت ما است اما امروزه باید مطهری‌ها از دل این دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تربیت یابند تا بتوانند خلا وجود آن بزرگوار را در جهان پر کنند.

ایمانی در ادامه تصریح کرد: علوم انسانی نخست باید در کشور پاک‌سازی شود تا بتواند به عنوان ریلی برای علوم تجربی باشد و تشنگان خود را در دنیا سیراب کند.

وی ابراز داشت: امروزه در یک پیچ تاریخی قرار گرفته‌ایم و جهان در حال تحول و نوعی آغاز خیزش و دگرگونی قرار دارد و اگر ما نتوانیم خود را با آن همراه کنیم فردا را از دست می‌دهیم.

این مسئول تصریح کرد: دختران و پسران کشور ما باید در مقابل اسلام احساس مسئولیت داشته باشند و وارد فضاهای آلوده‌ای که در آنها انسان‌های خودفروخته وجود دارد نشوند.

امام جمعه شیراز افزود: زنان و بانوان و دختران دانشجو نیمی از پیکر جامعه هستند بنابراین نه تنها خودشان باید صالح باشند بلکه صلاح و درستی نیم دوم جامعه که مردان هستند به آنان اختصاص دارد.

ایمانی ادامه داد: شرایطی که امروزه در نظام جمهوری اسلامی برای رشد زنان در عرصه‌های گوناگون از جمله علم و فناوری، ورزش و مقالات علمی فراهم شده است به طور یقین در هیچ زمانی وجود نداشت.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم از سوی فرهنگیان و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کازرون لوح سپاسی تقدیم آیت‌الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز شد.


نظرات بینندگان