کد خبر: ۳۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲

صادق عابدین: همه فعاليت ها در شيراز بايد با رنگ و بوي حرم سوم اهل بيت(ع) صورت گیرد

همه فعاليت هاي فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي شيراز بايد با رنگ و بوي حرم سوم اهل بيت(ع) صورت بگيرد.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، حسین صادق عابدین بعد ازظهر شنبه در همایش بین المللی زیارت با اشاره به جایگاه شیراز در مباحث مذهبی افزود: حرم هاي مطهر فرزندان حضرت موسي بن جعفر(ع) همچون ستارگاني درخشان فضاي ملكوتي شیراز را منور كرده و آستان مبارك اين اماكن مقدسه روشني بخش قلوب مومنان و تسلي بخش دل هاي حاجت مندان است.

وی افزود: انتظار داريم با همكاري سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و وزارت خارجه، شهر شيراز در سبد زيارتي زائران خارجي كشور قرار گيرد.

استاندار فارس با بيان اين كه زيارت به دليل آن كه پيوندي قلبي است نه محاسبه عقلي، تاثيرگذاري اش نسبت به امور مادي به مراتب بيشتر است، اظهار داشت: آنچه زائر را به پيمودن راه ها و طي مسافت ها و تحمل رنج سفر و استقبال از خوف و خطر وا مي دارد كشش دروني و علاقه قلبي اوست و هر جا عشق بيايد خستگي رخت بر مي بندد.

صادق عابدين با اشاره به اين كه زيارت بخش مهمي از فعاليت هاي مربوط به گردشگري مذهبي را در بر مي گيرد، افزود: با نگاه به آيه 156 سوره بقره در مي يابيم كه در فرهنگ اسلامي هدف اصلي از خلقت، رشد و ارتقاي معنوي است و به همين دليل يكي از راه هاي تقويت و ايجاد ارتباط با معبود، زيارت است.

وي تاكيد كرد: انسان وقتي به معناي عميق زيارت نامه ها توجه كند و با عشق و علاقه به زيارت بپردازد، احساس مي كند از طريق مكاني كه مشغول زيارت است به معبود خود نزديك تر شده است.

صادق عابدين با بيان اين كه حضور مستمر مردم در اين اماكن و تقويت ارتباط معنوي آنان، گرايش به فرهنگ بيگانه كمتر خواهد شد، افزود: بهترين عامل براي دفع هجوم فكري و فرهنگي دشمنان به شمار رفته و اين فرصت را به وجود مي آورند تا به عنوان مراكز فعال براي مقابله با هجوم فرهنگي و جنگ نرم دشمنان تلقي شوند.

استاندار فارس با اشاره به اينكه در قانون برنامه پنج ساله و قوانين بودجه سنواتي در سال هاي اخير مسئله حرم سوم اهل بيت(ع) مورد توجه قرار گرفته یادآور شد: به دليل فرصت هايي كه در گذشته از دست رفته و به منظور جبران كمبودها، بايد با ترويج و تبليغ و فراخوان همه توانائي ها و توانمندي ها، اعم از دولتي و مردمي، اين راه را به عنوان وظيفه اي ديني و مذهبي با سرعت طی کنیم.

وي با بيان اين كه اقدمات خوبي براي فراهم كردن بستر تقويت حرم سوم اهل بيت(ع) صورت گرفته و طرح هاي با اعتبارات دولتي براي گسترش حرم مطهر احمد بن موسي(ع) در دست اجرا است، گفت: همه فعاليت هاي فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي شيراز بايد با رنگ و بوي حرم سوم اهل بيت(ع) صورت بگيرد.

استاندار فارس در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين كه يكي از محورهايي كه همواره مورد توجه مردم ساير كشورها قرار مي گيرد آثاري است كه برگرفته از نگرش هاي مذهبي ساير سرزمين ها است، اظهار داشت: بر اين اساس گردشگري ديني، مذهبي و زيارتي جزء برنامه هاي اصلي و رايج گردشگري در دنيا قرار گرفته است.

صادق عابدين تصریح کرد: با اندك تاملي بر آيات راهگشاي قرآن كريم، به روشني در مي يابيم كه با سفر كردن مي توان به مطالعه آفاق و انفس و كسب علم و تجربه خداشناسي از طريق مردم شناسي و شناخت عظمت خلقت، اعتقاد به معاد، مطالعه سنت هاي غلط و ضد ارزش هاي اسلامي و اخلاقي و همچنين عبرت آموزي از سرگذشت پيشينيان پرداخت.

استاندار فارس با اشاره به اين كه جاذبه هاي مذهبي، زيارتگاه ها و اماكن مقدسه، سالانه تعداد زيادي گردشگر و و زائر را به خود جلب مي كند، افزود: گردشگري مذهبي تنها شكل گردشگري است كه بر موانع آب و هوايي غلبه مي كند و با تغيير فصل ها و آب و هوا دچار تغيير نمي شود.

وي با بيان اين كه در دنياي ماشيني امروز، انسان بيش از گذشته به استراحت و گردش نيازمند است تا آثار ناشي از فشارهاي روحي و رواني را خنثي كند یادآور شد: گردشگري و سياحت يك تجربه درون گرايانه است و بشر مي خواهد لحظاتي را به دست آورد كه جان و روح خسته، مكدر، تاريك، و متلاشي شده اش به آزادي، فراخي، لذت و زيبايي ماورايي برسد تا از اين راه معنويت زندگي اش را تامين و فروريختگي اش را جبران كند.


نظرات بینندگان