کد خبر: ۳۸۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲

حجت‌الاسلام طاهری: پایه کشور ایران را مکتب اهل بیت تشکیل می‌دهد

پایه کشور ایران را مکتب اهل بیت تشکیل می‌دهد و محوریت گردشگری باید حرم نوادگان و فرزندان این خاندان باشد.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محی‌الدین طاهری روز شنبه در همایش بین‌المللی زیارت اظهار داشت: فرزندان رسول‌الله در گوشه گوشه دنیا و حتی در کشورهای غیر اسلامی مایه خیر و برکت و مورد احترام هستند.

وی افزود: بارها در تاریخ از افراد مورد وثوق بیان شده حتی قبر علمای پیرو مکتب امام صادق را که شکافته‌اند، پیکر آنها سالم مانده بوده چنان‌که زمانی مقبره شیخ صدوق را باز کردند، مانند آن بود که همان روز دفن شده بود.

طاهری با اشاره به موارد متعدد نقل چنین مضامینی از احترام خاک به پیکر اولیا‌الله، بیان کرد: امروز هنگامی در سوریه پس از 18 قرن قبر «حجربن عدی» را شکافتند جسد یار باوفای امیرالمومنین سالم بیرون می‌آید.

وی تصریح کرد: وهابیت در عربستان و سایر کشورهای اسلامی هر نشانه که به اهل بیت عصمت و طهارت وابسته است را نابود می‌کند تا به خیال باطل خود از قدرت و نفوذ این مکتب جلوگیری کند.

طاهری در ادامه خاطرنشان کرد: ما مخالف آثار باستانی و تاریخی نیستیم اما در شرایط کینه‌ورزی وهابیت باید همان‌گونه که برای جذب گردشگر به اماکن باستانی تبلیغ شده بر روی اماکن مذهبی وابسته به اهل بیت نیز تبلیغ و اطلاع‌رسانی شود.

به گفته وی، پایه کشور ایران را مکتب اهل بیت تشکیل می‌دهد و محوریت گردشگری باید حرم نوادگان و فرزندان این خاندان باشد.

وی ادامه داد: اگر توجه به مسئله زیارت و حرم‌های مقدس بیشتر شود، معنویت جامعه افزایش می‌یابد.

تولیت آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع) در ادامه گفت: در دوران دفاع مقدس خون شهدای پیرو مکتب اهل بیت(ع) جامعه را به معنویت معطر ساخته بود و لازم است که از برکت وجود امامزادگان در کشور استفاده مناسبی شود.

وی با بیان اینکه همایش زیارت حلقه مفقوده تبدیل فارس به سومین حرم اهل بیت(ع) بود، افزود: نباید اجازه دهیم که اطراف حرم‌های مطهر در شیراز به مفاسد آلوده شود و باید در زیبایی و افزایش امکانات این اماکن سنگ تمام بگذاریم.

پس از اقدام عناصر وهابی گروهک تروریستی موسوم به «ارتش آزاد سوریه» در حمله به مرقد مطهر «حُجربن عدی» و تخریب ضریح و نبش قبر آن صحابی جلیل‌القدر، امروز روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه شیراز در محکومیت این هتک حرمت راهپیمایی کردند.


نظرات بینندگان