کد خبر: ۳۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری خبر داد:

برگزاری اولین جشنواره «بهترین ها از دور ریختنی ها»

این جشنواره با هدف صرفه جویی در هزینه خانوار، آموزش استفاده از مواد بازیافتی، کمک به اقتصاد مقاومتی و آموزش شهروندان در الگوی استفاده از مواد قابل بازیافت و همچنین ارتقای فرهنگ مواد بازیافتی از مبدا برگزار می شود.
مدیرعامل سازمان زیباسازی و تاسیسات شهرداری شیراز از برگزاری جشنواره (بهترین ها از دور ریختنی ها) در 18 اردبیهشت ماه سال جاری در ضلع شرقی پارک آزادی خبر داد و گفت: این جشنواره با همکاری شهرداری و سازمان پسماند از 18 تا 20 اردیبهشت ماه سال جاری در 3 سطح حرفه ای، نیمه حرفه ای و دانشجویان دانشکده های هنر و معماری برگزار خواهد شد.
علی اکبر حسینی با بیان اینکه افتتاح این جشنواره، چهارشنبه و مراسم اختتامیه جمعه برگزار می شود، بیان داشت: در سطح حرفه ای بیش از 10 استاد برجسته کشوری و استانی و در سطح نیمه حرفه ای 30 نفر در این جشنواره شرکت خواهند کرد.
وی اظهار داشت: در این نمایشگاه هنرمندان با استفاده از مواد بازیافتی خشک، المان و نماها را خواهند ساخت. همچنین شهرداری مواد بازیافتی خشک را در اختیار شهروندان برای ساخت حجم ها قرار می دهد.
حسینی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های صورت گرفته تا المان ها و حجم هایی که قابل قبول باشند و در ساخت آن ها از مواد قابل نگهداری مانند فلز استفاده شده؛ به صورت دائمی در برخی از نقاط شهر نصب شوند.
وی ضمن اشاره به اینکه هزینه های برگزاری جشنواره بهترین ها از دور ریختنی ها از محل عوارض شهرداری است، تصریح کرد: بیش از 80 نفر در این جشنواره شرکت خواهند کرد و همچنین کسانی که علاقمند به شرکت در این جشنواره هستند با حضور در محل برگزاری جشنواره در ضلع غربی پارک آزادی می توانند در این مسابقه شرکت کنند.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری بیان داشت: لزوم فرهنگ سازی از مواد بازیافتی بر کسی پوشیده نیست و شهرداری هزینه های زیادی برای بازیافت و تفیکیک مواد دفعی صرف می کند و امروزه از پسماند به عنوان طلای کثیف استفاده می شود.
حسینی اظهار داشت: این جشنواره با هدف صرفه جویی در هزینه خانوار، آموزش استفاده از مواد بازیافتی، کمک به اقتصاد مقاومتی و آموزش شهروندان در الگوی استفاده از مواد قابل بازیافت و همچنین ارتقای فرهنگ مواد بازیافتی از مبدا برگزار می شود.
وی ضمن اشاره به اینکه این جشنواره به ارتقای فرهنگ و اخلاق شهروندی کمک می کند، بیان داشت: از جمله برنامه های جانبی این جشنواره توزیع کتاب های کهنه و کاغذ باطله شهروندان با کتاب هایی که با 10 درصد تخیقف عرضه می شود، است. حسینی ابراز داشت: روزانه 60 تن مواد قابل بازیافت در مبدا تفکیک می شود و با توجه به اینکه سایت سورتینگ (تفکیک زباله از مبدا) آماده بهره برداری است اما هنوز30 تا 40 درصد مواد برای تفکیک باقی می ماند و این جشنواره می تواند، تفکیک مواد از مبدا را به شهروندان آموزش دهد.
وی اظهار داشت: تا کنون 10 ایستگاه تفکیک مواد بازیافتی از مبدا در سطح شهر راه اندازی شده است. حسینی درخصوص وضعیت ساعت گل در میدان امام حسین(ع) گفت: مشکل ساعت گل در حال حاضر عقربه های ساعت است که باید تنظیم شود و این عقربه ها در شب دیده نمی شوند و باید مجهز به شب رنگ شوند.
وی ادامه داد: در ساخت ساعت گل سعی شده کمترین دخل و تصرف نسبت به ساعت قبلی شود. حسینی درخصوص ساخت تندیس حافظ نیز گفت: برای ساخت این تندیس فراخوان  داده ایم اما تا کنون کسی جرات و جسارت ساخت این تندیس را بخاطر جنبه های عرفانی و مختلف شخصیت حافظ در خود ندیده است و کسی برای ساخت آن پیش قدم نشده است.
وی همچنین در خصوص ساخت المان در میدان گل سرخ گفت: این المان مانند المان میدان آزادی در تهران خواهد بود و فاز 2 و 3 آن که شامل نقشه برداری، فیزیولوژیکی و طراحی سازه و مصالح و گرفتن پیمانکار است در حال انجام است. حسینی خاطرنشان کرد: تا کنون پیش بینی برای برآورد هزینه های ساخت این المان نشده است.
انتهای پیام/523
نظرات بینندگان