کد خبر: ۳۸۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲

سفر زیارتی به شیراز به عنوان جایزه متداول می‌شود

سرپرست معاونت زیارت استانداری فارس گفت: مشهد مقدس به اندازه کافی در زمینه زیارت شناخته شده است و باید با انجام فعالیت‌های فرهنگی سفر زیارتی به شیراز را نیز متداول کنیم.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، عبداله  حسینی با اشاره به ابلاغ ساختار سازمانی معاونت زیارت اظهار داشت: حوزه منابع انسانی استانداری بنا دارد برای تامین نیروی معاونت زیارت از سایر دستگاه‌ها نیروهایی را مامور کند یا اینکه از نیروهای موجود استانداری در سایر بخش‌ها استفاده شود.

وی افزود: محورهای کاری معاونت زیارت در بحث امور رفاهی و خدماتی زائران است و پیگیری گسترش امکانات به منظور جذب گردشگران خارجی از اهم وظایف این معاونت خواهد بود.

حسینی ادامه داد: بنا داریم با شهرهای مشهد و قم تفاهم‌نامه‌ای امضا کنیم که زائران هر کدام از این سه شهر به شهرهای دیگر نیز سوق داده شوند.

وی تصریح کرد: وجود پرواز بین شیراز و مشهد امکان انجام این تفاهم‌نامه را میسر کرده است.

حسینی بیان کرد: کمیسیون برنامه‌ریزی مجلس و وزارت کشور جلساتی را برای اختصاص اعتبار به شهرهای زیارتی برگزار کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در ماده 12 قانون برنامه اعتبار اماکن مذهبی و مساجد به طور کلی دیده شده اما همان جا در مورد تخصیص این اعتبار عبارت «به ویژه شهرهای مذهبی» را به کار برده است.

معاون زیارتی استاندار فارس ابراز داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد جایگاه این سه شهر که حرم اهل بیت و مضجع امامزادگان شریف هستند با کمک معاونت راهبردی ریاست جمهوری و کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در پی جذب اعتبارات ویژه برای شیراز هستیم.

وی برگزاری هفته زیارت در شیراز را مقدمه گشودن بابی در همین زمینه عنوان کرد و گفت: مشهد مقدس به اندازه کافی در زمینه زیارت شناخته شده است و باید با انجام فعالیت‌های فرهنگی سفر زیارتی به شیراز را نیز متداول کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد: استاندار فارس در بازدید از ساختمان جدیدالتاسیس فرمانداری شهرستان شیراز عنوان کرد که باید بر سر در فرمانداری نماد و عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) به چشم بخورد و این موضوع همان مطلبی بوده که معاون زیارت به دنبال اجرای آن در سراسر شهر شیراز است.

سوق دادن فعالیت‌های گردشگری دستگاه‌ها به سوی امر زیارت و هم‌افزایی در این زمینه بین نهادها و دستگاه‌های فعال در زمینه گردشگری و کانالیزه کردن این اقدامات در راستای رونق زیارت دیگر مواردی بود که حسینی در این گفت‌و‌گو برشمرد.


نظرات بینندگان