کد خبر: ۳۹۶۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۲
عضو شوراي مركزي جبهه پايداري:

وظیفه ما نیست که فقط درباره شکم مردم حرف بزنیم

آنهایی که خداوند به آنها قدرت می دهد همان یاوران خدا، معروف ها، ارزش ها و خوبی ها را در جامعه سامان می دهند و زشتی ها و منکرات را از جامعه بر می دارند، نه اینکه برای اینکه رأی آوردن بگویند ما اگر بیائیم گشت ارشاد را جمع می کنیم. می ترسید بگوئید ما ارزش ها را در جامعه زنده می کنیم؟

به گزارش شیرازه به نقل از جهرم تبصیر، حجت الاسلام قاسم روانبخش به عنوان نماینده سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری، شب گذشته با حضور در مسجد الزهرا (س) شهرک انقلاب جهرم به بیان دیدگاه های خود پیرامون انتخابات و کاندیداهای ریاست جمهوری پرداخت.

حجت الاسلام روانبخش با گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد اظهار داشت: سالها گذشت که از زمان حکومت امام علی (ع) تا زمانی که ما در آن زندگی می کنیم حکومت علوی تشکیل نشد، از دین، بیشتر مسائل و احکام فردی باقی مانده بود و به احکام سیاسی-اجتماعی اهمیتی داده نمی شد چون که حکومت در دست علما و فقهای دین نبود بنابراین پرداختن به این مسائل را لغو می دانستند .

وی در ادامه افزود: امام خمینی (ره) با انقلابی که کرد و با خون دلی که خورد نظام اسلامی را برپا کرد و به تعبیر علامه مصباح، امام (ره) نصف بیشتر فقه را که تعطیل بود زنده کرد، لذا احکام اسلام فقط احکام فردی نیست.

نماینده جلیلی با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم اسلام را با تمام ابعادش در جامعه پیاده کنیم گفت: متأسفانه برخی از مسئولینی که سر کار می آیند مسائل رفاهی واقتصادی را در اولویت قرار می دهند و به مسائلی که بر اساس دین ما، اخلاق و معنویت ما و امر به معروف و نهی از منکر بی توجه هستند، آیا فقط وظیفه ما این است که درباره شکم مردم حرف بزنیم؟، برخی از آقایان نامزدهای ریاست جمهوری طوری حرف می زنند که ما کشوری زیبا می سازیم مانند ژاپن، فرانسه و دیگر کشورهای پیشرفته، آیا این می شود اسلامی؟

عضو شوراي مركزي جبهه پايداري با استناد به قرآن کریم تصریح کرد: خداوند می فرماید: بی تردید کسانی که مارا یاری کنند ما آنها را یاری خواهیم کرد این افراد کسانی هستند که وقتی به آنها در زمین قدرت می دهیم رئیس جمهور می شوند اول برای تقویت رابطه معنوی مردم با خدا، دوم برای رفع مشکلات اقتصادی مردم تلاش می کنند و بعد به مسائل فرهنگی- اجتماعی می پردازند.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) در ادامه افزود: آنهایی که خداوند به آنها قدرت می دهد همان یاوران خدا، معروف ها، ارزش ها و خوبی ها را در جامعه سامان می دهند و زشتی ها و منکرات را از جامعه بر می دارند، نه اینکه برای اینکه رأی آوردن بگویند ما اگر بیائیم گشت ارشاد را جمع می کنیم. می ترسید بگوئید ما ارزش ها را در جامعه زنده می کنیم؟

دبیر سیاسی نشریه پرتو خاطرنشان کرد: اگر معنویت ها و ارزش ها را حاکم کنی خداوند کمک می کند و محبتت را در دل مردم قرار می دهد، لذا آنروزی که احمدی نژاد با عشق آمد و شعارش، شعار دولت اسلامی ،عدالت، امام و انقلاب بود خداوند محبتش را در دل مردم گذاشت و بدون عکس و پوستر و پول رأی آورد و در اوج قرار گرفت.

وی بیان کرد: ببینیدکدامیک از نامزدهای ریاست جمهوری، دعوت به خود می کند، کدامیک دعوت به اسلام و انقلاب و نظام می کند کدامیک من من می کند، من چنان کردم اگر به من رأی دهید من چنان خواهم کرد امام خمینی (ره) فرمودند: این من شیطان است دعوت به من نکنید این اول سقوط است تو که نامزد شدی دعوت به خود می کنی یا دعوت به اسلام؟ از خود تعریف می کنی یا از اسلام ؟

روانبخش با تأکید بر اینکه عدالت مبناست و پیشرفت منهای عدالت محکوم است، گفت: برخی از کاندیداها می گویند پیشرفت مبناست و بر عدالت مقدم است اما حرف امام این است که از طریق عدالت باید به پیشرفت رسید. و مقام معظم رهبری می فرمایند پیشرفت با عدالت، توأمان باید صورت بگیرد.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) از دیگر شاخصه های ریاست جمهوری را داشتن روحیه مقاومت دانست و اظهار داشت: رئیس جمهور باید دارای روحیه مقاومت باشد و مصداق آیه إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا باشه نه اهل انفعال، ترس و وادادگی در برابر دشمن باشد اهل گفتمان مقاومت باشد نه گفتمان سازش، تجربه نشان داده هر کجا مقاومت کردیم، پیشرفت کرده ایم و هر کجا در برابر دشمنان کوتاه آمدیم، آسیب دیدیم. در بحث هسته ای پیش رفتیم چون ایستاده ایم.

عضو شوراي مركزي جبهه پايداري ابراز داشت: درجمع بندی که در جبهه پایداری انقلاب اسلامی داشتیم و آیت الله مصباح هم تأئید فرمودند بعد از انصراف آقای لنکرانی و با وجود اینکه رفاقت ما نسبت به آقایان حداد عادل و ولایتی خیلی بیشتر از آقای جلیلی بود از میان این 8 کاندید ریاست جمهوری به آقای دکتر جلیلی رسیدیم.

وی در ادامه تأکید کرد: باتوجه به شاخص هایی که مقام معظم رهبری برای فرد اصلح ذکر کرده اند و شاخص های مدنظر ما، ساده زیستی، شجاعت، اهل مقاومت بودن، ولایت پذیری، پایبندی به اسلام و ارزش های اسلامی وتوانمندی برای اداره کشور با توجه به اینکه کسی که توانایی مدیریت بحران در شورای عالی امنیت ملی داشته باشد مدیریت غیربحران را راحت تر می تواند اداره کند، به این دلایل جلیلی را اصلح تشخیص دادیم و معرفی کردیم .

روانبخش تصریح کرد: آیت الله مصباح گفت در این زمینه بر کسی تکلیف نمی کنیم ما این طور تشخیص دادیم که جلیلی بهتر از دیگران است.



نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۲
0
شيرازه جون دوستييت بوگو اي جونورو رو چجوري پيدا كردي ؟ ها ؟
یاسر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۲
0
حرفاش بوی تقوا نداشت