کد خبر: ۳۹۷۷۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
دو تن از نامزدها با ادامه مناظره ها مخالفت کردند

چرا عارف و روحانی از حضور در مناظره چهارم جا زدند؟

یک منبع آگاه فاش کرد که با وجود موافقت های قبلی دو تن از کاندیداها از حضور در مناظره چهارم خودداری کرده و به بهانه سفرهای استانی خواستار برگزار نشدن آن شدند.
به گزارش شیرازه، محمدرضا عارف و حسن روحانی از نامزدهای ریاست جمهوری یازدهم که یکی از طیف کارگزاران و دیگری از گروه اصلاح طلبان برای تصدی پست دومین مقام عالی ایران اسلامی سخت در تلاشند تا با پشت سرگذاشتن رقبای قَدری همچون جلیلی و قالیباف و حداد عادل به رویای خود دست یابند.

در سه مناظره ای که طی روزهای اخیر در صدا و سیما برگزار شد، این دو نفر عملا نتوانستند توفیقی برای همراه کردن افکار عمومی با خود داشته باشند. روحانی و عارف با در پیش گرفتن راه و روش آقایان هاشمی و خاتمی و استفاده از ترفندهای زرد و بهره برداری از کوپن های سوخته هویت واقعی خود را برای مردم نشان دادند.

منش اصلاح طلبی و ظاهر شدن در قامت رئیس دولت کارگزاران برای عارف و روحانی باعث فرصت که نشد، بلکه برای آنها تهدید ترد شدن از افکار عمومی را هم فراهم کرد.

در این مناظره ها، افکار اصلاح طلبی به چالش اساسی کشیده شد و عملکرد چند ساله آنها در بوته نقد سایر رقبا قرار گرفت، کار تا آنجایی پیش رفت که معلوم شد مبانی فکری این طیف سیاسی با گفتمان جمهوری اسلامی در تضاد است.

علاوه بر نقد ها دقیقی که از سوی اصولگرایان بر آنها وارد شد، شلیک نهایی را سید محمد غرضی کرد. وی با صراحت به این دو نامزد انتخابات گفت: به خاطر عملکرد خارج از چهارچوب این گروه سیاسی، دیگر کسی رویش نمی شود که خود را اصلاح طلب بداند.

البته تنها نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیستند که مَنِش اصلاح طلبی را برای ایران اسلامی مناسب نمی دانند، بلکه امروز غاطبه مردم هم عملکرد درخور تقدیر! این طیف سیاسی را به گوشت و پوست خود لمس کرده اند، و به تعبیری این نوع تفکر و پرچمداری از چنین گفتمانی امتحان خود را در پیشگاه مردم پس داده است.

به نظر می رسد روحانی و عارف هم به خوبی دریافتند که دیگر توسل به روشهای ایذایی و برانگیختن احساسات مردمی نمی تواند کمکی به سبد رای آنها کند و اساسا نمی توان بدون استدلال منطقی از عملکرد پرانتقاد اصلاح طلبی دفاع کرد، به همین سبب، در یک فرار روبه جلو سفرهای استانی را بهانه کرده و با برگزاری مناظره چهارم مخالفت کردند.

انتهای پیام/523/2
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
0
اخلاق به زبان ساده به این معنی است که دروغ نگوییم؛ تهمت نزنیم؛ تخریب نکنیم؛ به جای بدی‌ها، خوبی‌های دیگران را در یادآوریم؛ با مخالفان خود به نیکی سخن بگوییم، و از همه مهم‌تر اینکه خود و اندیشه‌ی خود را حق مطلق ندانیم.
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
0
شیرازه این نظر بالا را که گذاشتید برای اینست که بر اساس نیت خوانی و حدس و گمان و این گفته و اون گفته تهمت نزنید - عمل کنید و بیاد اخرت باشید
ولی کو گوش شنوا ؟؟؟؟
ناشناس
-
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
0
درست بنگاه های دروغ پراکنی کفار را از پشت بسته اید!!! شرم نمی کنید؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
0
در منازره سوم حرف جلیلی تکذیب شد . و میدانید که تکذیب از کذب می اید و یعنی دروغ . پش شما چگونه به کسی دروغ میگوید رای میدهید . و اگر رایس جمهور شد که نمیشود . به مردم راست میگوید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نه