کد خبر: ۳۹۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس خبر داد

احداث زائرسرای فارسی‌ها در کربلای معلی

رئیس ستاد عتبات عالیات فارس گفت: به منظور رفاه حال زائران عتبات عالیات، ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس اقدام به احداث زائرسرا در کربلای معلی می‌کند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، جابر مهدیار در گردهمایی مجمع خیران حرم‌ساز در سخنانی اظهار داشت: این ستاد در صورت اعلام آمادگی کشور عربستان بازسازی بقیع را برعهده می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه حرم‌های مطهر عتبات عالیات در کشور عراق از سوی خیران حرم‌ساز و هنرمندان زبردست استان فارس بازسازی و مرمت می‌شوند، افزود: آینه‌کاری، مقرنس، سنگ‌کاری، نصب سیستم صوتی، نقره‌کاری و طلاکاری درهای مطهر سامرا، کاظمین و کربلای معلی از دیگر فعالیت‌های این ستاد است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس تصریح کرد: از مهم‌ترین اهداف برگزاری گردهمایی خیران حرم‌ساز علاوه بر بازسازی، مرمت و اهدای درهای حرم‌های مطهر حرمین عسکریین، ساماندهی افراد کم‌بضاعت است.

مهدیار بیان داشت: خیران برای مشارکت در کارهای خیر می‌توانند با زبان، قلم و تمکن مادی و معنوی خود الگویی برای جامعه ایران اسلامی باشند.

وی اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار سرشماری در فارس، این استان با 4 میلیون و 600 هزار نفر جمعیت دارد که با مشارکت در کارهای خیر و عام‌المنفعه نقش اساسی را ایفا می‌کنند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس نیز در این همایش در سخنانی ابراز داشت: برای احداث زائرسرا در کربلای معلی و دیگر عتبات عالیات با مشارکت استانداری فارس، ستاد بازسازی عتبات عالیات این استان و دیگر نهادها، ارگان‌ها و افراد خیر، زمین‌ مورد نیاز خریداری شده است.

علیرضا صحرائیان خاطرنشان کرد: مکان‌یابی و مکان‌سنجی و هم‌چنین نقشه‌برداری از دیگر برنامه‌های  در درست اجرا در استان فارس برای احداث زائرسرا در کربلای معلی است.

در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این گردهمایی بیان کرد: استان فارس در بازسازی و مرمت عتبات عالیات در کشور پیشگام است.

محمد مهدی ایمانیه  ابراز داشت: مجمع خیران حرم‌ساز به ویژه خیران مدرسه‌ساز و تامین سلامت نقش مهمی در مشارکت‌های مردمی در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان