کد خبر: ۴۰۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۰۲ تير ۱۳۹۲

دادستان عمومي شیراز: زنداني سياسي در زندان عادل‌آباد نداريم

تعدادي را قبل از انتخابات به‌دلايل و جرايم عمومي بازداشت و زنداني كرده‌ايم كه متاسفانه برخي از رسانه‌هاي معارض سعي داشته و دارند آنان را فعال سياسي جلوه دهند.
به گزارش شیرازه، دادستان عمومي و انقلاب شهرستان شيراز گفت: براساس بررسي‌ها درخصوص حادثه برمشور، افراد و مجموعه‌هايي توسط كارشناسان بررسي‌كننده در درجات مختلفي مقصر شناخته شده‌اند كه بنا بر ابلاغ موضوع به اين افراد و مجموعه‌ها بوده است.
علي القاصي در جمع خبرنگاران تصريح كرد: پس از ابلاغ افرادي كه مقصر شناخته شده‌اند، مي‌توانند اعتراض خود را انجام دهند.
وی گفت: در اين پرونده با دقت مسايل پيگيري و كارشناسي شده و هر فرد يا مجموعه‌اي مقصر شناخته شود، براساس ميزان تقصير و تعيين تكليف قانون، برخورد انجام خواهد شد.
زنداني سياسي در زندان عادل‌آباد نداريم
القاصي با بیان اینکه زنداني سياسي در زندان عادل‌آباد شيراز نداريم، افزود: تعدادي را قبل از انتخابات به‌دلايل و جرايم عمومي بازداشت و زنداني كرده‌ايم كه متاسفانه برخي از رسانه‌هاي معارض سعي داشته و دارند آنان را فعال سياسي جلوه دهند.
وي گفت: اتهام اين افراد كه بعضا نيز رسيدگي به آنها تمام و احكام نيز صادر شده، توهين به مقام معظم رهبري، اخلال در نظم، تمرد در مقابل ماموران، فعاليت‌هاي تبليغي ضد نظام و اسلام و بيشتر جرايم عمومي بوده است اما خانواده‌هاي برخي از آنان با هدايت عوامل ضد انقلاب داخلي و خارجي، مصاحبه‌هايي انجام داده و تلاش كرده‌اند موضوع را سياسي جلوه دهند.
دادستان عمومي و انقلاب شهرستان شيراز تصريح كرد: با توجه به بررسي مستندات اين مصاحبه‌ها براي اين افراد نيز كه قصد مخدوش جلوه دادن چهره نظام را داشته‌اند، دستور تعقيب صادر كرده‌ايم.
القاصي همچنين گفت: اجراي احكام در ملا‌عام براساس نوع جرم و در خصوص مجرماني كه جرايم آنان موجب خدشه‌دار شدن عواطف و احساسات عمومي شده و به امنيت صدمه وارد مي‌كند، مانند سرقت‌هاي مسلحانه و تجاوز به عنف و موارد مشابه، انجام شده و مي‌شود.
وي با تصريح اينكه انجام فعاليت‌هاي دادگستري استان فارس در راستاي تامين امنيت، تعطيل بردار نبوده و استمرار دارد، گفت: حكم 6 سارق سابقه دار نيز كه به قطع يد محكوم شده‌اند، براي تاييد به محضر رياست قوه قضاييه ارسال شده است كه بعد از گرفتن پاسخ و در صورت تاييد، اجرا خواهد شد.
القاصي تاكيد كرد: تمام كساني كه مبادرت به قاچاق مواد مخدر كرده و براساس قانون حكم آنان اعدام در نظر گرفته شده، مطمئنا براساس مر قانون مجازات خواهند شد، كما اينكه اجراي احكام برخي فعالان مواد مخدر، موجب افزايش شديد قيمت انواع مواد مخدر در فارس و تغيير مسير ترانزيت مواد شده است.

نظرات بینندگان