کد خبر: ۴۰۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۰۶ تير ۱۳۹۲

روایت صادق عابدین از اولین ها در استان فارس

اكنون صداي بوق قطار در اين استان طنين انداز است و از طرفي طرح توسعه خطوط ريلي در مسيرهاي شيراز به سمت بوشهر، بندرعباس، كرمان، يزد و عسلويه، نيز از جمله طرح‌هاي مورد نظر است که در دستور کار قراردارد.
به گزارش شیرازه، فاز اول كارخانه فولاد پاسارگاد، به‌عنوان اولين كارخانه فولاد با مالكيت و مديريت بخش خصوصي كشور روز پنجشنبه با حضور رئيس‌جمهور در شيراز افتتاح شد.
 استاندار فارس در مراسم بهره‌برداري از اين پروژه صنعتي گفت: امروز مسير صنعتي شدن پيش‌روي استان فارس گشوده شده است.

حسين صادق‌عابدين تصريح کرد: همواره نگاه و اشاره به اولين‌هاي ايجاد شده در طول مدت خدمت دولت‌هاي نهم و دهم، در هر ايراني ايجاد غرور مي‌كند. درحال حاضر در استان فارس بالغ بر 4 هزار طرح عمراني وجود دارد. وي ادامه داد: در طول هشت سال گذشته كارهاي عظيمي در فارس انجام شده و بسترها براي توسعه در ابعاد مختلف خصوصا صنعت فراهم شده است، به‌گونه‌اي كه هر صنعتي در هر نقطه از اين استان پهناور قصد راه‌اندازي داشته باشيم، دغدغه تامين آب، گاز، برق و زيرساخت‌هاي آن را نداريم.
 استاندار فارس، خاطر نشان کرد: بعد از 60 سال و براي اولين‌بار، طرح توسعه حرم حضرت احمدبن‌موسي(ع) در قالب پك پروژه كامل و همه‌جانبه اجرايي شده و اميدواريم تا پايان مرداد ماه و با پايان مرحله سفت‌كاري شبستان، اين محل آماده برپايي نمازجمعه باشد. وي افزود: طرح توسعه حرم در محدوده‌اي به وسعت 9 هزار مترمربع اجرايي شده است و براي اولين بار رديف بودجه مستقل براي طرح توسعه حرم حضرت شاهچراغ(ع) پيش‌بيني شد.
 صادق‌عابدين با اشاره به اینکه تا قبل از دولت نهم، فارس يك متر هم خط آهن نداشت، گفت: اكنون صداي بوق قطار در اين استان طنين انداز است و از طرفي طرح توسعه خطوط ريلي در مسيرهاي شيراز به سمت بوشهر، بندرعباس، كرمان، يزد و عسلويه، نيز از جمله طرح‌هاي مورد نظر است که در دستور کار قراردارد.
وي ادامه داد: براي اولين بار در كشور با حضور سرمايه‌گذار بخش خصوصي شاهد احداث يك هزار و 350 كيلومتر خط ريلي در فارس هستيم؛ علاوه برآن  توليد كاشي بيش از 240 درصد رشد داشته و از 5 ميليون متر مربع در سال 84 به 55 ميليون مترمربع رسيده است. استاندار فارس اضافه کرد: براي اولين بار صادرات غيرنفتي فارس به 1.5 ميليون دلار در سال رسيد و رشد 38 درصدي را شاهد بود، براي اولين بار استخراج نفت از ميادين نفتي فارس آغاز شد و براي اولين ‌بار است يك رئيس‌جمهور 6 بار در طول دو سال به فارس سفر كرد.
صادق‌عابدين، همچنين  اعلام کرد: طرح كارخانه ذوب‌آهن(فولاد) پاسارگاد با 6 هزار و 100 ميليارد ريال سرمايه‌گذاري توسط بخش خصوصي در منطقه كوار راه‌اندازي شده و سالانه 6 ميليون تن كندوره سنگ آهن را به يك و نيم ميليون تن شمش فولاد تبديل مي‌كند.استاندار فارس گفت: اين كارخانه براي بيش از 800 نفر اشتغال مستقيم ايجاد كرده است.

نظرات بینندگان