کد خبر: ۴۰۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۱۲ تير ۱۳۹۲

کاهش 20درصدی سهمیه حج تمتع ایران

افزون بر کاهش سهمیه عمره، سهمیه حج تمتع امسال زائران ایرانی نیز 20درصد کاهش یافت تا عملا سازمان حج و زیارت زیر بار وعده‌ها کمر خم کند و مشخص شود تا چه حد برنامه‌ریزی‌ها با واقعیت‌ها فاصله دارد...
به گزارش شیرازه به نقل از تابناک، وزیر حج عربستان در نامه‌ای به رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان که فارس آن را منتشر کرده‌، خواستار کاهش ۲۰درصدی زائران ایرانی در حج تمتع امسال شد.‌در حالی سهمیه تمتع ایران کاهش می‌یابد که اوایل خرداد سازمان حج و زیارت از موافقت وزارت حج عربستان برای افزایش 5هزار نفری سهمیه حجاج ایرانی در موسم حج‌ سال‌جاری خبر داد‌.‌ بیش از 7میلیون و 500هزار عمره‌گزار در نوبت انتظار برای اعزام به سرزمین وحی، 6میلیون و 600هزار نفر ثبت‌نامی جدید و حدود1.5نفر نیز پیش از سال 90ثبت‌نام کرده‌اند که هنوز اعزام نشده‌اند.

همچنین صدها هزار نفر از 18-17سال پیش در نوبت انتظار تمتع هستند و از 2سال گذشته نیز سهمیه تمتع کشورمان حدود 25هزار نفر کاهش یافته و به 75هزار نفر رسیده است. از سال گذشته که سیداحمد موسوی، مشاور رئیس‌جمهور جایگزین علی لیالی در سازمان حج و زیارت شد بارها وعده افزایش سهمیه حج تمتع و عمره داده شده و کاهش سهمیه عمره نیز تکذیب شده است. برای مثال وی تیر ماه91از افزایش 30هزار نفری سهمیه جدید عمره مفرده خبر داد و به واحد مرکزی خبر گفت:‌ با این افزایش، سهمیه عمره مفرده کشور ما به حدود 750هزار نفر رسیده است.

مسئولان سازمان حج و زیارت بارها کاهش سهمیه عمره را تکذیب کرده‌اند اما واقعیت این است که سهمیه عمره کشورمان از 800هزار نفر در سال89 به حدود 630هزار نفر در سال 91 رسید و امسال به حدود 530هزار نفر کاهش یافته است.سهمیه تمتع نیز از بیش از 100هزار نفر در سال 89اکنون به حدود 75هزار نفر کاهش یافته که باید کاهش20درصدی را نیز درنظر بگیریم.با کاهش سهمیه حج عمره و تمتع کشورمان زمان نوبت انتظار ثبت‌نام‌کنندگان بیش از آن آنچه مسئولان سازمان حج و زیارت وعده داده بودند افزایش می‌یابد.

برچسب ها: کاهش ، حج تمتع ، شیرازه ، ایران
نظرات بینندگان