کد خبر: ۴۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۱۴ تير ۱۳۹۲
احمدهمتی بوشهری:

تولیدات فرهنگی هنری ویژه نسل جوان باید بر حسب علایق برنامه ریزی شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس: تشکیل اتاق فکر با حضور تمامی دستگاه های متولی برای برنامه ریزی اوقات فراغت و به خصوص شناخت ظرفیت ها در حوزه های مختلف هنری، فرهنگی،دینی، علمی و فنی؛ الزامی است.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد فارس، احمدهمتی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: برنامه ریزی های مختلفی برای اوقات فراغت انجام شده است اما این اقدامات کافی نیست زیرا در بحث افکارسنجی عامیانه احساس می شود که باید هنوز در این حوزه کار شود زیرا با توجه به ظرفیت های عظیمی که وجود دارد از جمله سالن های هنری و ورزشی متعدد، اساتید هنر و متخصصان علوم و ... بایدبرنامه ریزی های بیشتری از سوی دستگاه های متولی صورت گیرد.

همتی بااشاره به اینکه؛ تولیدات فرهنگی هنری ویژه نسل جوان باید بر حسب علایق شناسایی وبرنامه ریزی شود، ادامه داد: تشکیل اتاق فکر با حضور تمامی دستگاه های متولی برای برنامه ریزی اوقات فراغت و به خصوص شناخت ظرفیت ها در حوزه های مختلف هنری، فرهنگی، علمی، فنی و... الزامی است زیرا اوقات فراغت به نوعی مقصد است که می توان در این امر افراد بر حسب علایق خود شناسایی و در حوزه مورد علاقه به فعالیت بپردازد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: جذب جوانان درفعالیتهای ارزشمندحوزه های مختلف فرهنگ وهنر وادب درطول سال بصورت گسترده توسط آموزشگاهها ومراکز وموسسات فرهنگی وهنری تحت پوشش اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی فارس و مساجد درحال انجام است که باعث از بین رفتن آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، بزهکاری و بدفرهنگی ها در جامعه می شود زیرا اینگونه حرکتها دراین مکانها و مساجد به عنوان پایگاه های مذهبی، سیاسی و فرهنگی اجتماعی، کارکردها وکاربردهای تربیتی وفرهنگ سازی بالایی رابه همراه دارد.

احمدهمتی تاکید کرد: هر قدمی که برای خداوند و امور فرهنگی مساجد برداشته می شود به طور حتم باعث خیر و برکت دنیوی و اخروی ما خواهد شد و بدون اجر نخواهد ماند و رهبر معظم انقلاب در مهرماه سال گذشته، در خصوص کانون های مساجد فرمودند که باید با همکاری پایگاه های مقاومت بسیج فعال شوند که برای تحقق منویات مدنظر رهبر معظم انقلاب، مساجد باید با دو بال کانون های مساجد و پایگاه های مقاومت و همچنین روحانی و ائمه جماعات آنهم در کنار تولیدات اساتید رشته های مختلف فرهنگی وادبی وهنری باعث تعالی و رشد جوانان شود.

این مقام فرهنگی ادامه داد: طرح اوقات فراغت تابستان در یک هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد استان فارس از خرداد ماه همزمان با میلاد باسعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان آغاز و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح که با عنوان «آسمانی ها» و با مسئولیت دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجدفارس، اجرا می شود برنامه های مختلف دینی، مذهبی، اعتقادی، فرهنگی، هنری، ورزشی، علمی، اردویی درنظر گرفته شده است.

همتی گفت: وظیفه هنرمندان و افرادی که کار هنری می کنند این است که مفاهیم انسانی را به مردم منتقل کنند، و دردنیا با هر دیدگاهی به هنر و هنرمند توجه می شود اما مولفه هایی در فرهنگ دینی ما وجود دارد که دیگران از آن استفاده می کنند و بهره می برند ونباید در کشور ما این استعدادهای خلاق ومثال زدنی اصحاب فرهنگ وادب وهنر مغفول بماند.

وی افزود: مساجد قدیمی ما از لحاظ معماری اسلامی وضعیت ممتازی نسبت به سایر مساجد دارند به گونه ای که روح معنویت را می توان در معماری آنها احساس کرد که این مربوط به هنر دوره اسلامی است.

این مدیرفرهنگی تاکید کرد: اسلام از وقتی به ایران آمد هنر رنگ و بوی اسلامی گرفت به طوری که بسیاری از آثار موجود در موزه های بزرگ جهان که مربوط به هنر اسلامی است، از آثار هنرمندان به نام ایران اسلامی است.

نظرات بینندگان